امکان خفگی کودک وجود دارد !!!! وقتی غذا به حلق کودک پرید بر پشت او نزنید

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: اگر به دنبال خوردن غذا یا ورود جسم خارجی، کودک دچار سرفه مکرر و سیاه شدن گذرا شد بهتر است از زدن بر پشت کودک خودداری کرد چرا که ممکن است انسداد نسبی تبدیل به انسداد کامل شود.

امکان خفگی کودک وجود دارد !!!! وقتی غذا به حلق کودک پرید بر پشت او نزنید

هتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: پسربچه‌ها عادت دارند که اجسامی را داخل بینی خود کنند و بهترین کار در مواجهه با چنین امری این است که از انجام هرگونه دستکاری برای خارج کردن جسم خارجی پرهیز کرد.ی

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: چرا که ممکن است جسم خارجی از محل خود خارج شود و به طرف راه هوایی عقب برود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: صرف وجود جسم خارجی در بینی خطر جانی برای کودک ندارد اما باید بلافاصله کودک را به نزدیکترین مرکز درمانی رساند تا با استفاده از وسایل خاص و مهارت پزشک، جسم خارجی را از بینی کودک خارج ساخت.

متخصص گوش، حلق و بینی، خطرناک‌ترین جسم خارجی در بینی و از نظر بلع را باطری‌های دیسکی یا ساعت نامید و گفت: این باطری‌ها در بسیاری از اسباب‌بازی‌ها وجود دارد و می‌تواند باعث سوراخ شدن مری و تیغه بینی شود بنابراین باید خیلی سریع و اورژانسی به بیمارستان مراجعه کرد و از هرگونه دستکاری خودداری کرد.

ربانی اناری، اورژانسی‌ و خطرناک‌ترین حالت جسم خارجی در اطفال را مربوط به پریدن جسم خارجی به منطقه حنجره و نای دانست و افزود: در صورت بروز انسداد کامل متأسفانه دیده شده که کودک قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده است.

امکان خفگی کودک وجود دارد !!!! وقتی غذا به حلق کودک پرید بر پشت او نزنید

استادیار بیمارستان علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اجسام خارجی در صورت ورود به این منطقه می‌توانند انسداد کامل یا نصفه را باعث شوند.

ربانی اناری، علائم انسداد کامل را شامل عدم توانایی حرف زدن، سیاه شدن فوری کودک و بردن دست‌ها به طرف گلو دانست و افزود: عملکرد کودک در این زمان شبیه فردی است که در حال خفگی است که در اینگونه موارد انجام فوری «heimlich maneuver» توصیه می‌شود که نحوه انجام این مانور و تصاویر مربوط به آن تقریباً در تمام سایت‌های پزشکی موجود است و نحوه این مانور برای سنین مختلف متفاوت است.

متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: در موارد انسداد نسبی که معمولاً به دنبال خوردن غذا یا ورود جسم خارجی، کودک دچار سرفه مکرر و سیاه شدن گذرا می‌شود بهتر است از زدن بر پشت کودک خودداری کرد چرا که ممکن است انسداد نسبی تبدیل به انسداد کامل شود بنابراین باید هر چه سریعتر کودک را به پزشک ارجاع داد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جسم خارجی در بینی کودک می‌تواند بینی را به صورت مزمن دچار انسداد کند.

ربانی اناری افزود: زمانی که کودک به صورت مزمن دچار انسداد یک طرفه بینی، ترشح چرکی فراوان و بوی بسیار بد از یک سمت بینی یا دهان می‌شود در اینگونه موارد خصوصاً وقتی که علائم یک طرفه است باید وجود جسم خارجی در بینی رد شود.

منبع خبرگزاری فارس                        

دانلود

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز