از عفونت كليه و مثانه در کودکان پیشگیری کنید

پیشگیری از عفونت كليه و مثانه در کودکان با تشخیص زودهنگام عفونت ادراری. بوي بد ادرار، سوزش، تكرر و بي‌اختياري ادرار از نشانه های عفونت ادراری است.

از عفونت كليه و مثانه در کودکان پیشگیری کنید

یک فوق تخصص اورولوژی کودکان گفت: اگر برگشت ادرار خفيف در کودکان تشخيص داده شود با تجويز آنتي بيوتيك مي توان از پيشرفت بيماري و عفونت كليه و مثانه پیشگيري كرد، اما در صورت پیشرفت نیاز به جراحی دارد.ShowImفage.ashx

عفونت ادراري يك بيماري شايع در ميان كودكان است كه به علت وارد شدن ميكروب به مجاري ادرار ايجاد مي‌شود افزود: جنسيت در اين بيماري مهم است؛ به گونه‌اي كه عفونت ادراري در یک سالگی در پسران و بعد از آن در میان دختران شایع تر است.

وی با بیان این مطلب که علامت عفونت ادراري در سنين مختلف متفاوت است اظهارداشت: در سنين نوزادي و زير يك ماه، بيماري با علائمي به صورت تب يا كم شدن حرارت بدن، بي‌حالي، بي‌اشتهايي، تحريك‌پذيري، شلي، اسهال، كم شدن حجم ادرار، زردي و از بين رفتن واكنش‌هاي نوزادي خودش را نشان مي‌دهد.

این فوق تخصص اورولوژی کودکان ادامه داد: در سنين بالاتر اين مشكل با نشانه‌هايي مانند تب، بوي بد ادرار، سوزش، تكرر و بي‌اختياري ادرار، ايجاد شب‌ادراري، درد پهلوها و درد در ناحيه زير شكم، قطع و وصل شدن جريان ادرار و بي‌قراري حين ادرار كردن است.

دکتر سینا با بیان این مطلب برگشت ادرار (ریفلاکس) یکی دیگر از عوارض عفونت ادراری است افزود: اگر برگشت ادرار خفيف تشخيص داده شود با تجويز آنتي بيوتيك مي توان از پيشرفت بيماري و عفونت كليه و مثانه پیشگيري كرد اما در صورت پیشرفت نیاز به جراحی دارد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از روش های نوین جراحی آندوسکوپی و لاپاروسکوپی برای درمان برگشت ادرار در کودکان استفاده می شود گفت: متاسفانه ژل دیفلاکس که در درمان آندوسکوپی استفاده می شود تحت پوشش بیمه نیست و قیمت آن در حدود ۱٫۵ تا ۲ میلیون تومان است که در بیمارستان های دولتی استفاده نمی شود و تهیه این ژل برای بیماران مشکل است.

منبع

ایسنا                                            از عفونت كليه و مثانه در کودکان پیشگیری کنید

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز