آب مروارید در کودکان+نکات مهم در مراقبت از چشم کودکان

آب مروارید در کودکان+نکات مهم در مراقبت از چشم کودکان

یک فوق تخصص چشم اطفال و استرابیسم گفت: فرار مکرر نوزاد از مواجهه با نور از علایم اولیه وجود کاتاراکت اطفال است.

به گزارش بی بی نیمز  به نقل از ایسنا،دکتر رضا اسدی با اشاره به اینکه تشخیص و مدیریت درمان کاتاراکت اطفال با وجود مبناهای تشخیصی و درمان همیشه بحث برانگیز است، گفت: آب مروارید اطفال اغلب با مشکل آمبلیوپی و اختلال دید واحد دو چشمی مواجه است و جراحی نابجا می‌تواند سبب اختلالات بینایی طولانی مدت شود.
وی اضافه کرد: استرابیسم یا انحراف چشم یکی دیگر از بیماری‌های شایع مادرزادی در اطفال است که تا دو ماهگی طبیعی است اما اگر بعد از این سن برطرف نشود، باید کودک تحت معاینه و درمان قرار گیرد.

این فوق تخصص چشم اطفال و استرابیسم تصریح کرد: آب مروارید مادرزادی، آب سیاه مادرزادی و تولد زودهنگام جنین از علل شایع نابینایی در نوزادان است که می‌توان با انجام بررسی‌های به موقع، از نابینایی‌های ناشی از این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

اسدی با بیان اینکه بهترین جراح‌های چشم نیز به دلیل عدم اشراف به اندازه‌گیری دید اطفال برای تشخیص و درمان با مشکل مواجه هستند، خاطر نشان کرد: فرار مکرر نوزاد از مواجهه با نور، پنهان کردن صورت در تاریکی و ریزش اشک از علایم ظاهری وجود بیماری آب مروارید و آب سیاه مادرزادی در نوزادان است. همچنین با مشاهده وجود لک سفید در فضای مردمک نوزاد باید تحت معاینه توسط چشم پزشک قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: وجود انحراف چشم در والدین یا بستگان نزدیک، حاملگی یا زایمان خطرناک، ابتلا به زردی و تشنج‌های عصبی پس از تولد از علل زمینه‌ساز ابتلا به انحراف چشم و ایجاد اختلال در بینایی است و در صورتی که قبل از دو ماهگی تشخیص داده شود، درمان موفقیت‌آمیزی را به دنبال دارد.

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز