یک جهش ژنتیکی علت اصلی چاقی در کودکان است

کودکانی که جهش در ژن KSR2 دارند، افزایش اشتها، متابولیسم کندتر ، کاهش ضربان قلب و مقاومت شدید انسولین در مقایسه با کسانی که یک نسخه طبیعی از این ژن داشتند، را نشان داده اند.
یک جهش ژنتیکی علت اصلی چاقی در کودکان است

بر اساس گزارشی که ۲۷ اکتبر  ۲۰۱۳ در مجله سلول منتشر شد، کودکانی که جهش در ژن KSR2 دارند، افزایش اشتها، متابولیسم کندتر ، کاهش ضربان قلب و مقاومت شدید انسولین در مقایسه با کسانی که یک نسخه طبیعی از این ژن داشتند، را نشان داده اند.ShowImهage.ashx

برخی از مردم هر روز شکلات می خورند و دچار افزایش وزن نمی شوند، در حالی که گروهی دیگر برای حفظ وزن خود، بدون در نظر گرفتن آنچه که می خورند، تلاش می کنند.

در حال حاضر محققان اشاره به یک جهش ژنتیکی به عنوان علت اصلی چاقی اشاره می کنند.

به نقل از سایت Medical News Today، محققان از دانشگاه کمبریج در انگلستان می گویند که جهش در یک ژن به نام KSR2، ممکن است احساس گرسنگی مداوم در بیمارانی که چاق هستند را ایجاد کند و موجب کاهش سرعت سوخت و ساز مواد در بدن و کاهش مصرف کالری شوند.

این پژوهشگران می گویند: این یافته ها می تواند برخی از علل افزایش چاقی در دوران کودکی را توضیح دهد. با توجه به اینکه، در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) مشاهده شده است که نرخ چاقی در دوران کودکی  در ایالات متحده بیش از۳۰ سال گذشته بوده و دو برابر شده است. بنابراین محققان بر آن شده اند که برای شناسایی علل چاقی مداخلات و تحقیقات بیشتری انجام دهند.

این محققان تجزیه و تحلیل توالی ژنتیکی از تعداد ۲ هزار و یکصد کودک مبتلا از چاقی زودرس را بررسی کردند، و این را با  کودکان سالمی که وزن سالم طبیعی داشتند مقایسه کردند، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان داد که کودکانی که جهش در ژن  KSR2،را دارند، افزایش اشتها، متابولیسم کندتر، کاهش ضربان قلب و مقاومت شدید انسولین در مقایسه با کسانی که یک نسخه طبیعی از این ژن داشتند، را نشان داده اند.

یک جهش ژنتیکی علت اصلی چاقی در کودکان است

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز