کودکان شیر خوار خود را از مصرف زود هنگام بعضی غداها منع کنید

حساسیت های غذایی به صورت های مختلف مانند شوک، آسم و حساسیت های پوستی خود را نشان می دهد که در این میان هر چه حساسیت های پوستی شدیدتر باشد احتمال بیشتری دارد که آلرژی غذایی عامل آن باشد.

کودکان شیر خوار خود را از مصرف زود هنگام بعضی غداها منع کنید

ShowImage.ashxدکتر سید حسام الدین نبوی زاده در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه بعضی غذاها همانند تخم مرغ، ماهی، میگو و صدف های دریایی آلرژی زایی بیشتری دارند، افزود: از میان میوه ها نیز فندق، بادام، گردو، گلابی، زردآلو، گیلاس، زیتون، به، هلو و از گیاهان چغندر، رازیانه، هویج، جعفری، فلفل سبز، زیره و شیر گاو آلرژی زایی بالایی دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: از بیست سال گذشته حساسیت به دو برابر افزایش یافته است که یکی از علل آن خوراندن زود هنگام غذاهای متنوع و مختلف به نوزادان است و مخاط معده در این سن نمی تواند نقش یک سد را در برابر مواد آلرژی زا ایفاء نماید و در نتیجه حساسیت افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه حساسیت به مواد غذایی در دوران جنینی نیز می تواند به وجود آید، یادآور شد: زنان بارداری که زمینه ابتلا به آلرژی را دارند، باید از مصرف خوراکی های آلرژی زا از جمله بادام زمینی خودداری نموده و همچنین تخم مرغ و میوه های غیر بومی را کمتر مصرف کنند.

کودکان شیر خوار خود را از مصرف زود هنگام بعضی غداها منع کنید

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز