چگونگی بازیابی اندام و کاهش وزن بعد از زایمان

بی بی نیمز : بازیابی اندام یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پس از زایمان ذهن مادران را به خود مشغول می‌کند.الین وارد، لحظه‌ای را که متوجه تغییرات خود شد به یاد دارد.
چگونگی بازیابی اندام و کاهش وزن بعد از زایمان
او که در ماه اکتبر پسر خود را به دنیا آورد، می‌گوید: “داشتیم می‌رفتیم اولین درخت کریسمس‌ بعد از تولد پسرمان را انتخاب کنیم و از آن فیلم‌برداری کنیم. وقتی فیلم را گذاشتیم و ظاهر واقعی خود را در آن دیدم، آن آدمی که فکر می‌کردم نبودم.” وزن الین که هنگام بارداری افزایش پیدا کرده بود، کاهش پیدا نمی‌کرد زیرا وقتی که باردار شد نیز اضافه وزن داشت او ۱۶۱ سانتی متر قد و ۷۷ کیلوگرم وزن داشت که وزن او فقط باید ۶٫۵ کیلوگرم تا ۱۱ کیلوگرم اضافه می‌شد، اما ۱۸ کیلوگرم اضافه شده بود.
images
دو ماه پس از به‌دنیا آمدن گوین (پسرش)، او ۸۳ کیلوگرم شده بود و این مسأله واقعا اذیتش می‌کرد. “هر از گاهی ورزش می‌کردم، روی تردمیل می‌دویدم و کمی وزنه برداری می‌کردم. اما وقتی فهمیدم باردار شده‌ام تقربیاً همه آن‌ها را کنار گذاشتم. سه ماه اول خیلی خسته بودم. فکر می‌کردم، هر چیزی بخورم مانعی ندارد و نگران افزایش وزنم نبودم.” اما او حالا نگران است. البته این تنها مشکل الین نیست؛ بسیاری از مادرها پس از زایمان، اضافه وزن دوران بارداری خود را از دست نمی‌دهند. از نظر بسیاری از آن‌ها، به‌دنیا آمدن کودک، مساوی با یک عمر کشمکش با وزن است، که البته نظر درستی نیست. دکتر ادیث کیفر محقق سلامت عمومی مادران می‌گوید: “طبق یک مکتب فکری احتمال چاقی یک زن، با هر بار بارداری افزایش می‌یابد.”افزایش بیش از حد وزن در دوران بارداری، می‌تواند افزایش وزن موقت را تبدیل به افزایش وزن دائمی کند. در تحقیقی از سوی استاد تعذیه دانشگاه کرنل، وزن نیمی از ۵۴۰ خانم، یک سال پس از زایمان بیش از وزن قبل از بارداری‌شان بوده است. یک چهارم این جمعیت، بیش از ۴٫۵ کیلوگرم به وزن‌شان اضافه شده بود. طبق معمول اکثر این خانم‌ها از این افزایش وزن ابراز نارضایتی می‌کردند. عواقب افزایش وزن بسیار جدی‌تر از کوچک شدن شلوار جین قبل از زمان بارداری‌تان است. اضافه وزن به مرور زمان، خطر ابتلا به سرطان سینه، بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد؛ و می‌تواند در بارداری بعدی شما مشکل ایجاد کند.
چگونگی بازیابی اندام و کاهش وزن بعد از زایمان
افزایش وزن برای دو نفر؟
سالم‌ترین اضافه وزن در دوران بارداری، برای مادر و فرزند چیست؟ راهنمایی‌های فعلی بسته به وزن یک خانم در زمان پیش از بارداری متفاوتند:
برای افراد لاغر: ۱۲ تا ۱۸ کیلو
برای افراد متوسط: ۱۱٫۳۳ تا ۱۵٫۸ کیلو
برای افراد چاق: ۶٫۸ تا ۱۱٫۳
برای افراد بسیار چاق: ۱۱٫۳

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز