مطالبی مهم در ارتباط با تب سنج و دماسنج کودک

مطالبی مهم در ارتباط با تب سنج و دماسنج کودک

در این بخش از سایت بی بی نیمز مطالبی درمورد تب سنج ها و دماسنج های کودک را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

انتخاب دماسنج برای اندازه گیری دمای بدن کودکان بسیار مهم است. دانستن تفاوت بین دماسنج ها و اینکه چه زمانی باید جهت درمان تب کودکان مراجعه کرد، امری است که خیلی از والدین از آن مطلع نیستند. با ما همراه شوید و این مطلب مهم را مطالعه کنید.

تب سنج و دماسنج,تب سنج و دماسنج کودک,تب سنج کودک

تب سنج و دماسنج,تب سنج و دماسنج کودک,تب سنج کودک,انواع دماسنج کودک,دماسنج کودک,خرید تب سنج,خرید دماسنج کودک,انواع تب سنج کودک,استفاده از تب سنج و دماسنج,نکات خرید تب سنج کودک

تب سنج

تب را در کودکان کم سن و سال، نباید ناچیز شمرد. زمانى که کودک شما احساس گرما مى کند و یا به نظر مى رسد دماى بدنش پائین آمده است، باید دماى بدن وى را اندازه بگیرید. گرچه این کار، ساده است اما اگر براى اولین بار آن را انجام مى دهید، ممکن است با سوالاتى ذهن تان را مشغول کند: از چه نوع دماسنجى باید استفاده کنیم؟ آیا باید دماى بدن یک کودک زیر دو سال را با همان روشى اندازه گرفت که دماى بدن کودک پنج ساله را اندازه مى گیریم؟

در دوران کودکی خودتان والدین شما احتمالاً دماى بدن تان را با یک دماسنج شیشه اى – یک لوله باریک داراى یک نوک ظریف گرد که حاوى جیوه است – اندازه مى گرفته اند. دماسنج هاى شیشه اى امروزه به کار نمى روند، چرا که جیوه درون آنها خطراتى براى سلامتى و محیط دارد. آکادمى طب اطفال آمریکا از سال ۲۰۰۱  استفاده از دماسنج هاى شیشه اى را ممنوع اعلام کرده است. اما هنوز بسیارى انواع دماسنج وجود دارند که مى توانید از میان آنها انتخاب کنید. کاربرد دماسنج هاى جدید، آسان تر بوده و خواندن آنها نیز از دماسنج هاى شیشه اى راحت تر است و مهم تر این که نتیجه را به سرعت به شما نشان مى دهد.

انواع تب سنج

  • تب سنج دیجیتالی این وسیله برای سال اول تولد کودک بهترین نوع تب سنج است. استفاده از آن بسیار ساده و راحت بوده و میزان دقت بالایی نیز دارد و در اغلب موارد بسیار قابل اطمینان است. به دنبال مارک مشهور باشید و همیشه دو یا سه عدد در دسترس داشته باشید که باید یکی مخصوص مقعد باشد.
  • تب سنج درون گوشی استفاده از آن بسیار آسان است، البته برای اینکه درجه تب دقیق مشخص شود کودک باید بتواند آرام و ساکت یک جا بماند. از طرفی مجرای گوش کودک به دلیل کوچکی و پیچ و خم زیاد ممکن است مانع یک اندازه گیری دقیق شود. به همین دلیل این نوع تب سنج ها برای سال اول مناسب نیستند.
  • تب سنج جیوه ای یا شیشه ای امروزه پزشکان استفاده از این تب سنج را توصیه نمی کنند، چون امنیت چندانی ندارند. اگر شیشه بشکند و جیوه بیرون بریزد علاوه بر خطرات ناشی از شیشه خرده، خطر مسمومیت به همراه خواهد داشت.
  • تب سنج نواری این نوع تب سنج که روی پیشانی قرار می گیرند دقت شان پایین است و بنابراین پیشنهاد نمی شوند.
  • تب سنج های پستانکی برای استفاده از این تب سنج ها به همکاری خود کودک هم نیاز است و کودکی که از عفونت گوش رنج می برد و مدام بی تابی می کند امکان ندارد آن پستانک را به دهان بگیرد، چون مکیدن آن درد گوش را بیشتر خواهد کرد.
  • نوار درجه حرارت: این نوارها حاوى کریستال مایع هستند که با تغییر رنگ، درجه حرارت را نشان مى دهد. گرچه کاربرد آنها آسان است، اما دقیق نیستند. این نوارها نشان مى دهند که آیا کودک شما تب بالاى ۳۸٫۹ درجه سانتی گراد یا بالاتر دارد یا خیر. براى خواندن دقیق دماى بدن کودکتان، باید از دماسنج دیجیتالى استفاده کنید.

اگر هنگام قرار دادن دماسنج با مقاومت مواجه شدید، حتما دست نگه دارید. دماسنج را به مدت یک دقیقه در این محل نگه دارید یا تا زمانی که علامت آلارم آن روشن شود. سپس آن را بردارید و عدد را بخوانید.

نوزادان. براى نوزادان کوچک تر از سه ماه، با اندازه گیری درجه حرارت زیر بغل شروع کنید. اگر دما بالاتر از ۳۷٫۲ درجه سانتى گراد) بود، براى بار دوم درجه حرارت را از طریق مقعد کودک اندازه بگیرید. اندازه گیری درجه حرارت مقعدی دقیق تر از درجه حرارت زیر بغلی است. درجه حرارت مقعدى بالاتر از ۳۸ درجه سانتى گراد در نوزادان، نیاز به مراجعه فورى به پزشک دارد.

سه ماهگی تا ۴ سالگی. برای کودکان بزرگ تر و نوپایان شما می توانید از دماسنج دیجیتالی گوش پستانکی یا دماسنج شریان گیجگاهی استفاده کنید.با دقت دستور مصرف این دماسنج ها را بخوانید. همچنین می توانید از دماسنج های دیجیتالی برای اندازه گیری دمای رکتوم یا زیربغل استفاده کنید. برای اندازه گیری دمای زیر بغل ابتدا دماسنج را روشن کنید. وقتی دماسنج را زیر بغل کودک می گذارید، مطمئن شوید که آن کاملا در تماس با پوست است، نه لباس. دماسنج را به مدت یک دقیقه یا زمانی که علامت هشدار دستگاه روشن شود در این وضعیت نگه دارید. سپس دماسنج را بردارید و آن را بخوانید.

· ۴ سالگی و بالاتر. در سن ۴ سالگی بسیاری از کودکان می توانند دماسنج دیجیتالی را زیر زبان خود نگه دارند. بنابراین دماسنج را روشن کنید. آن را زیر زبان کودک بگذارید و از کودک خود بخواهید لب هایش را به هم نزدیک کند. سپس آن را بردارید و بخوانید. اگر کودک شما در حال خوردن و نوشیدن است باید ۱۵ دقیقه صبر کنید. اگر کودک دچار احتقان بینی است و نمی تواند از راه بینی تنفس کند، ممکن است لازم باشد از دماسنج رکتوم یا زیربغل یا دماسنج دیجیتالی گوش برای کنترل دما استفاده کنید.

تب از علایم شایع بیماری است اما لزوما امر نگران کننده ای نیست. در واقع تب، بیانگر این است که بدن در حال مبارزه با عفونت است. اگر کودک شما بالای یک سال است و می تواند مایعات بنوشد و خوب بخوابد و بازی کند، دلیلی برای ترس وجود ندارد و ممکن است نیاز به درمان نداشته باشد.اگر به کودک تان دارو برای درمان تب می دهید، بهتر است این دارو استامینوفن، تایلنول باشد. اگر کودک در ۶ ماهگی یا بالاتر است ایبوپروفن هم خوب است.برای دادن میزان مناسب دارو حتما از پزشک سوال کنید. هرگز از آسپرین برای درمان تب تا ۱۸ ماهگی و زیر آن استفاده نکنید.در صورتی که:· اگر کودک کوچک تر از ۳ ماه است و دمای رکتوم او ۳۸ درجه یا بالاتر است.· اگر کودک بالای ۳ ماه است و دمای بدن او ۹/۳۸ است و بی قرار، خواب آلود و ناراحت است.· اگر بالاتر از ۳ ماه است و دمای بدن او ۹/۳۸ یا بالاتر است و به داروها پاسخ نداده و تب او بیش از یک روز طول کشیده است.· وقتی دمای بدن را به پزشک کودک گزارش می کنید، با دقت آن را بخوانید و بگویید چگونه آن را کنترل کرده اید؟ هرگز عددی به آن اضافه یا از آن کم نکنید

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز