مرگ کودکانی که با شکاف کام بدنیا می آیند

معاینه کام نوزاد در ۲۴ ساعت پس از تولد عاملی ضرورری و حیاتی برای نوزاد به حساب می آید.

مرگ کودکانی که با شکاف کام بدنیا می آیند

بر اساس جدید ترین گزارش از کالج سلطنتی جراحان از بین ۴ نوزادی که با شکاف کام بدنیا می آیند یکی از آنها از دنیا می رود.شکاف کام میبایست تا ۲۴ ساعت پس از تولد شناسایی شود ولی طبق گزارشات در ۲۸ درصد از نوزادان شکاف کام قابل شناسایی نیست.در ۵ درصد از نوزادان شکاف کام در ۱ ماهگی شناسایی میشود.ShowغImage.ashx

شکاف کام یک زخم در سقف بالایی دهان است.شکاف کام و یا لب یکی از شایع ترین نواقص در انگلیس است که سالانه ۱۰۰۰ نوزاد با این معضل بدنیا می آیند.حدود ۴۵ درصد تنها شکاف کام داشته اند.

شکاف کتم برعکس شکاف لب دیرتر قابل تشخیص است.فقط در ۱ درصد از مواقع شکاف کام در جنین هنگام سونوگرافی در دوران بارداری قابل تشخیص است.

تشخیص زودهنگام شکاف کام در نوزادان الزامی است چرا که تشخیص دیر هنگام باعث کاهش وزن و مشکلات تغذیه در نوزاد می شود.این امر نیاز به یک دستورالعمل ملی دارد تا کلیه نوزادان تازه بدنیا آمده تحت معاینه قرار گیرند.

Scot Deacon مشاور ارتودنتیست در این زمینه میگوید:” ما برای خوردن، صحبت کردن و خیلی موارد دیگر از سقف دهان(کام) استفاده میکنیم. بنابراین ششکاف کام تهدید بزرگی برای نوزادان محسوب میشود چراکه علاوه بر تهدید بر رشد و افزایش وزن ممکن است مسائل حیاتی دیگری نیز برای نوزاد به همراه داشته باشد.”

“بنابراین معاینه کام نوزاد در ۲۴ ساعت پس از تولد عاملی ضرورری و حیاتی برای نوزاد به حساب می آید”

Rosanna Preston مدیر اجرایی انجم شکاف لب و کام(CLAPA) گفت :”پدر و مادران میبایست به غذا خوردن نوزاد و میان افزایش وزن وی توجه بسیاری داشته باشند.”

“پدر و مادرانی که پس از مدت زیادی تازه به این معضل فرزندشان پی میبرند همیشه در عذابند که چرا از همان روزهای نخست تولد نوزاد به این موضوع ساده توجهی نداشته اند”

مرگ کودکانی که با شکاف کام بدنیا می آیند

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز