مراقبت از نوزاد+ آیا لازم است کودک در تابستان علاوه بر شیر مادر، آب بنوشد؟

شیر مادر متناسب با نیازهای کودک و حتی شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند.

 آیا لازم است کودک در تابستان علاوه بر شیر مادر، آب بنوشد؟
شیر مادر حاوی آب و مواد غذایی کامل و متعادل برای کودک است. کودکان سالمی که فقط شیر مادر می‌خورند به نوشیدن آب نیاز ندارند. نتایج مطالعه‌های انجام شده در مناطقی با آب و هوای گرم، نشان داده است کودکانی که طبق میل خودشان و هر زمانی می‌خواهند شیر می‌خورند، دچار کم آبی نمی‌شوند.

مراقبت از نوزاد+ آیا لازم است کودک در تابستان علاوه بر شیر مادر، آب بنوشد؟

شیر مادر متناسب با نیازهای کودک و حتی شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند. شیری که کودک از یک سینه پر می‌خورد در ابتدا چربی کمی دارد و به طور طبیعی تشنگی او را برطرف می‌کند. با مکیدن شیرخوار، به تدریج شیر چرب‌تر و غلیظ‌تر می‌شود و گرسنگی را برطرف می‌کند.

بعضی بچه‌ها در ساعت‌های گرم روز کمتر شیر می‌خورند و در زمان‌هایی مانند عصر و شب تا صبح که هوا خنک‌تر است، بیشتر شیر می‌نوشند. شاید در روزهای گرم تابستان لازم باشد از شب تا صبح دفعات بیشتری به کودک شیر بدهید

در برخی شرایط، احتمال کم‌آبی در کودکان بیشتر می‌شود، مثلاً اسهال و استفراغ باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و احتمال کم‌آبی را افزایش می‌دهد. در این شرایط برای تأمین آب بدن به مایعات بیشتر و گاهی کمک پزشک نیاز است.

قرار گرفتن در معرض پنکه و کولر هم می‌تواند به از دست دادن مقدار کمی آب از طریق پوست بینجامد و ممکن است کودک نیاز به آب اضافه داشته باشد. کودکانی که شیر خشک می‌خورند هم لازم است در صورت تشنگی آب جوشیده سرد شده بنوشند.

بچه‌های بزرگ‌تر که فقط با شیر مادر تغذیه نمی‌شوند و در فواصل طولانی‌تری شیر می‌خورند، لازم است به نوشیدن آب تشویق شوند. برای تأمین آب بدن این کودکان، می‌توان از میوه‌های یخ‌زده مانند یک برش پرتقال یا آناناس یخ‌زده به عنوان میان‌وعده استفاده کرد.

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز