مراقبت از نوزاد+تراشیدن موی نوزاد غلط است

مراقبت از نوزاد+تراشیدن موی نوزاد غلط است

,[categoriy]

تراشیدن موهای نوزاد صحیح یا غلط؟تراشیدن موهای نوزاد صحیح یا غلط؟ –

 تراشیدن موهای نوزاد صحیح یا غلط؟

توصیه  می شود موی سر نوزادان تا پیش از یک سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشد موهای دائمی می توان جهت یک دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید.

بر خلاف تصور رایج در جامعه، تراشیدن موی سر نوزادان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می رساند.

نوزادان در یک سال نخست زندگی دارای موهایی کرک مانند و بسیار ضعیف هستند که این موها در این یک سال به تدریج می ریزند و پس از آن موهای دائمی کودک رشد خواهند کرد.

تراشیدن موی سر در هیچ سنی، تاثیری در رشد مو و پر پشت شدن آن ها نداشته و این تصور که تراشیدن موی سر نوزاد موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می شود، کاملا نادرست است.

وارد آمدن هر گونه فشار و یا ضربه به ریشه موی نوزادان، موجب ریزش مو و کندی رشد موها شده و به والدین توصیه می شود از تراشیدن موی نوزدان، شانه کردن موهای نوزاد با شانه های غیراستاندارد و بستن موی سر نوزاد پرهیز کنند.

پوست سر نوزادان بسیار نازک است و ممکن است هنگام تراشیدن موها و یا شانه کردن، خراشیده شده و به ریشه مو آسیب وارد شود.بهترین و ایمن ترین روش، شانه کردن موی سر نوزدان توسط دست و یا برس های بسیار نرم است.

توصیه می شود موی سر نوزادان تا پیش از یک سالگی تراشیده نشود و پس از ریختن موهای نوزادی و رشد موهای دائمی می توان جهت یک دست شدن ریشه مو، آن ها را تراشید.

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز