لباس و کفش مناسب بارداری

در چهار و پنج ماهگی شکم بزرگ شده و حاملگی نمايان می شود. در اين زمان لباس های قبلی مخصوصا در ناحيه کمر تنگ شده و هيچ کدام برای پوشيدن مناسب نيستند.

لباس زنان باردار
در چهار و پنج ماهگي شکم بزرگ شده و حاملگي نمايان مي شود. در اين زمان لباس هاي قبلي مخصوصا در ناحيه کمر تنگ شده و هيچ کدام براي پوشيدن مناسب نيستند. اين درست موقعي است که زن باردار احتياج به لباس مخصوص داشته و بايد در فکر تهيه آن باشد.چون از لباس بارداري براي مدت کوتاهي استفاده مي شود لذا صرف هزينه گزاف براي تهيه آن صلاح نيست. در مورد انتخاب لباس سعي کنيد که جذاب بوده و زياد چسبان و تنگ ( مخصوصا در ناحيه کمر) نباشد. دامن هايي که در ناحيه کمر قابليت اتساع و کش آمدن دارند و پيراهن هايي که بوسيله بندي از شانه آويزان مي شوند به علت عدم ايجاد فشار در ناحيه کمر بسيار مناسب هستند زيرا لباس دوران بارداري نبايد به علت تنگ بودن مانع گردش خون شده و اشکالي در تنفس و يا اختلالي در حرکت دست و پا بوجود آورد.از بستن کمربند هاي چرمي به دور شکم و همچنين پوشيدن جوراب هاي ساق بلند تنگ و بند جوراب تنگ بايد خودداري شود.علاوه بر راحتي، لباس دوران بارداري بايد شيک و ساده بوده و متناسب با فصل انتخاب شود.در زمستان بايد از زيرپوش هاي کلفت و پالتوي ضخيم و در ماه هاي تابستان بايد از لباس هاي سبک و نازک استفاده نمود. در مناطقي که درجه حرارت هوا به طور ناگهاني تغيير مي کند هميشه بايد پيش بيني هاي لازم را به عمل آورده و مقداري لباس اضافي با خود به همراه داشته باشيد. شستشوي مرتب لباس را نيز نبايد فراموش کنيد.

لباس و کفش مناسب بارداری

سعي کنيد که لباس هاي شيک، جذاب و متناسب باشد زيرا آبستني دليلي بر پوشيدن لباس هاي زشت و بدقواره و گوشه گيري و عزلت زنان باردار نيست. بزرگي شکم و تغييرات ظاهري در موقع بارداري هيچ گونه مانعي براي ظاهر ساختن زيبايي نبوده و برعکس در اين موقع زنان باردار جذابيت و زيبايي مخصوصي به خود دارند.در انتخاب رنگ و مدل نيز دقت بيشتري بنمائيد زيرا لباس زيبا و جذاب باعث خوشحالي شوهر و اطرافيان و بهبود وضع روحي شما مي شود.

کرست يا شکم بند
زنان باردار که قبل از بارداري به بستن شکم بند عادت ندارند در طول دوران بارداري مي توانند از پنتي هوس ( شورت و جوراب يکسره) استفاده کنند ولي در خانم هايي که زايمان هاي متعددي داشته و جدار شکمشان شل شده است و همچنين در کساني که قبل از بارداري به بستن کرست عادت دارند در هنگام بارداري مي توانند از کرست هاي مخصوص استفاده کنند. از شکم بند هاي معمولي مي تواند تا ماه سوم بارداري استفاده نمود ولي بعد از آن بهتر است که از شکم بند هاي مخصوص بارداري که کشي بوده و با بزرگ شدن شکم کش آيد استفاده شود.شکي نيست که کرست تنگ با فشاري که بر روي شکم وارد مي آورد مضر است ولي اگر اندازه کرست با دقت انتخاب شود فوائد زيادي دارد که در ذيل به آنها اشاره مي گردد:اولاً، رحم را از پايين به طرف بالا نگه داشته و احساس سنگيني و فشار را کم مي کند و به علاوه با پشتيباني از عضلات پايين شکم موجب راحتي و استراحت اين عضلات مي شود.
ثانياً، از کشيده شدن و گسترش عضلات و پوست شکم ممانعت کرده و تا اندازه اي از پيدايش خطوط قرمز و سفيد جلوگيري به عمل مي آورد.ثالثاً، با بي حرکتي نسبي پشت، راحتي عضلات پشت گردن را باعث مي شود. بنابراين از دردهاي کمري که به علت باز شدن عضلات و شل شدن مفاصل به وجود مي آيد جلوگيري مي کند.رابعاً، با قرار گرفتن به دور لگن خاصره از باز شدن غير طبيعي مفاصل ممانعت به عمل مي آورد.بستن کرست در حال خوابيده به مراتب راحت تر و بهتر از حالت ايستاده است. با پوشيدن کرست در وضعيت خوابيده به پشت، رحم و جنين به بالا هدايت شده و جدار شکم محافظت مي شود با کشيدن زيپ هاي اطراف و عقب را از پايين به بالا مي کشند تا کرست به طور راحت و آزاد قرار گيرد.

لباس و کفش مناسب بارداری

سينه بند
براي حفظ شکل پستان ها پوشيدن سينه بند از ابتداي دوران بارداري ضرورت دارد. سينه بند علاوه بر تاثير ظاهري، راحتي شما را نيز فراهم مي نمايد. بهترين نوع، سينه بندهايي هستند که با بندهاي عريض از شانه ها آويزان مي شوند. سينه بند خوب بايد پستان ها را به بالا و داخل يعني شانه مقابل هدايت نمايد. چون بعد از ماه پنجم بارداري رشد پستان ها تقريبا متوقف مي شوند لذا احتياجي به عوض کردن سينه بند نبوده و مي توان تا موقع زايمان از آن استفاده نمود.بعضي از خانم ها در تمام دوران بارداري از سينه بند مخصوص زنان شيرده استفاده مي کنند. اين کار بيشتر به صرفه نزديک است زيرا اين نوع سينه بند را مي توان بعد از زايمان بزرگتر نمود و احتياجي به تعويض آن نيست.

کفش
تهيه کفش مناسب براي دوران بارداري بسيار مهم است. در دوران باردراي به علت بزرگي شکم انحناي ستون فقرات براي حفظ تعادل بدن به تدريج زياد مي شود. در ماه هاي آخر بارداري انحنا کمر و کشش روي ستون فقرات شدت مي يابد. بنابراين واضح است که با پوشيدن کفش هاي پاشنه بلند انحناي کمر بيشتر شده و به علت کشش عضلات، درد کمر ظاهر مي شود.با استفاده از کفش پاشنه بلند شانس پيچ خوردن، لغزيدن و افتادن زن باردار نيز افزايش مي يابد.عقايد پزشکان در مورد بلندي پاشنه کفش بسيار متفاوت است. بهترين روش اين است که زن باردار چند کفش با پاشنه هاي مختلف را مورد آزمايش قرار داده و راحت ترين آنها را انتخاب نمايد و از اين کفش در تمام مدت بارداري استفاده کند. به اين ترتيب نه تنها ديرتر خسته مي شود بلکه از درد کمر نيز جلوگيري به عمل مي آيد.اگر بلندي پاشنه در حدود چهار سانتي متر بوده و به اندازه کافي پهن باشد، خطر پيچيدن پا، لغزيدن و افتادن کمتر است. بنابراين بلندي پاشنه کفش نبايد از چهار سانتي متر تجاوز کند ولي مناسب ترين کفش براي زنان باردار کفش هاي بي پاشنه است.چون پاي زن آبستن در اواخر دوران بارداري بعد از ظهر ها در ناحيه قوزک مختصري متورم مي شود، بنابراين بهتر است که کفش ها هميشه يک شماره گشادتر انتخاب شوند تا تنگي آنها باعث مزاحمت نگردد.

لباس و کفش مناسب بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز