عوامل موثر در درد دل نوزادان+درمان درد دل یا ریسه رفتن نوزاد

عوامل موثر در درد دل نوزادان+درمان درد دل یا ریسه رفتن نوزاد

,[categoriy]

در زمان ریسه رفتن نوزاد یا کودک چه کار کنم؟ -در زمان ریسه رفتن نوزاد یا کودک چه کار کنم؟ 

در زمان ریسه رفتن نوزاد یا کودک چه کار کنم؟

ریسه رفتن در نوزادان و کودکان باعث می شود تا اغلب مادران دست پاچه شوند و کنترل اعصاب خود را هم از دست بدهند. در زمان ریسه رفتن کودک باید اقداماتی را انجام دهید و خونسردی خود را حفظ کنید.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: ریسه رفتن یا حبس کردن نفس با تحریک، گریه، قطع تنفس و سیاهی دور لب کودک همراه است، والدین در این مواقع به جای تنفس دهان به دهان، ماساژ قلبی و پاشیدن آب سرد بر صورت کودک به او قطره آهن بدهند.

ساسان ساکت در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره حبس شدن نفس کودک و سیاه شدن او، اظهار داشت: ریسه رفتن یا حبس کردن نفس یکی ازاختلالاتی است که در سنین یک سال و نیم شایع است. کودک به دنبال گرفتن شیشه شیر یا وسیله بازی از او تحریک شده، گریه می کند و در نهایت نفسش قطع می شود که افزایش طول مدت حبس تنفس موجب سیاه شدن دور لب او می شود.

موقع حمله تنفس دهان به دهان ممنوع
وی افزود: معمولاً والدین در این مواقع از تنفس دهان به دهان، ماساژ قلبی و پاشیدن آب سرد بر صورت کودک استفاده می کنند، در حالی این اقدامات نه الزامی دارد و نه موجب هوشیاری کودک می شود.

ایشان گفت: لازم است کودک توسط متخصص اطفال یا فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان بررسی شود، زیرا این نوع حمله به حبس کردن نفس همراه با سیاه شدن است، باید به دقت بررسی شود.

کودک از نظر قلبی، تنفسی و اعصاب بررسی شود
وی افزود: کودک باید از نظر بیماری های قلبی، تنفسی و مغز و اعصاب بررسی شود و اگر از هر نظر کاملاً طبیعی بود، می توانیم اطمینان دهیم که تنها حملات BHS یا حبس تنفس را دارد.

ساکت ادامه داد: این اختلال به مرور با افزایش سن بهبود پیدا می کند و موقعی که رخ می دهد نیاز به اقدام خاصی وجود ندارد، حتی توصیه می شود که والدین از بغل کردن کودک بپرهیزند زیرا ممکن است کودک بترسد و وضعیتش بدتر شود.

انواع حملات حبس تنفس
ایشان گفت: حملات حبس تنفس به دو نوع با پریدگی رنگ و سیاه شدن دور لب و دهان تقسیم می شود.

مبتلایان ۱۵ قطره آهن تا دو سالگی مصرف کنند
ساکت تصریح کرد: گاهی فقر آهن و کم خونی موجب بروز اختلال ریسه رفتن یا حبس تنفس می شود، بنابراین توصیه می شود مبتلایان از ۴ یا ۶ ماهگی تا جشن تولد دوسالگی روزانه ۱۵ قطره آهن ایرانی مصرف کنند.

 

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز