سیاتیک در دوران بارداری / در دوران بارداری وزن و وضعیت فرزنداتان می تواند باعث فشار بر عصب سیاتیک شود

بی بی نیمز : عصب سیاتیک از میان باسن و داخل بالای ران می گذرد و ماهیچه های پایین پا را پوشش میدهد. این نواحی شامل پشت ساق، مچ پا و پشت زانو می شود. این عصاب همچنین حواسی در کف پا، مچ، تمام پایین پا و پشت ران را نیز در بر می گیرد.

سیاتیک در دوران بارداری / در دوران بارداری وزن و وضعیت فرزنداتان می تواند باعث فشار بر عصب سیاتیک شود

مشکل سیاتیک به دردی گفته می شود که در اثر ناراحتی عصب سیاتیک به وجود آمده باشد. وقتی عصب سیاتیک زیر فشار یا آسیب دیده است، باعث درد پایین پشت می شود که تا نواحی دیگر از جمله باسن، بالای ران و پا ادامه مییابد. معمولا درد سیاتیک از پایین کمر تا نواحی بالای پشت ران نمایان میشود و می تواند تا زیر زانو نیز پراکنده شود.

در دوران بارداری وزن و وضعیت فرزنداتان می تواند باعث فشار بر عصب سیاتیک شود و مسبب هر چیزی از درد ملایم تا احساس سوزش و تیرکشیدگی یا ناراحتی زجراوری باشد که بر توانایی راه رفتن شما تاثیر گذارد. شاید احساسی مورمور شدن، بی حسی و ضعف نیز همراه دارد رخ دهد.
146
برخی از بانوان این درد را مشابه شوک الکتریکی یا تیرکشیدگی ناگهانی توصیف می کنند. گاهی درد در یک ناحیه از پا و بی حسی در ناحیهای دیگری از همان عضو احساسی می شود. اغلب فقط یک سمت از بدن تاثیر می پذیرد. نشستن برای مدت طولانی و سرفه یا عطسه کردن می تواند باعث حمله ی سیاتیک شود.
درد پایین کمر که شب ها بدتر می شود می تواند به علت فشار آوردن رحم بر سیاهرگ اصلی باشد. این فشار باعث گرفتگی سیاهرگ در لگن و بخش پایین ستون فقرات شود که به ریشه عصب سیاتیک اثر می گذارد.
چون حرکت دادن جنین از روی ناحیه حساس ساده نیست. احتمالا درد عصب سیاتیک چندماه پس از زایمان فرزندتان کاملا بهبود یابد زیرا وزن اضافه و تجمع مایع از بین می رود این موارد در بارداری معمول است.
اگر تحمل درد را ندارید، برای مصرف مسکن با پزشک مشورت کنید. شاید پزشک دارویی تجویز کند که برای شما و فرزنداتان ایمن باشد. این مسکن ها با کاهش تیزی دارد به شما کمک می کنند تا ناراحتی را تحمل کنید.
سیاتیک در دوران بارداری / در دوران بارداری وزن و وضعیت فرزنداتان می تواند باعث فشار بر عصب سیاتیک شود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز