زمانی که با نوزاد سفر میکنید به این نکات حتما توجه کنید

۱٫صندلی کودک شما ایمن باشد.

ایمنی

دکتر کریستوفر رایدر نویسنده کتاب “پزشک اطفال با شما صحبت می‌کند” می‌گوید: مطمئن شوید که سایز صندلی کودک شما درست است و به درستی نصب شده است. تنها ۸۰% از صندلی بچه‌ها به درستی نصب می‌شوند. بیمارستان‌ها، پزشکان متخصص اطفال، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ایستگاه‌های پلیس اغلب برای بررسی نصب صندلی کودک و آموزش به والدین که چگونه صندلی کودک خود را به درستی نصب کنند، خودروی آنها را متوقف می‌کنند.

۲- بسته‌بندی

بسته‌بندی

آماده کردن خود به وسیله بسته‌بندی همه غذاهایی که ممکن است به آنها احتیاج داشته باشید، مرتب کردن اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و سایر مواردی که کودک شما به آنها وابسته است، نگهداری از یک بچه شلوغ را ممکن می‌کند. به این موارد آوردن موسیقی‌های مورد علاقه او یا سی‌دی‌های آهنگ‌های شاد مهدکودک را نیز اضافه نمایید. اگر به تنهایی با کودک خود مسافرت می‌کنید، کیفتان را دم دست نگه دارید، درنتیجه می‌توانید آن را هر موقع که کودک به آن احتیاج داشت در دست داشته باشید. یک چک لیست بسته‌بندی در دست داشته باشید.

۳- در زمان مناسب خانه را ترک کنید.

زمان‌بندی

در صورت امکان هنگامی‌که بیشترین احتمال وجود دارد که بچه‌ها در طول مسافرت خواب باشند، رانندگی کنید.
کریستال درنان یک مادر اهل اوتاها می‌گوید: پنج ساعت با فرزند خودم در سفر جاده‌ای برای رسیدن به آیداهو بودم. ما خانه را هنگام خواب او ترک کردیم. من او را حمام کردم، شیشه شیرش را به او دادم، او را در صندلی گذاشتم و تمام راه را خوابید.

زمانی که با نوزاد سفر میکنید به این نکات حتما توجه کنید

۴- اسباب‌بازی‌های نرم

اسباب‌بازی

تنها اسباب‌بازی‌های نرم و مناسب را با خود بیاورید. کارشناسان می‌گویند: در طول یک حادثه هر چیزی در ماشین به یک سلاح تبدیل می‌شود به دلیل اینکه در سفر سرعت حرکت بالا است. به کودک خود وقتی در خودرو است، اشیای سنگین از قبیل قطار اسباب‌بازی سنگین یا اسباب‌بازی‌هایی با لبه‌های تیز ندهید، یا خرید اسباب‌بازی‌هایی که به صندلی کودک متصل می‌شوند را در نظر بگیرید.

۵- فضای زیادی را برای دیدن کودک در نظر بگیرید.

مراقبت

باب لنسر نویسنده کتاب “پرستاری از بچه‌ها با عشق” می‌گوید: یکی از آن آیینه‌های اضافی که در شیشه جلوی اتومیبل قرار می‌گیرند و به شما اجازه می‌دهند کودکتان را در صندلی عقب ببینید را تهیه نمایید. می‌توانید سیگنالهای بدن او را بخوانید (متوجه شوید) و فعالانه به آنها پاسخ دهید. وی همچنین پیشنهاد می‌کند: اگر امکان دارد دیگر افراد بزرگسال را نیز با خود به مسافرت بیاورید. برای مسافرت‌های طولانی‌تر این کار نه تنها امیدوارکننده است، بلکه برای مسافری که به جمع شما اضافه شده (و وظیفه اصلی او نگهداری از کودکی است که در صندلی کودک محصور شده است) نیز سبب امنیت می‌شود.

۶- جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمکهای اولیه

گذشته از تعداد زیاد پوشک، اسباب‌بازی، اسنک (غذاهایی که سریع آماده می‌شوند)، باید جعبه کمک‌های اولیه را نیز برای نیازهای کودک خود فراهم کنید. این جعبه بر اساس چگونگی نیازهای کودک و سن او تغییر خواهد کرد و باید شامل وسایل ضروری و ملزوماتی از قبیل: انبرک، قیچی، قطره چکان پزشکی، دستکش یکبار مصرف، ضدعفونی‌کننده دست، باند، گاز و نوار چسب باشد.

۷- نگرانی‌های پزشکی

دارو

زمانی که با نوزاد سفر میکنید به این نکات حتما توجه کنید

همچنین باید داروهایی برای تب و درد از قبیل قرص‌های استامینوفن، آلرژی، سرفه و سرماخوردگی (بسته به سن)، قطره‌های بینی نمکی، شربت آلرژی ( برای بچه‌های بالاتر از شش ماه)، داروهایی برای اسهال و یبوست و کرم‌ها و پمادهای اولیه و اصلی از قبیل کرم بثورات جلدی پوشک، پماد ضد باکتری، کرم هیدروکورتیزون، ژل آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی و قرص حشرات که برای جلوگیری از گزش آنها استفاده می‌شود را همراه داشته باشید.

۸- شماره‌های اضطراری و مدارک

شماره‌های اضطراری

دکتر رایدر پیشنهاد می‌کند دفتر یادداشت همراه شما باید شامل شماره تلفن دکتر مخصوص کودکتان، شماره تلفن کنترل موقعیت در آمریکا (۱-۸۰۰-۲۲۲-۱۲۲۲)، کارت بیمه درمانی، سوابق پزشکی کودک (نام همه داروهایی که کودکتان مصرف می‌کند، سابقه آلرژی، جزییات بیماری‌های مزمن و غیره) باشد.

۹- غذا و نوشیدنی

غذا و نوشیدنی

از تغذیه فرزندتان هنگامی که روی صندلی کودک قرار دارد خودداری کنید. در نظر داشته باشید بچه‌ها به سرعت خفه می‌شوند حتی زمانی که در شیشه یا بطری مایعات می‌نوشند. هنگامی‌که کودک آماده است چیزی بخورد یا احتیاج دارد چیزی بنوشد بهتر است اتومبیل را به کنار جاده متوقف کنید (و به این فکر کنید در این‌صورت چقدر خودرو شما تمیزتر خواهد بود). همیشه آگاه بودن از اندازه‌گیری CPR (روش اضطراری برای برقراری مجدد ضربان قلب طبیعی و تنفس پس از ایست قلبی) نوزادان خوب است، بنابراین یک کلاس قبل از اینکه به مسافرت بروید در این زمینه بگذرانید.

۱۰- نگاه کنید چه می‌خورید.

تمرکز در رانندگی

مثل همیشه، از داروهایی که ممکن است به توانایی شما در رانندگی آسیب بزنند، اجتناب کنید مانند داروهای آلرژی و یا قرص‌های خواب‌آور.

۱۱- آرامش خود را حفظ کنید.

آرامش

مطابق گفته‌های لنسر اولین کلید موفقیت در مسافرت جاده‌ای آرام بودن است. هرگونه ایجاد تنش در ماشین به استرس کودک منجر می‌شود. او همچنین توضیح می‌دهد: گرفتن حق مسئولیت کودکان ابتدا از گرفتن حق از خودتان شروع می‌شود. اگر کودک شما دچار اضطراب شده است، اجازه ندهید این امر باعث اضطراب شما نیز شود.

۱۲- مسافرت خارجی

مسافرت

تصادفات جاده‌ای عامل شماره یک مرگ در تعطیلات هستند، هم در خانه و هم در خارج از کشور. دکتر رایدر می‌گوید: برای رانندگی در یک کشور خارجی درست بعد از یک پرواز طولانی هنگامی که خسته هستید و احساس سرگیجه دارید برنامه‌ریزی نکنید. ممکن است از طرف اشتباه جاده رانندگی کنید پس از جاده‌های آشنا که ایده‌آل شما و شناخته شده هستند بروید .

منبع
سایت هزار تو
زمانی که با نوزاد سفر میکنید به این نکات حتما توجه کنید

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز