درمان کم آبی بدن کودکان+مشکلات پوستی

وقتی هوای بیرون خیلی گرم است، مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از کم شدن آب بدن نوزاد این است که از همان ابتدا او را از هوا گرم دور کنید

درمان کم‌آبی در بدن نوزادان
حتی اگر نوزاد شما که شیر خشک یا شیر مادر مصرف می‌کند، دچار اسهال و استفراغ شده است، به‌طور منظم (حداقل به همان میزان قبلی) همان شیر را به او بدهید.

در نوزادانی با سن بیشتر که خوردن غذای جامد را آغاز کرده‌اند، آب یا آب انگور سفید رقیق شده (که از آب سیب بهتر است) در شرایط نه چندان حاد، کافی است.

در صورت کم‌آبی شدید، به خصوص اگر نوزاد به اسهال و استفراغ هم‌زمان دچار شده باشد پزشک می‌تواند مایعات الکترولیت جایگزین (مانند پدیالیت) را به‌منظور جایگزین کردن سدیم و پتاسیم از دست رفته طی اسهال و استفراغ تجویز کند. در این مورد، حتما به دستور پزشک درباره‌ی ساعت و چگونگی مصرف دقت کنید.

جلوگیری از کم‌آبی بدن نوزاد در روزهای گرم
وقتی هوای بیرون خیلی گرم است، مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از کم شدن آب بدن نوزاد این است که از همان ابتدا او را از هوا گرم دور کنید؛ یعنی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرارش ندهید و لباس روشن و سبک به او بپوشانید و اگر خواب است هرگز او را در یک پتو یا ملحفه نپیچانید.

جلوگیری از کم شدن آب بدن نوزاد به دلیل بیماری
بیشترین حالتی که طی آن احتمال کم‌آبی در بدن نوزاد بسیار بالا است زمانی است که نوزاد بیمار است: او ممکن است در صورت اسهال و استفراغ یا کم‌اشتهایی، به سرعت آب از دست بدهد.

معمولا این علائم به دلیل وجود ویروس در بدن به وجود می‌آیند (در واقع نمی‌توان همیشه از سرماخوردگی و گلودرد فرار کرد!)؛ به‌همین دلیل شستن دست‌ها از سوی شما و پرستار بچه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز