خطر ابتلا به ام اس در زنانی که باردار شده اند کمتر است

به نقل از پایگاه خبری هلس دی نیوز آمریکا، پژوهشگران انستیتو تحقیقاتی کودکان موردوخ در استرالیا دریافتند که بارداری خطر ابتلای زنان به بیماری ام اس را کاهش می دهد.

خطر ابتلا به ام اس در زنانی که باردار شده اند کمتر است

خانم لویس بونسونبی پژوهشگر مسئول تحقیقات گفت: حتی یکبار بارداری با کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به ام اس در ارتباط است.

پژوهشگران دریافتند خطر ابتلا به ام اس در زنانی که دو مرتبه یا بیشتر باردار شده اند در مقایسه به زنانی که اصلا باردار نشده اند به یک چهارم کاهش می یابدShowImعage.ashx.

این تحقیقات از وجود ارتباط بین بارداری و کاهش خطر علائم بیماری ام اس خبر داد و پژوهشگران گفتند این ارتباط چه بسا به تفسیر علت افزایش ابتلای زنان به ام اس در چند دهه اخیر کمک می کند زیرا تعداد زنانی که در این چند دهه بارداری خود را به تاخیر انداخته اند افزایش یافته و شمار زایمان ها کاهش یافته است.

پژوهشگران در این تحقیقات خود ۲۸۲ زن و مرد استرالیایی ۱۸ تا ۵۹ سال را که از علائم ام اس رنج می بردند اما بیماری آنها تشخیص داده نشده بود، مورد بررسی قرار دادند.

این پژوهشگران تعداد زاد و ولد و بارداری زنان و شمار فرزندان مردان را بررسی و آن را با اطلاعات ۵۴۲ مرد و زن سالم مقایسه کردند.

این تحقیقات هیچ ارتباطی بین تعداد فرزندان مردان و خطر ابتلا به علائم ام اس را نشان نداد اما درعین حال از ارتباط افزایش تعداد بارداری زنان و کاهش خطر ابتلا به این علائم سخن گفت.

پژوهشگران هنوز نتوانسته اند علت اصلی این وضعیت را کشف کنند اما گمان می کنند که افزایش هورمون زنانه استروژن در طول بارداری با این موضوع در ارتباط است.

منبع                                                            خطر ابتلا به ام اس در زنانی که باردار شده اند کمتر است
  farsnews

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز