برای حرف زدن کودکتان از بدو تولد با او صحبت کنید / تاثیر آواز خواندن برای کودک

بی بی نیمز : برای او آواز بخوانید. اینكار را می‌توانید حتی زمان قبل از تولدش نیز انجام دهید یعنی وقتی كه او در شكم شماست. او صدای شما را می‌شنود.

برای حرف زدن کودکتان از بدو تولد با او صحبت کنید / تاثیر آواز خواندن برای کودک

از لحظه تولد تا ۳ ماهگی
كودك شما به صداهایی كه از شما ایجاد می‌شود، توجه می‌كند و گوش می‌دهد. او تلاش می‌كند كه برخی از صداها را خودش ایجاد كند و شما نیز می‌توانید در این فرایند به او كمك كنید مثلا:برای او آواز بخوانید. اینكار را می‌توانید حتی زمان قبل از تولدش نیز انجام دهید یعنی وقتی كه او در شكم شماست. او صدای شما را می‌شنود.

با كودك خود حرف بزنید. وقتی كه نزدیك شما است با او حرف بزنید. او حرف‌های شما را نمی‌فهمد. اما همچنان از صدای شما و لبخندتان لذت می‌برد. او شنیدن صدای دیگران و تماشای آنها را دوست دارد.

برای زمان‌های خلوت و كم سروصدا برنامه‌ریزی كنید. كودك شما به زمان‌هایی كه همه چیز آرام و بی‌سروصداست نیاز دارد پس تمام صداهای اضافی مثل رادیو، تلویزیون را خاموش كنید و در آرامش با او حرف بزنید.
ba2955
 از ۳ ماهگی تا ۶ ماهگی
كودك شما در حال یادگیری حرف زدن است او به حرف زدن مردم با هم توجه می‌كند شما به او كمك می‌كنید تا به زودی خودش نیز همین كار را انجام دهد. مثلا موقع حرف زدن با او او را نزدیك خود نگاه دارید تا بتواند به چشم‌های شما نگاه كند. همین‌كار را انجام دهید سپس شروع كنید به حرف زدن و لبخند زدن را نیز فراموش نكنید.
برای حرف زدن کودکتان از بدو تولد با او صحبت کنید / تاثیر آواز خواندن برای کودک

وقتی كه شروع به گفتن حرف‌های نامفهوم می‌كند، از او تقلید كنید.

اگر سعی كرد تا همان صداهایی كه شما ایجاد می‌كنید را به تقلید تكرار كند، آن كلمه را دوباره و دوباره برایش تكرار كنید.

از ۶ ماهگی تا ۹ ماهگی
كودك شما با صداها بازی می‌كند. برخی از این صداها مثل «بابا و دادا» برای كودك شما جالب‌تر هستند و معمولا سعی می‌كند با این كلمات بیشتر بازی كند. او با شنیدن صداهای شاد، لبخند می‌زند و از شنیدن صداهای غمگین و عصبانی ناراحت می‌شود و یا حتی گریه می‌كند. شما می‌توانید به كودك خود كمك كنید تا كلمات و حروف را بفهمد حتی اگر هنوز نمی‌تواند آنها را بگوید و درست تلفظ كند ولی شما:

با او بازی كنید. به او كمك كنید تا با ریتم‌ها، دستش را حركت دهد.

به او یك اسباب‌بازی دهید و در حین دادن به او بگوئید، ببین كه چقدر عروسك نرم و قشنگی داری.

بگذارید خودش را در آینه ببیند و بعد از او بپرسید: « این كیه تو آینه؟». اگر پاسخی به شما نداد، اسمش را بگویید.

از كودك خود سوال كنید مثلا «هاپو كجاست؟» اگر او جواب نداد خودتان به آنجا اشاره كنید.
 از ۹ ماهگی تا یك سالگی
او حالا دیگر كلمات ساده را می‌فهمد. اگر كسی به او بگوید، «نه، نه» رویش را از او بر می‌گرداند یا اینكه اگر كسی بپرسد مامان كو؟ بلافاصله به شما نگاه می‌كند. او اشاره می‌كند، صدا می‌سازد و از بدنش كمك می‌گیرد تا به شما چیزی بگوید مثلا وقتی كه می‌خواهد شما او را در آغوش بگیرید، دست‌هایش را به بالا می‌گیرد.شما می‌توانید به او بگویید كه: بینی‌ات را به من نشان بده و بعد همزمان به بینی خودتان اشاره كنید او نیز بلافاصله دستش را به سمت بینی‌اش می‌برد. همین كار را با انگشتان، چشم‌ها، گوش‌ها، زانوها، دست‌ها و… تكرار كنید.

برای حرف زدن کودکتان از بدو تولد با او صحبت کنید / تاثیر آواز خواندن برای کودک

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز