انتخاب اسم به سبک بازیگران معروف!

انتخاب اسم به سبک بازیگران !

نامی مثل نویان را زیاد نشنیده اید. انتخاب چنین اسمی روی کودک می تواند در میان بچه های دیگر او را متمایز کند و حتی توجه همکلاسی ها را به او جلب کند؛ اما احتمالا این زوج واکنش های سرشار از تعجب اطرافیان‌شان را هم کم مشاهده نکرده اند.

**وقت را تلف نکنید

برای انتخاب نام فرزندتان نگذارید دیر شود. سه‌ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انتخاب اسم است. در این زمان هم جنسیت فرزندتان مشخص شده و هم تا اندازه زیادی خطر از دست دادن بارداری را پشت سر گذاشته‌اید. حالا می‌توانید جست‌وجوی‌تان برای انتخاب اسم را شروع کنید.

اما وقت نهایی کردن نام، سه‌ماهه سوم است. در این دوره تحقیقات‌تان را کامل کرده‌اید و احتمال پشیمان شدن از نامی که برگزیده‌اید کمتر است. گذشته از این، بپذیرید فرزند شما تنها یک نام خواهد داشت و از میان صدها و هزاران اسم قشنگی که به ذهن‌تان می‌رسد، تنها حق انتخاب یکی را دارید پس وسواس به خرج ندهید.

 **آماده پاسخ دادن باشید

اگر اسم ناآشنا و غیرمعمولی را برای فرزندتان انتخاب کرده‌اید، باید آمادگی روبه‌رو شدن با واکنش‌های غیرمعمول را هم داشته باشید.

شاید بهتر باشد پیش از گفتن اسم به دیگران این جمله را هم اضافه کنید که «می‌دانیم این اسم غیرمعمول است و ممکن است در آغاز به زبان آوردنش برای دیگران دشوار باشد اما ما دوستش داریم و تصمیم گرفته‌ایم آن را روی فرزندمان بگذاریم.»

مطمئن باشید آدم‌هایی که شما را به باد انتقاد بگیرند و سرزنش‌تان کنند کم نخواهند بود اما با آنها وارد مبارزه کلامی نشوید و برای قانع کردن‌شان تلاش نکنید. کافی است بگویید، «ما این اسم را دوست داریم و آرزو می‌کنیم فرزندمان هم دوستش داشته باشد. پس لطفا انرژی منفی نفرستید و به انتخاب ما احترام بگذارید!»

 **مذهبی‌ها پرطرفدارترند

اسم‌های مذهبی، هنوز بیشترین طرفدارها را دارند. فاطمه در سال ۹۲، نام ۴۷هزار و ۱۴۰ نوزاد تازه متولد شده بوده و بعد از آن زهرا با ۲۹هزار و ۵۱ نفر، بیشترین فراوانی نام را داشته است. اسامی نازنین زهرا، یسنا و ریحانه هم در درجه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

وقتی فهرست نام‌های دخترانه پرطرفدار را نگاه می‌کنیم، «ستایش» در ردیف هشتم قرار داشته و در سال ۹۲، ۸۴هزار و ۴۳۶ کودک به این نام خوانده شده‌اند.

شاید اگر در آغاز کسی «نفس» نام فرزند پژمان بازغی را می‌شنید، کمی تعجب می‌کرد اما این اسم در سال‌های اخیر جای ویژه‌ای در میان اسامی ایرانی باز کرده و بیشتر از قبل ایرانی‌ها به نفس نامیدن فرزندشان تمایل نشان می‌دهند.

مهدی مهدوی‌کیا ترجیح داده نام فارسی «عسل» را برای دخترش انتخاب کند و علی پروین هم نام «لادن» را روی دخترش گذاشته است.

شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ اسم های پرطرفدار فهرست ثبت احوال یا نام های ایرانی که سال هاست کمتر شنیده شده اند.

 **اسم‌های ایرانی در آخر جدول

در میان اسامی پسرانه، امیرعلی با فراوانی ۳۶هزار و ۸۰۰ مورد پرطرفدارترین بوده و بعد از آن اسم‌های امیرحسین، ابوالفضل، محمدطاها، محمد و علی پرطرفدار بوده‌اند. در این فهرست هم اولین نام ایرانی که به چشم می‌خورد «کیان» است که در رتبه بیست و پنجم قرار دارد و ۶هزار و ۳۵۶ نوزاد با آن نامیده شده‌اند.

انتخاب اسامی مذهبی و نام پیامبران و امامان وابسته به گذر زمان نیست. هنوز هم نه‌تنها در دیگر کشورهای اسلامی که در کشور ما هم این شیوه نام‌گزینی، پرطرفدارترین شیوه انتخاب اسم است. امیرحسین صادقی، فوتبالیستی است که از این شیوه کمک گرفته و نام پسرش را امیرمهدی گذاشته است.

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز