آیا جنین پس از تولد، اصوات آهنگین را به یاد می آورد؟

یک آزمایش جالب نشان داده است نوزادان می توانند آهنگ هایی را که در زمان جنینی در رحم مادر شنیده اند، پس از تولد به یاد بیاورند و با شنیدن آن ها واکنش نشان می دهند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، در این آزمایشات، دانشمندان ابتدا برای مادران باردار سه هفته پیش از وضع حمل آهنگی را پخش کردند و سپس همان آهنگ را یک ماه پس از تولد برای نوزاد گذاشتندس.

آیا جنین پس از تولد، اصوات آهنگین را به یاد می آورد؟

به گزارش روزنامه دیلی میل، دانشمندان متوجه شدند ضربان قلب نوزاد با شنیدن موسیقی که قبل از تولد شنیده بود تا حد زیادی آرام تر می شود در حالی که در صورت شنیدن آهنگ های ناآشنا و جدید، این تغییر در ضربان قلب نوزاد مشاهده نمی شود.

این یافته ها، درک ما را از تاثیرات شنیدن صداها بر روی جنین در داخل رحم مانند چگونگی دریافت گفتار از سوی نوزاد، افزایش خواهد داد.

دکتر کارولین گرانیر دفر ـ متخصص روانشناسی ـ از دانشگاه دسکارتس پاریس و دستیارانش بر روی ۵۰ زن باردار در این زمینه مطالعه کردند. این محققان از زنان باردار درخواست کردند که به یک ملودی پیانو دوبار در روز گوش دهند.

بنابراین گزارش، وقتی این ۵۰ نوزاد به دنیا آمدند، یک ماه بعد یک ملودی غیرآشنا و نیز همان ملودی آشنا پیش از تولد به ترتیب به هنگام خواب برای آن ها پخش شد.

این متخصصان متوجه شدند ضربان قلب نوزادان پس از شنیدن ملودی آشنا حتی در خواب خیلی آرام تر می شود.

به گفته پزشکان، توان شنوایی در انسان در طول سه ماه آخر بارداری شکل می گیرد. بر همین اساس تا پنج هفته قبل از تولد، حلزون گوش معمولا به طور کامل رشد می کند و بالغ می شود.

آیا جنین پس از تولد، اصوات آهنگین را به یاد می آورد؟

اسامی مشابه

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز