علت واگذاری تحقیق بر کروموزوم Y به ایران

ناباروری یکی از پرسشها جدی در جوامع امروز است که تحقیقات نشان می دهد، شیوع آن در کشور عزیزمان ایران و در مردان رو به زیاد کردن است.این عنوان باعث شد

علت واگذاری تحقیق بر کروموزوم Y به ایران

ناباروری یکی از پرسشها جدی در جوامع امروز است که تحقیقات نشان می دهد، شیوع آن در کشور عزیزمان ایران و در مردان رو به زیاد کردن است.این عنوان باعث شده است تا تحقیق بر کروموزوم Y به کشور عزیزمان ایران واگذار شود. این پروژه حدود ۴ سال است که شروع به کار کرده و بین کشورهای متفاوت تقسیم شده است است.

علت واگذاری تحقیق بر کروموزوم Y به ایران

دکتر سارا پهلوان، دبیر اجرایی هفدهمین سمپوزیوم پروژه جهانی پروتئوم انسانی در حاشیه این سمپوزیوم با بیان اینکه شرکت جهانی پروتئوم انسانی هر سال گردهمایی هایی را جهت به اشتراک گذاری نتیجه های تحقیقات در کشورهای متفاوت برگزار می کند، اظهار کرد: درواقع این شرکت تلاش می کند گردهمایی های هر سال خود را در قاره های متفاوت برگزار کند تا دانشمندان از کشورهای متفاوت شانس حضور در این مراسم را داشته باشند و یافته های تازه خود را در زمینه ترجمه پروتئین ها در سلول ها و پروتئین های ناشناخته ارائه کنند.

وی افزود: در این سمپوزیوم نیز دانشمندانی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و کانادا حضور داشتند و بعضی از دانشمندان نیز از طریق ویدئو کنفرانس به ارائه مطالب خود در سمپوزیوم پرداختند. از این رو با توجه به اینکه بعضی از داشنمندان دو بار صحبت کردند، در مجموع طی دیروز و امروز بیش از ۲۵ صحبت و پرسش و پاسخ انجام شد.

پهلوان در ادامه با اشاره به چگونگی شکل گیری پروژه پروتئوم انسانی، گفت: بعد از اتمام پروژه ژنوم انسانی و آشنایی تمام ژن های بدن انسان، متخصصان شروع به برگزاری گردهمایی هایی جهت شناسایی پروتئین های ناشناخته بدن انسان کردند تا بعد از دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده، بتوانند کمک شایانی به علم پزشکی کنند.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۴ سال است که شروع به کار کرده و بین کشورهای متفاوت تقسیم شده است هست، اظهار کرد: دکتر حسینی سالکده از پژوهشگاه رویان داوطلب شدند که بخشی از این پروژه جهانی را انجام دهند که در این راستا کروموزوم Y به کشور عزیزمان ایران واگذار شد.

ناباروری یکی از پرسشها جدی در جوامع امروز است که تحقیقات نشان می دهد، شیوع آن در کشور عزیزمان ایران و در مردان رو به زیاد کردن است.این عنوان باعث شد

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان ادامه داد: علت گزینش این کروموزوم این بود که در کشور عزیزمان ایران شیوع بیماری های ناباروری در مردان زیاد دیده شده است بود و این مساله شانس بزرگی بود تا دانشمندان بتوانند با نمونه های متفاوت کار کنند و پروتئین ها را شناسایی کنند.

پهلوان اظهار کرد: از طرفی با توجه به اینکه در کنار پژوهشگاه رویان بیمارستان ناباروری وجود دارد، محققان می توانند از افراد نابارور و سالم نمونه گیری کرده و با تکنیک های متفاوت از جمله آنتی بادی ها روی پروتئین های آنها کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه پژوهشگاه رویان سردمدار سلول های بنیادی در کشور عزیزمان ایران بوده، این سلول ها ابزار خوبی جهت انجام تحقیقات بوده هست؛ چراکه سلول های بنیادی توانایی تمایز به انواع دیگر سلول های بدن را دارند و احتمال خیلی خوبی بود که بتوان پروتئین های کروموزوم Y را درهنگام تکامل و تکمیل جنین و هنگامی که که یک سلول بنیادی به انواع بافت های بدن تمایز پیدا می کند، مورد بررسی قرار داد.

دبیر اجرایی سمپوزیوم پروژه جهانی پروتئوم انسانی با بیان اینکه تاکنون چندین پروتئین ناشناخته، در پژوهشگاه رویان شناسایی شده است هست، گفت: کروموزوم Y صرفا در حیطه باروری نبوده و با تحقیقات محققان رویان مشخص شده است است که این کروموزوم حتی می تواند در سیستم عصبی و قلبی تاثیراتی داشته باشد. امیدواریم طی دو سال آینده شناسایی پروتئین ها به اتمام برسد و این پروژه وارد فاز تشخیص و درمان امراض شود.

علت واگذاری تحقیق بر کروموزوم Y به ایران

منبع: ایسنا

واژه های کلیدی: ایران | پروژه | پروتئین | کروموزوم | افزایش ناباروری مردان در ایران | تحقق بر کروموزوم y در ایران | شیوع ناباروری در مردان |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی