بررسی خطرات بارداری و سقط جنین جهت زنان مبتلا به ام اس

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که در صورت مبتلا شدن به این بیماری سلول های دفاعی بدن به تار های عصبی حمله کرده و

بررسی خطرات بارداری و سقط جنین جهت زنان مبتلا به ام اس

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که در صورت مبتلا شدن به این بیماری سلول های دفاعی بدن به تار های عصبی حمله کرده و غلاف میلین این تار ها را از بین می برند. این امر در چند مرحله اول قابل درمان و ترمیم است ولی در صورت عدم درمان این بیماری، نشانه های مهم ام اس در فرد مبتلا ظاهر خواهد شد. با بی بی نیمز همراه باشید.

بیماری ام اس یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی است.

بررسی خطرات بارداری و سقط جنین جهت زنان مبتلا به ام اس

 در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع واقع شده است است تخریب می شود که این خود باعث ایجاد طیف گسترده ای از علائم مثل از دست دادن کنترل عضلات ، هماهنگی بین آنها ، سوزش و گزگز در دست و پا و تاری دید می شود. ام اس به طور مرسوم تر در زنان اتفاق می افتد. خطرات مربوط به بارداری در بیماران مبتلا به ام اس ، همواره یکی از نگرانی های زنان جوان مبتلا به ام اس است.

اما مطالعاتی که راجع به بارداری و پیامدهای تولید مثل در این بیماران انجام شده است است ، نشان می دهد این نگرانی ها کاملاً بی مورد بوده و تاکنون شواهدی دال بر این که ام اس باعث اختلال در باروری می شود ، پیدا نشده هست. در مورد مادران بارداری که مبتلا به بیماری ام اس هستند ، دو مسأله وجود دارد

؛ یک مسأله مربوط به اثری است که بیماری ام اس بر روی جنین می گذارد و دیگری اثر بیماری بر روی مادران است.

آیا بارداری در بیماران مبتلا به ام اس بر سلامت جنین تأثیر می گذارد؟

هیچ شواهدی وجود ندارد که ام اس روی باروری اثر منفی دارد و یا منجر به سقط ، فوت جنین و یا اختلالات مادرزادی ( از انواع مالفورماسیون) شود. بررسی مطالعات انجام شده نشان می دهد که حاملگی ، وضع حمل و پرسشها جنین ، در زن های مبتلا به ام اس و زن های دیگر هیچ تفاوتی ندارند.

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که در صورت مبتلا شدن به این بیماری سلول های دفاعی بدن به تار های عصبی حمله کرده و

تأثیر داروی ام اس در سقط جنین

با توجه به آن که مصرف دارو در وقت بارداری مسئله به وجود می آورد ، مورد نیاز است قبل از بارداری قطع شود. لیکن ممکن است این داروها اثرات سوء بر جنین داشته باشد. بنابراین یک تا سه ماه قبل از بارداری خانم مبتلا به ام اس ، باید مصرف دارو متوقف شود. هیچ یک از داروهای ” تعدیل کننده سیستم ایمنی ( DMD ) ” را در دوره بارداری نمی توان استفاده کرد.

این لیست مشمول بر داروهای زیر می باشد: آونکس ، بتافرون ، ربیف ، اکستاوی ا، کوپاکسون ، فینگولی مو د، نوانترون ، تی سابری ، و معادلات ایرانی  آن ها یعنی  سینووکس ، زیفرون ، رسیژن ، فینگولید ، اسویمر و …

مدیریت بارداری در بیماران مبتلا به ام اس؟

بانوان مبتلا به ام اس نیاز به دفعات زیاد جهت بررسی سلامت جنین دارند. باید توجه داشت که هیچ گونه درمان بی خطری جهت کنترل ام اس در دوران بار داری وجود ندارد. داروهای ضد التهاب و استرویید ها با در نظرگرفتن این که در گروه b قرار دارند، می توانند به صورت کنترل شده است مورد استفاده قرار گیرند ؛ ولی مصرف اینترفرون ها با توجه به خطر ارزش جهت جنین ، ممنوع می باشد.

دقت داشته باشید که سه ماه قبل از اقدام جهت بارداری باید مصرف این داروها را کاملاً قطع کرد تا اثر دارو در بدن کاملا از بین برود. با توجه به آن که در سه ماهه اول بارداری سیستم ایمنی بدن به میزان کافی ضعیف نمی باشد ، این دوران و سه ماهه قبل از اقدام جهت بارداری دورانی پر خطر از نظر عود بیماری محسوب می شود.

با این وجود سه ماهه دوم و مخصوصاً سه ماهه سوم دورانی کاملاً ایمن جهت بیمار می باشد. به طور کلی زن های دچار بیماری ام اس در گروه حاملگی های پر خطر ( به علت بیماری ام اس ) نیستند ولی بایستی در طی بارداری از نظر بروز اختلالات نورولوژیک یا عصبی مورد توجه باشند.

مراقبت های پرستاری دوران بارداری در بیماران مبتلا به ام پیامک تفاوت چندانی با زن های بدون ام اس ندارد.

بررسی خطرات بارداری و سقط جنین جهت زنان مبتلا به ام اس

گاهی این بیماران علائم روده و مثانه ای را در طی حاملگی زیاد تجربه می کنند و بدهید علت نیازمند مواظبت از نظر عفونت های ادراری هستند. در بررسی های وسیع مشخص گردیده که زن های مبتلا به ام اس پرسشها دوران بارداری بیشتری نسبت به سایر زن ها ندارند.  البته ریسک کم خونی ،  در این مطالعات گوشزد شده است.

آیا بیماری ام اس در دوران بارداری کم کردن می یابد؟

شاید باور نکنید ولی باردارشدن جهت بیماران ام اس بافایده هست. به طور کلی بارداری در بیماران مبتلا به ام اس شیوع حملات را کاهش می دهد و ورود نوزاد به زندگی مادر موجب فروکش یافتن ام اس می شود. بنابراین معمولاً جهت مادران مشکلی به وجود نمی آید.

البته به شرط آن که فرد زمانی باردار شود که دکتر معالج او این اجازه را به وی بدهد و بارداری با اجازه دکتر صورت گیرد و بیماری در مرحله کنترل شده است باشد. به زیاد زن ها توصیه می شود که اگر شرایط عمومی ارزش مطلوب است باردار شوند.  اگر مادری در طول دوران بارداری خود دچار حمله شد ، باید از استروئیدها (کورتون) استفاده کند.

نوع وضع حمل در بیماران ام اس

روش وضع حمل در بیماران مبتلا به ام اس بایستی به وسیله متخصصین زنان و وضع حمل مشخص شود و انجام سزارین به عنوان روش برتر در بیماران ام اس نمی باشد ، مگر آن که از نظر بالینی موردی داشته باشد. همچنین انجام بیهوشی جهت وضع حمل ، ممنوعیتی جهت بیماران ام اس ندارد. استفاده از بی حسی نخاعی در مورد این زن ها مورد بحث می باشد.

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که در صورت مبتلا شدن به این بیماری سلول های دفاعی بدن به تار های عصبی حمله کرده و

در چند مطالعه بیان شده است است که بی حسی نخاعی ممکن است ریسک عود را زیاد کردن دهد ، البته این یافته ثابتی در تمام مطالعات نیست. همچنین ممکن است   ناتوانایی های حرکتی و زیاد کردن خستگی باعث اشکال در وضع حمل شده است و این بیماران نیازمند وضع حمل های تسهیل شده است بشوند.

اقدامات بعد از وضع حمل در بیماران مبتلا به ام اس

بیماران مبتلا به ام اس بعد از زایمان بایستی مورد توجه خاص قرار گیرند و انجام مشاوره به وسیله دکتر متخصص زنان و وضع حمل ، مغز و اعصاب و به خصوص روانپزشک توصیه می شود لیکن در این دوره بیماران مخصوصاً در ریسک اختلالات معنوی و رفتاری هستند.

البته بروز اختلال معنوی بخصوص افسردگی در دوره بعد از وضع حمل در همه زنان ممکن است بروز کند ولی بیماران ام اس از این نظر بایستی به دقت تحت نظر باشند. علیرغم لذت فرزند دار شدن مواظبت از نوزاد ممکن است فشارهایی بر مادر وارد کند.

سی درصد بیماران به علت ناتوانایی های خود نیازمند کمک های اضافی جهت نگهداری نوزاد هستند و این خود ممکن است منجر به بروز افسردگی و از طرفی زیاد کردن ریسک عود شود. بنابراین حمایت خوب خانوادگی در این مرحله نفش مهمی دارد. در صورت بروز افسردگی بعداز وضع حمل شروع سریع داروهای ضد اضطراب و افسردگی توصیه می شود.

بررسی خطرات بارداری و سقط جنین جهت زنان مبتلا به ام اس

شیردهی در بیماران مبتلا به ام اس

شیردهی در زن های مبتلا به ام اس ممنوعیتی ندارد مشروط بر اینکه بیمار دارو مصرف نکند و انتقال این بیماری به هیچ عنوان از طریق شیردهی نمی باشد.

همچنین شیردهی هیچ اثر مضری بر سیر بیماری یا شدت یافتن بیماری ندارد. در واقع از نظر میزان عود بیماری بین زن های دچار ام اس شیرده با کسانی که دراین دوره شیردهی نمی کنند ، وجود ندارد. حتی مطالعات تازه حاکی از نقش مثبت شیردهی برکاهش حملات بیماری است.

توصیه هایی به بیماران مبتلا به ام اس که قصد بارداری دارند:

همکاری با دکتر معالج
اگر دارو مصرف می کنند از روش های مطمئن ضد بارداری استفاده کنند تا حین مصرف دارو باردار نشوند.

عبارات مهم : بیماران مبتلا به ام اس – بیماران نیازمند
زن هایی که قبل از بارداری دچار پرسشها راه رفتن و تعادل هستند ، در ماه های آخر حاملگی ، به علت زیاد کردن وزن زیادتر و جابجائی مرکز ثقل ، بدتر می شوند. بنابراین استفاده از وسایل کمکی و حتی صندلی چرخ دار در این موارد پیشنهاد می شود.
داشتن الگوی زندگی سالم یعنی زندگی بدون تنش و استرس

منبع: سلامتی

واژه های کلیدی: بیماران مبتلا به ام اس | بیماران نیازمند | مبتلا شدن | بارداری | افسردگی | استفاده | حاملگی | بیماری | مطالعات | بارداری | استفاده

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی