با پرسشها پوست و مو در دوران بارداري چه کنیم؟

 یکی از پرسشها دوران بارداری، پرسشها مربوط به پوست و موی افراد هست. در این دوران به علت اینکه بدن ویتامین

با پرسشها پوست و مو در دوران بارداري چه کنیم؟

تغييرات پوست و مو بعد از زايمان
چرب شدن پوست، که مي توان با استفاده از شيرپاک کن ها و شوينده ها اين چربي را کم کرد.

عبارات مهم : دوران بارداری – درمان جوش
يکي ديگر از پرسشها پوستي دوران بارداري و بعد از زايمان را ترک هايي هستند که به علت کشيده شدن پوست در نواحي مانند شکم، ران ها و سينه ها به وجود مي آيد. در برخي زن ها اين ترک ها تيره تر از ساير نواحي است و ممکن است با خارش همراه باشد که همين خارش هم در مواردي باعث افزايش ترک ها مي شود.اين عارضه درمان قطعي ندارد حتي ليزر هم در اين مورد کاربرد ندارد. ولی در دوران بارداري با بستن گن و برخي ماساژها مي توان آنها را کم کرد و بعد از زايمان نيز با استفاده از برخي کرم ها ترک ها را کمرنگ کرد.

خشکي پوست دست ها و ايجاد برخي حساسيت هاي پوستي بعد از زايمان که ناشي از شستشوي زياد دست ها با مواد شوينده است و به زن ها توصيه مي شود از دستکش نخي در زير دستکش هاي پلاستيکي استفاده کنند، از شستشوي زياد با آب داغ پرهيز کنند و زياد هم وسواس نداشته باشند، ولی اگر اين مسئله ادامه يافت بايد از دکتر متخصص کمک بگيرند.

با پرسشها پوست و مو در دوران بارداري چه کنیم؟

موهايي که زيادي عمر کرده اند
يکي ديگر از مشکلاتي که بعد از پايان حاملگي و در فاصله حدود ۳ ماه بعد از زايمان بانوان را درگير مي کند، ريزش موي آنهاست.

در هر روز حدود ۵۰ تا ۷۰ تار موي هر فرد سالم مي ريزد، ولی در دوران حاملگي به علت تغييرات هورموني که در بدن رخ مي دهد موها هم بيشتر عمر مي کنند و کمتر مي ريزند. به همين دليل بيشتر زن ها از موهاي خود در دوران بارداري رضايت دارند. ولی بعد از بارداري و در فاصله حدود ۳ ماه بعد از زايمان موها شروع به ريزش مي کنند.
بيشتر مادران بر اين باورند که شيردهي دليل اصلي ريزش موي آنهاست، ولی زماني که فرد باردار مي شود، به دليل ساختار فيزيولوژيک بدن ريزش مو کم مي شود. ولی بعد از زايمان و زماني که هورمون هاي حاملگي از بين مي رود و بدن به حالت عادي برمي گردد در ماه هاي سوم و چهارم بعد از زايمان موهايي که مدت وقت بيشتري عمر کرده اند، شروع به ريزش مي کنند.

تغييرات پوست و مو بعد از زايمان
به مادران اطمينان داده مي شود که اين يک پديده فيزيولوژيک است و نبايد به عنوان يک بيماري به آن نگريسته شود.

يکي ديگر از دلايل ريزش موها زايمان هاي غيرطبيعي و تاثير داروي بيهوشي هست. البته کم شدن استراحت مادر و افزايش استرس نيز به عنوان يکي ديگر از دلايل افزايش ريزش مو مي توان اشاره کرد..

 یکی از پرسشها دوران بارداری، پرسشها مربوط به پوست و موی افراد هست. در این دوران به علت اینکه بدن ویتامین

به اين توصیه اشاره مي شود که ممکن است تغذيه نامناسب دوران بارداري و همچنين شيردهي اين ريزش مو را تشديد کند.
در بدن زنان نوعي چربي به نام چربي قهوه اي وجود دارد که توان مورد نیاز براي بارداري و شيردهي را براي آنها فراهم مي کند. اين نوع چربي در کساني که وزن و اندام متناسبي دارند انرژي مورد نیاز براي ۴ ماه شيردهي را فراهم مي کند. ولی شيردهي مادران معمولا تا ۲ سال ادامه مي يابد و اگر تغذيه مناسب نباشد، جايگزيني صورت نمي گيرد. بنابراين توان مادر کم کردن مي يابد و اين عنوان مي تواند باعث تشديد ريزش مو شود.

آهن به عنوان يکي از مهم ترين مواد مورد نياز زنان باردار و مادران است و زنان در حين زايمان خون زيادي از دست مي دهند به همين دليل نياز بيشتري به آهن دارند و بايد قرص هاي آهن و مولتي ويتامين هايي را که در دوران بارداري مصرف مي کردند بعد از زايمان نيز ادامه دهند.

در صورتي فرد دچار کم خوني نباشد، نيازي به قرص آهن ندارد.

ريزش مو بعد از زايمان دوره خاصي دارد و ممکن است ۳ تا ۴ ماه ادامه يابد البته عوامل زمينه اي مانند تغذيه نامناسب، کمبود مواد مغذي و شيردهي آن را تشديد خواهد کرد و ممکن است باعث شود ۵ تا ۳۰ درصد موها نيز دوباره رشد نکنند.
ولی اگر زن ها اقدام به درمان مسئله ريزش موي خود کنند، مطمئنا مدت وقت کمتري با اين مسئله روبه رو هستند و مي توانند ريزش مو را کم کنند.

tnews

واژه های کلیدی: دوران بارداری | درمان جوش | بارداري | استفاده | زايمان | حاملگي | تغذيه | تاثير داروي بيهوشي بر مو

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی