ورم پا در دوران بارداری

با ورم پا در بارداری چه کنیم؟ بارداری یکی از سخت ترین مراحل زندگی در طول عمر هر مادری به شمار می آید. در این

ورم پا در دوران بارداری

با ورم پا در بارداری چه کنیم؟ بارداری یکی از سخت ترین مراحل زندگی در طول عمر هر مادری به شمار می آید. در این دوران به علت تغییراتی که در بدن مادر ایجاد می شود؛ اختلالات متفاوت به سراغ وی می آیند که از جمله می توان به ورم بدن به خاص پا ها اشاره کرد. جدا از حالت ناخوشایندی که این ورم ها به بدن شما می دهند وجود این ورم ها می تواند نشان مبتلا شدن به بعضی امراض و اختلالات خطرناک نیز باشد که مورد نیاز است تا به سرعت به دکتر مراجعه و کارها مورد نیاز جهت درمان صورت گیرد. در ادامه با بی بی نیمز همراه باشید.

علت ورم پا در بارداری

عوامل متعددی در ایجاد ورم و قوزک پا در دوران بارداری سهیم هستند. رحم در حال رشد بر سیاهرگ ها فشار می آورد. این فشار از بازگشت خون به قلب جلوگیری می کند. این حالت باعث ایجاد ورم در ساق ها، قوزک و پاها می شود. تغییرات هورمونی نیز در این زمینه نقش دارند.

ورم پا در دوران بارداری

این زیاد کردن فشار با دراز کشیدن به پهلو اصلاح می یابد و از آن جایی که ورید ونا کاوا در سمت راست بدن هست، استراحت به پهلوی چپ بهتر است.
ادم یا ورن بدن بخصوص در سه ماهه سوم بارداری و به خاص در آخر روز توجه شما را جلب می کند و احتمالا در تابستان بدتر می شود

عبارات مهم : دوران بارداری – بارداری
بعد از تولد فرزندتان، ادم تقریبا به سرعت با دفع مایعات اضافی از بین می رود در نتیجه ممکن است شما متوجه زیاد کردن ادرار یا تعریق زیاد بدن، در روزهای اول بعد از وضع حمل شوید.

ورم دوران بارداری که به آن ادم گفته می شود؛ در این دوران غیرعادی نیست، ولی اگر کنترل نشود، ممکن است مادر را به دردسر بیندازد. به عبارت دیگر اگرچه ورم دوران بارداری معمولا بی ضرر می باشد، ولی در صورتی که کنترل نشود می تواند بر کیفیت زندگی مادر و حتی سلامتی جنین تاثیر بگذارد. ورم بارداری زیاد در پاها دیده می شود و علت مرسوم آن، تجمع و احتباس مایعات بدن در اندام های تحتانی مثل پا می باشد.

با ورم پا در بارداری چه کنیم؟ بارداری یکی از سخت ترین مراحل زندگی در طول عمر هر مادری به شمار می آید. در این

زمان بروز ورم حاملگی

ورم حاملگی وقت مشخصی ندارد؛ به عنوان مثال نمی توان گفت که این اختلال در هفته دوم ایجاد خواهد شد یا هفته هشتم بارداری؛ ولی معمولا بعد از هفته پنجم نشانه ها ظهور خواهند کرد. از جمله نشانه های این ورم می توان به یکنواختی آن اشاره نمود که علت آن نیز تجمع و زیاد کردن حجم مایعات جهت تقویت هرچه زیاد نوزاد می باشد.

هشدار های دلواپس کننده!

مقدار مشخصی از ورم پاها و مچ پا در دوران بارداری طبیعی هست. همچنین ممکن است دست هایتان نیز به طور خفیفی دچار ورم شود.در صورتی که متوجه شدید صورت شما ورم کرده، اطراف چشم هایتان پف کرده، ورم دست هایتان بیش از حد معمول است و یا پاها و مچ پاهایتان به صورت ناگهانی و بیش از حد ورم کرده هست؛ به ماما و یا دکتر خود مراجعه کنید. این ورم می تواند نشان از پره اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی که یک بیماری جدی جهت زنان باردار هست، باشد. همچنین اگر متوجه شدید که یکی از پاهایتان نسبت به دیگری به طور قابل توجهی ورم کرده است به دکتر خود مراجعه کنید؛ به خاص اگر ساق پا و یا ران شما نیز دارای درد و حساسیت به لمس باشد. این پا درد در بارداری می تواند نشان از وجود یک لخته خون که یک نوع بیماری جدی دیگر جهت زنان باردار هست، باشد.

روش های درمان ورم پا در حاملگی

تا جایی که ممکن است بر روی پاهای خود نایستید و ننشینید: ایستادن و یا نشستن بر روی پاها می تواند ورم را بدتر کند؛ لیکن زیاد کردن فشار بر روی رگ ها، مانع از برگشت خون به قلب می شود. این غیرممکن است که هیچ وقت روی پاهای خود نایستید و ننشینید؛ بنابراین اگر ایستاده اید تلاش کنید وقت هایی را جهت استراحت کردن در نظر بگیرید و پاها و مچ پاهای خود را بچرخانید تا به گردش جریان خون کمک کنید. در دوران بارداری حتماً کفش های راحت و مناسب بپوشید.

در هنگام استراحت پاهای خود را اوج ببرید: در وقت هایی که در حال استراحت هستید، پاهای خود را اوج نگه دارید. این کار نه تنها می تواند به آرامش شما کمک کند، بلکه ممکن است گردش جریان خون و مایعات را جهت بدن راحت تر کند و موجب برطرف ورم پا ها در بارداری شود. ممکن است جهت رسیدن به نتیجه های بهتر بخواهید پاهای خود را بالاتر از سطح قلب قرار دهید، ولی حتماً مورد نیاز نیست این کار را بکنید؛ در واقع شما باید کاری را انجام دهید که در راحت ترین حالت قرار داشته باشید.

از جوراب های تنگ و فشاری استفاده کنید: جوراب های فشاری که با نام جوراب های واریسی نیز آشنا می شوند، می توانند به اصلاح جریان خون و مایعات در پاها کمک کنند. جهت کم کردن ورم پاها می توانید یک جفت جوراب فشاری تهیه کنید و بپوشید. بسته به شدت ورم، می توانید جوراب هایی با مقدار فشار متفاوت (از فشار سبک تا فشار قوی) تهیه کنید.

ورم پا در دوران بارداری

لباس های راحت و گشاد بپوشید: پوشیدن لباس هایی که در اطراف مچ دست ها، بازوها و یا مچ پاها تنگ هستند جهت افرادی که دچار ورم هستند، می توانند بسیار اذیت کننده باشد. جهت کمک به کم کردن ناراحتی و خطر محدودیت حرکتی ناشی از ورم کردن، لباس های راحت و گشاد و تهیه شده است از نخ های طبیعی بپوشید.

نواحی دارای ورم را ماساژ دهید: ماساژ می تواند به کم کردن ورم دوران بارداری کمک کند. جهت کمک به کم کردن ورم، نواحی ورم کرده را خودتان ماساژ دهید و یا از یک ماساژ دهنده ی حرفه ای کمک بخواهید. دست خود را روی نواحی ورم کرده بکشید، طوری که حرکت دست به سمت قلب باشد؛ این کار می تواند باعث اصلاح برگشت مایعات اضافی به قلب شود.

با ورم پا در بارداری چه کنیم؟ بارداری یکی از سخت ترین مراحل زندگی در طول عمر هر مادری به شمار می آید. در این

وقتی هوا گرم است از منزل بیرون نروید: آب و هوای گرم و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند ورم و ادما را شدت یافتن کند. در جستجوی سایه بودن، ماندن در هوای مطبوع و دوری از نور خورشید می تواند به کم کردن ورم کمک کند. اگر متوجه شدید که دست و پای شما در گرما شروع به ورم کردن می کند، جهت کم کردن خطر ورم کردن، در یک محیط خنک بمانید.

شنا کنید و یا در استخر استراحت کنید: اگر شاغل هستید و نمی توانید در منزل بمانید، می توانید به طور مرتب به استخر بروید و شنا کنید یا در آب استراحت کنید. این کار می تواند بدن شما را خنک کند و فشار وارده بر مفاصل را کم کردن دهد و در نتیجه ورم  را کم کردن دهد یا از بروز آن جلوگیری کند. شنا یک گزینه عالی جهت زنان باردار است لیکن به گردش جریان خون و مایعات بدن کمک می کند.

روی نواحی دارای ورم، کمپرس آب سرد قرار دهید: اعمال سرما بر روی یک ناحیه، ورود جریان خون به آن ناحیه را کم کردن می دهد که این باعث کم کردن تورم می شود و همچنین ممکن است به تسکین پا درد در بارداری و ناراحتی این نواحی نیز کمک کند. روی تمام نواحی که دارای ورم هستند، بسته های یخ قرار دهید تا میزان ورم آنها کم کردن یابد.

در یک محیط راحت و خنک بخوابید:محیط خواب و نحوه خوابیدن شما در ایجاد و یا برطرف ورم بسیار تاثیر گذار خواهد بود. شما می توانید جهت از بین بردن این ورم ها در یک محیط با دمای مناسب و راحت و همچنین به پهلوی چپ خود بخوابید. انجام این عمل تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن ورم پا ها خواهد داشت.

ورم پا در دوران بارداری


در این باره زیاد بخوانید: خطرات و عوارض این نوع ورم در بارداری


هرگونه کپی برداری با ذکر نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

واژه های کلیدی: دوران بارداری | بارداری | استراحت | حاملگی | بارداری | ماساژ | جوراب | درمان ورم پا در حاملگی

ورم پا در دوران بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی