هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

  با ورود به هفته سی و هشت بارداری، نوزاد شما به خوبی رشد کرده است و بزرگ شده است هست. همانطور که کودک

هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

 
با ورود به هفته سی و هشت بارداری، نوزاد شما به خوبی رشد کرده است و بزرگ شده است هست. همانطور که کودک جهت متولد شدن آماده می شود، در بدن مادر نیز تغییراتی رخ می دهد، آشنایی با این تغییرات می تواند به شما در اصلاح شرایط و حالتان کمک کند. در این مطلب قصد داریم شما را با مواظبت ها و توصیه های هفته سی و هشت بارداری آشنا نماییم.

وضعیت جنین در هفته سی و هشت بارداری

فرزندتان تا هفته سی و هشت بارداری افزایش وزن قابل توجهی داشته هست. از این لحظه به بعد زیاد کردن وزن او آهسته است یا حتی متوقف میشود. درحالی که رشد او نهایی شده، ولی مغز و ریه هایش همچنان جهت تکامل تلاش می کنند و این تلاش شاید حتی بعد از به دنیا آمدن نوزاد هم ادامه یابد.  کودک شما حسابی چاق شده است است! او بین ۲۷۲۰ تا ۳۴۰۰ گرم وزن دارد و طول بدن او نیز بین ۴۸٫۲ تا ۵۰٫۸ سانتی متر هست. اندامهای او کاملا رشد کرده و در مکان نهایی خود قرار دارند. ولی ریه ها و مغز او هر چند به اندازه ای رشد کرده اند که بتوانند فعالیت کنند، ولی تا وقت تولد و مدتی بعد از آن نیز به رشد خود ادامه می دهند.

بدن شما در هفته سی و هشت بارداری

با نزدیک شدن به وضع حمل ممکن است متوجه زیاد کردن ترشحات واژینال شوید. این قضیه خیلی طبیعی است و دچار مسئله نمی شوید.اگر دچار بوی بد یا رنگ بد شدید یا خارش وسوزش یا تب را تجربه کردید، به دنبال مشاوره پزشکی باشید. با افتادن فرزندتان به داخل لگنتان ممکن است بتوانید تنفس راحت تری بکنید. ممکن است خواب در طول شب جهت شما خیلی سخت تر شده است باشد و یک خواب راحت نداشته باشید. تلاش کنید در طول روز بخوابید لیکن این کار ممکن است تنها چاره شما جهت مدت باقی مانده باشد. به حرکات کودک خود نیز دقیقا توجه کنید. با اینکه فضای اطراف او خیلی تنگ شده است است ولی باید هنوز هم فعال باشد.
تورم پاها در این هفته های نهایی طبیعی هست؛ ولی در صورت مشاهده تورم در دستها یا صورت، زیاد کردن وزن ناگهانی، سردردهای مداوم یا شدید، تاری دید، دیدن لکه ها یا جرقه های نورانی و یا درد در ناحیه بالای شکم فورا با دکتر یا مامای خود تماس بگیرید؛ لیکن این حالتها ممکن است نشانه یک اوضاع حاد به نام پره اکلامپسی باشندممکن است دردهایی را در کشاله ران یا پشت ساق پا احساس کنید که آن دردها نشانه قرارگیری سر کودک به لگن یا حرکت او بر روی عضلات کف لگن باشد.

 رژیم غذایی در هفته سی و هشت بارداری

 بهترین روش جهت زیاد کردن میزان جذب کالری در وقت شیردهی استفاده از مواد غذایی مغذی مانند شیر بدون چربی، ماست، گوشت قرمز، گوشت سفید و ماهی، تخم مرغ و حبوبات هست. ۲۰۰ کیلوکالری اضافی در یک ساندویچ کباب ترکی با نان گندم، یک کاسه برشتوک یا غلات با شیر، تخم مرغ به همراه تکه های نان گندم و جوجه کباب وجود دارد. حبوبات، میوه ها و سبزیجات نیز نقش عمده ای در تامین کالری مورد نیاز شما و نوزاد خواهند داشت. اگر رژیم غذایی شما به حد کافی غنی نیست، به دکتر مراجعه کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A،E،C، اسیدفولیک، ویتامین B1 و B12 ، کلسیم، مس، قلع، منگنز، ید، بیوتین، سلنیوم و سایر مواد معدنی و مکمل های غذایی را برایتان تجویز کند.

ورزش در هفته سی و هشت بارداری

استراحت کنید. در این چند هفته آخر که بلند شدن از تخت به نظر کار مشکل می آید، قابل درک است که به ورزش کردن نپردازید و به جای نگرانی از نرفتن به باشگاه، وقت را به خود تخصیص داده شده است داده و استراحت کنید. شما نیاز دارید که انرژی خود را جهت وقت وضع حمل نگه دارید. جهت رسیدن به سلامت بعد از وضع حمل و داشتن تناسب اندام با ورزشهای بعد از بارداری در این قسمت آشنا شوید.

 توصیه های مذهبی در هفته سی و هشت بارداری

در نماز ظهر یا عصر سوره “وااعصر” و “الذیارات” بخوانید. هر روز پیاده روی کنید و به تصویر و آینه کمتر نگاه کنید. از امام صادق نقل شده است است که  نوشتن سوره مبارکه “آل عمران” به وسیله شما و همراه داشتن آن در هنگام وضع حمل باعث آسانی وضع حمل خواهد شد. خوردن کوبیده پوست فلوس با زعفران و شکر و گلاب را نیز جهت برطرف مشکل وضع حمل و اخراج جفت جنین بافایده دانسته اند. خوردن هلو هم درد وضع حمل را کم می کند
 

هشدارها در هفته سی و هشت بارداری

هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

افسردگی، حالت معنوی است که بعضی از بانوان باردار در هفته سی و هشت بارداری را گرفتار خودش می کند. درصورتی که احساس می کنید حال و حوصله جهت انجام دادن هیچ کاری ندارید، جهت درمان این مسئله سریعتر اقدام کنید. با ورود نوزادتان بی حوصلگی معنوی دردساز می شود.

 بایدها

 اگر دچار اضطراب و نگرانی هستید، باید بدانید که این مسئله بر روند وضع حمل شما تاثیر گذار خواهد بود. تلاش کنید آرام باشید و در تمرین های منظم، تمرکز خود را به دست آورید. جهت آرام بخشی عضلاتتان را آرام سازی کنید. از بخشی از سر یا پا شروع کنید و تک تک عضلات را یک به یک شل کنید. می توانید از همسرتان بخواهید پشت و شانه هایتان را ماساژ دهد. بعد دست ها و پاهایتان را ماساژ دهد لیکن ماساژ عضلات باعث ترشح اندروفین میشود که سرخوشی شما را همراه خواهد داشت. علاوه بر این با تمرکز بر یک نقطه واحد، در یک اتاق ساکت بنشینید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد را مرور کنید.
یکی از توصیه های مهم به زنان در این هفته از بارداری, مصرف به اندازه ی آب می باشد. به این علت که سر جنین در هفته ۳۸ بارداری در نزدیکی لگن ان ها قرار می گیرد و این مسئله موجب تکرر ادرار شده است و مایعات بیشتری از بدن دفع می کند. بنابراین با مصرف مایعات کافی, موجب حفظ سلامتی خود می شوید.

نبایدها

 اگر قبل از ۳۸ هفته علائم وضع حمل مشمول بر انقباضات منظم هر ۵ تا ۸ دقیقه که هر کدام مدت ۴۵ تا ۶۰ ثانیه طول می کشند یا پارگی کیسه آب که همراه با آبریزش ناگهانی و یا تدریجی است اتفاق افتاد باید هر چه سریع تر با ماما یا دکتر مراقب کننده بارداری تماس بگیرید یا به مراکز درمانی مراجعه کنید، لیکن امکان دارد شما پیش از موعد وضع حمل کنید.
هر چند که حس منزل داری شما می گوید، نظافت کن، نقاشی کن و یا حتی نوسازی و اختراع کن ولی خوب است که از کار های خسته کننده و سنگین بپرهیزید و هرگز خود را در معرض دود گاز ها و مواد شیمیایی و رنگ ها قرار ندهید.
 

نکاتی جهت پدرها در هفته سی و هشت بارداری:

مقدار زیاد هورمون ها، باعث تغییرات معنوی و خستگی می شود. در اینجا نکاتی جهت کنار آمدن و کمک کردن به همسر وجود دارد:
بارداری باعث می شود زن دید دیگری راجع به بدن خود داشته باشد. گاهی او از زیاد کردن وزن خوشحال است و گاهی ناراحت. دائم از شما می پرسد خیلی چاق شده است هست. به یاد داشته باشد نباید پاسخ مستقیم بدهید و این که جهت شما مهم نیست نیز جواب مناسبی نیست. کافی است به او بگویید نه.
– اگر همسر شما از بارداری گله می کند و آرزو می کند باردار نمی شد دلواپس نشوید، طبیعی هست. گاهی او می خواهد بارداری سریعتر تمام شود. در این مزان تلاش نکنید جهت او صحبت کنید. او نیز نمی خواهد فرزند سریعتر از موعد به دنیا بیاید فقط خسته شده است است.
– ممکن است همسر شما هنگامی که چاقوی درست جهت برش سبزی گزینش نمی کنید، ناراحت شود ولی این کار باعث نمی شود از آشپزخانه دوری کنید. بهتر است در هنگام آشپزی به همسر خود کمک کنید.
– فکر می کنید پدر خوبی نیستید؟ فکر می کنید فرزند دار شدن اشتباه بوده است؟ طبیعی هست. زیاد والدین این نگرانی را دارند. عالی ترین راه جهت مبارزه با این وحشت حرف زدن با پدر و مادر خود هست. آن ها خاطرات کودک شما را می گویند و نصیحت های خوبی جهت شما دارند.
– عالی ترین را جهت جلوگیری از ترس، مطالعه در خصوص بارداری و جنین هست. ممکن است بخواهید علائم و تاثیر آن ها را بر نوزاد بدانید.
– امروزه پدرها از رشد جنین در دوران بارداری آگاه می شوند. در این وقت باید در خصوص رشد جنین و مراحل بارداری اطلاعات داشته باشید.
– مطالعات نشان می دهد جنین به صداهایی که در رحم می شنیده تصویر العمل بهتری نشان می دهد. می توانید جهت او شعر بخوانید یا با او حرف بزنید. همچنین می توانید راجع به اتفاقات امروز با او حرف بزنید.

 

.هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

:بیشتر بخوانید

هفته بیست و پنجم بارداری و مواظبت های لازم

  با ورود به هفته سی و هشت بارداری، نوزاد شما به خوبی رشد کرده است و بزرگ شده است هست. همانطور که کودک

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و هفتم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | ویتامین | بارداری | بارداری | همراه | نوزاد | ماساژ | طبیعی

هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی