هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

با ورود به هفته بیست و ششم بارداری، شما با سرعت فوق العاده ای به سمت مادر شدن و در آغوش گرفتن فرزند

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

با ورود به هفته بیست و ششم بارداری، شما با سرعت فوق العاده ای به سمت مادر شدن و در آغوش گرفتن فرزند کوچکتان پیش می روید. با به دنیا آمدن فرزندتان تمام دردها و پرسشها دوران بارداری را فراموش خواهید کرد و شوق عمیقی سراسر وجودتان را فرا می گیرد. در این مطلب شما را با توصیه ها و مواظبت های هفته بیست و ششم بارداری آشنا خواهیم کرد.

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

کودک شما در هفته بیست و ششم بارداری چگونه عوض کردن خواهد کرد؟

–  اكنون وزن كودك شما كمي كمتر از ۹۰۰ گرم و طول بدن او از سر تا پاشنه پا حدود ۳۵٫۵ سانتي متر است.

– شبکیه چشم او در این هفته کامل میشود و کودک شما بزودی می تواند چشمان خود را باز نماید و پلک بزند.

– عصبهاي گوش او در حال تكامل هستند كه در نتيجه به صداهاي متفاوت بهتر پاسخ مي دهد.

– ريه هاي او در حال رشد هستند و او با نفسهاي كوچكش مقادير كمي از مايع آمنيوتيك را تنفس مي كند. اين تمرين براي تولد او و هنگامي كه مي خواهد براي اولين بار با هوا تنفس كند بسيار مفيد است.

با ورود به هفته بیست و ششم بارداری، شما با سرعت فوق العاده ای به سمت مادر شدن و در آغوش گرفتن فرزند

– در صورتي كه كودك شما يك پسر باشد بيضه هاي او در حال حركت به سمت كيسه بيضه هستند كه درچند روز آينده به مقصد نهايي خود مي رسند.

– ضربه های او روز به روز نیرومند تر شده است و در صورتی که با پا و یا آرنج ضربه بزند ممکن است باعث درد شود.

– کودک شما الآن الگوی خواب مخصوصی پیدا کرده است و ممکن است متوجه شوید که در ساعاتی متلاطم و در ساعاتی آرام است.

تغییرات بدن مادر در هفته بیست و ششم بارداری 

با ورود مادر حامله به هفته بیست و ششم بارداری برخی از علائم گذشته، همچنان در بدن او ادامه خواهد یافت، در حالی که بعضی از این علائم ممکن است اصلاح یابند. ولی در این هفته از دوران بارداری، علائم جدیدی از تغییرات هم در بدن مادر باردار شروع خواهند شد که در گذشته اصلا وجود نداشتند. طبیعی است که در نیمه دوم حاملگی در هر هفته ارتفاع رحم یک سانتی متر زیاد کردن یابد. اتفاق خوبی نیز در بدن شما می افتد، موهای شما در اثر وجود استروژن و پروژسترون اوج در بدن، به زیباترین و خوش حالت ترین حالت خود می رسد.

علائم طبیعی در هفته بیست و ششم بارداری:

وریدهای گشاده:

در حاملگی حجم خون جهت تطابق بدن زیاد کردن می یابد. بدنتان به مشکل خون را در بدن به گردش در می آورد. جهت ساق هایتان سخت است که جریان خون را به اندام های تحتانی برگرداند. در این مواقع کشیدگی به همراه پرسشها هورمونی باعث شکنندگی عروق می شود.

راه حل:

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

  ۱٫ ورزش مناسب انجام دهید.

  ۲٫ زمانی که مینشینید پای خود را اوج بیاورید.

  ۳٫ به مدت زیاد سرپا نیاستید.

  ۴٫ جوراب های حمایت کننده بپوشید.

با ورود به هفته بیست و ششم بارداری، شما با سرعت فوق العاده ای به سمت مادر شدن و در آغوش گرفتن فرزند

  ۵٫ زیاد کردن وزن زیاد نداشته باشید.

  ۶٫ چند بار در روز حرکت کنید.

  ۷٫ مصرف ویتامین سی.

  ۸٫ پاهایتان را حدود سی دقیقه در روز بالای سرتان قرار دهید.

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

سایر علائم طبیعی در هفته بیست و ششم بارداری:

  • متورم شدن بدن
  • بی خوابی
  • درد عصب های زنانه
  • یبوست
  • احساس خستگی زیاد
  • درگیری و بروز پرسشها ذهنی
  • تکرر ادرار
  • سردرد
  • احساس فشار در کل بدن
  • افزایش علائم کششی در عضلات بدن
  • احساس خارش پوست
  • افزایش اندک فشار خون

مراقبت از مادر و جنین در هفته بیست و ششم بارداری:

– استراحت کردن به اندازه کافی، غذا خوردن مناسب و خوابیدن به موقع شما را از لحاظ جسمی و ذهنی آماده خواهد کرد تا بهتر بتوانید به خانواده خود توجه کرده و با عشق، مواظبت از فرزند خود را شروع نمایید. اگر شما مادر باردار، در سه ماهه سوم دوران بارداری خود خوب استراحت نکنید و یا خوب غذا نخورید، هم بدن خودتان ضعیف خواهد شد و هم بعد از به دنیا آمدن نوزاد، شیرکافی جهت تغذیه او نخواهید داشت. این حالت هم باعث ناامیدی شما در کمک به خانواده و فرزندتان خواهد شد.

– حتما در انجام کارهایتان از سایر اعضای خانواده خود کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که در هفته بیست و ششم بارداری، اگر به خودتان جهت انجام کارهای روزانه فشار بیش از حدی وارد کنید، نه تنها این مشکل و دشواری باعث ضعیف شدن جسم شما می شود، بلکه ممکن است به نوزاد متولد نشده شما نیز آسیب برساند.

– در دوران بارداری، مادر به هر قیمتی که شده است باید از استرس دور باشد. پس، به عنوان یک مادر باردار تلاش کنید تا از عوامل استرس زا دور باشید.

– شما به عنوان یک مادر باردار حق دارید تا کمتر از هر لحظه در منزل و بیرون کار کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که سفارش دادن غذا زمانی که بیش از حد احساس خستگی می کنید و نمی توانید غذا طبخ کنید و یا تمیز نکردن منزل جهت روزهای بعد یا تلاش نکردن جهت انجام دادن مشق شب فرزند دیگرتان و همچنین نرفتن به سفر در دوران بارداری گناه نیست. تلاش کنید تا به عنوان یک مادر باردار با شریک زندگی خود در مورد نیازهای خود و فرزند داخل رحمتان در هفته بیست و ششم بارداری صحبت کنید و احساسات و درخواست کمک خودتان را در هر زمانی که مورد نیاز هست، به اطلاع او برسانید.

– پوشیدن لباس های حاملگی تازه و کار در اتاق نوزاد جهت آماده سازی آن در هر وقت که شما به عنوان مادر باردار احساس تزلزل در خلق و خوی خود را داشتید، می تواند جهت کم کردن اضطراب کمک کننده باشد.

– رعایت کردن برنامه خواب مادر در دوران بارداری و پیگیری وقت دقیق خواب بعدی او، تناوب خواب و بیداری جنین داخل رحم او را هم تنظیم خواهد کرد.

ورزش در هفته بیست و ششم بارداری

قسمت خارجی ران های شما تمام وزن رحم و جنین را حمل می کنند. بعد به این فکر باشید که به آن ها نیز استراحت دهید. حرکات کششی مناسب جهت آرام کردن این نواحی انجام دهید. جهت یادگیری این حرکات، به دکتر خود یا متخصصین مربوطه مراجعه کنید. دقت کنید که حرکات را به صورت یکسان جهت هر دو طرف بدن انجام دهید.

تغذیه در هفته بیست و ششم بارداری

۱- جنین شما جهت جذب آهن به ذخیره آهن بدن شما متکی هست. در نتیجه از غذاهای پر آهن مانند اسفناج و عدس زیاد استفاده کنید. خصوصا اگر گیاه خوار هستید، حتماً دکتر شما پیشنهاد می کند که مکمل های غذائی پر آهن مصرف کنید.
۳- ظروف مکمل ها و ویتامین  ها را در جاهایی قرار دهید که دائماً جلوی چشمتان باشند تا مصرف آن ها را فراموش نکنید.

هشدارها در هفته بیست و ششم بارداری:

۱- اگر در این هفته شیء سنگین بلند کنید، کمردرد، گرفتگی عضلات پا و فشار به ناحیه لگنی مشاهد می شود.

۲-  در صورت مشاهده خونریزی در هفته بیست و ششم بارداری سریعا به دکتر مراجه کنید، چون ممکن است علامت کنده شدن بیش از موعد جفت باشد.

نکاتی جهت پدرها در هفته بیست و ششم بارداری:

همسرتان احتمالا با تغییراتی که در بدنش ایجاد شده است است به مشکل کنار می آید. توجه، علاقه و مواظبت شما به او کمک می کند با این تغییرات کنار بیاید. به او نشان دهید چقدر کاری که می کند برایتان باارزش است.


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

بیشتر بخوانید:

هفته شانزدهم بارداری و مواظبت های لازم

هفته هفدهم بارداری و مواظبت های لازم

هفته چهاردهم بارداری و مواظبت های لازم

هفته سیزدهم بارداری و مواظبت های لازم

واژه های کلیدی: دوران بارداری | تغییرات بدن | حرکات کششی | بارداری | استراحت | احساسات | حاملگی | باردار | بارداری | استراحت | نوزاد

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

هفته بیست و ششم بارداری و مواظبت های لازم

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا