عوارض زیاد خوردن در حاملگی

بعضی زنان باردار با این تصور که جنینشان هم نیاز به غذا دارد گمان میکنند که باید

عوارض زیاد خوردن در حاملگی

برخی زنان باردار با این تصور که جنینشان هم نیاز به غذا دارد گمان میکنند که باید به اندازه دو نفر غذا بخورند در صورتی که این تصور اشتباه است طی تحقیقات پژوهشگران در مورد کالری دریافتی در بارداری نتیجه های جالبی بدست آمد که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. زیاده روی و افراط در غذاخوردن حتی در دوران بارداری هم می تواند مضر و مسئله ساز باشد.

یک رژیم غذایی متعادل متشکل از پنج گروه مهم غذایی یعنی سبزیجات٬ کربوهیدرات مثل پاستا و سیب زمینی٬ پروتئين مثل ماهی و تخم مرغ و گوشت و لبنیات مثل شیر و ماست است.

پژوهش تازه نشان میدهد زیاد زنان نمیدانند که هنگام بارداری چقدر باید غذا بخورند . افسانه خوردن “به جای دو نفر” در حاملگی٬ کارها را خراب کرده هست. بسیاری به این عنوان باور دارند و به این توصیه عمل میکنند در حالی که اشتباه است.

پس چه میزان کالری کافی است ؟

تحقیق یکسان یک موسسه (National Charity Partnership) نشان میدهد که فقط یک سوم زنان باردار جواب درست این پرسش را می دانند. در سه ماه آخر٬ باید روزانه ۲۰۰ کالری زیاد غذا بخورند. یعنی چیزی معادل دو نان آزمون سبوسدار که روی آن روغن زیتون زده باشید. ولی تحقیقات تازه نشان میدهد که اطلاعات درست در این زمینه به زنان باردار نمی رسد.

عوارض زیاد خوردن در حاملگی

افسانه خوردن به اندازه دو نفر

۲۱۰۰ زن در این تحقیق شرکت کردند. از هر سه نفر آنان٬ دستکم یک نفر فکر میکرد که باید از اول حاملگی روزی ۳۰۰ کالری اضافه بخورد.موسسه های سلامت مادران به دنبال آن هستند که افسانه خوردن جهت دو نفر را باطل کنند.بیش از یک چهارم زنان باردار قبول داشتند که از این توصیه استفاده کردهاند تا خوردن غذاهای ناسالم را هنگام بارداری توجیه کنند.

الکس دیویس٬ مدیر موسسه مشارکتی خیریه در بریتانیا٬ اعتقاد دارد که این افسانه باعث شده است اطلاعات درست به زنان باردار نرسد.او میگوید تغذیه سالم و خوردن به اندازه کافی قبل و بعد از حاملگی بسیار مهم هست، چون باعث کم کردن پرسشها و پیچیدگیهای بارداری میشود به عنوان نمونه احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع دو هنگام حاملگی را کم میکند. در بلندمدت هم از بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری میکند.

چه چیزهایی بخورم ؟

یک رژیم غذایی متعادل متشکل از پنج گروه مهم غذایی یعنی سبزیجات٬ کربوهیدرات مثل پاستا و سیبزمینی٬ پروتئين مثل ماهی و تخممرغ و گوشت و لبنیات مثل شیر و ماست است.
▫️ صبحانه کامل و مقوی جهت جلوگیری از خوردن تنقلات شیرین و چرب غیرمفید
▫️ دستکم پنج واحد غذایی میوه و سبزیجات
▫️ خوردن فیبر از طریق دانه غلات و سالاد
▫️ کمتر از از یک سوم غذا باید به کربوهیدرات مشمول بر برنج پاستا سیبزمینی و نان تخصیص داده شده است یابد
▫️ مصرف روزانه پروتئین مشمول بر گوشت ماهی و تخم مرغ
▫️ مصرف دستکم دو بار ماهی در هفته که یک بار آن ماهی روغنی مانند سالامون باشد
▫️ در بخش لبنیات از محصولات کم چرب استفاده شود
▫️ بیسکوییت و نوشیدنیهای حاوی شکر باید بسیار محدود باشد
▫️ از میانوعدههای سالم مثل سالاد سبزیجات و سوپ و … استفاده شود

بعضی زنان باردار با این تصور که جنینشان هم نیاز به غذا دارد گمان میکنند که باید

زیاد خوردن در حاملگی میتواند جهت مادر و کودک هر دو مضر باشد.به گفته پروفسور ژانیکا رایمر٬ در زنان بارداری که اضافه وزن دارند٬ خطر مبتلا شدن به دیابت دوره بارداری٬ سقط جنین٬ بالارفتن فشار خون و پریاکلامپسیا زیاد کردن مییابد.همچنین احتمال وضع حمل زودرس٬ سزارین فوری٬ خونریزی بعد وضع حمل و نارساییهای خطرناک دیگر هم زیاد می شود.زنانی که اضافه وزن دارند٬ احتمالا نوزادان درشتتری به دنیا میآورند که در آینده ممکن است در معرض خطر چاقی و پرسشها سلامت قرار گیرند

پزشک آنلاین

واژه های کلیدی: میوه و سبزیجات | گوشت و لبنیات | رژیم غذایی | اضافه وزن | خوردن غذا | سبزیجات | بارداری | استفاده | حاملگی | باردار | افسانه

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا