دختران دارای سن بالا، خطر در کمین شماست

  دختران، نه تنها باید به فکر تحصیل و آینده ی شغلی خود باشند بلکه باید مراقب بارداری خود نیز باشند. حواسشان به سنشان باشد تا به موقع ازدواج کنند و در

دختران دارای سن بالا، خطر در کمین شماست

  دختران، نه تنها باید به فکر تحصیل و آینده ی شغلی خود باشند بلکه باید مراقب بارداری خود نیز باشند. حواسشان به سنشان باشد تا به موقع ازدواج کنند و در یک سن مناسب مادر شوند. کارشناسان می گویند مناسب ترین وقت جهت مادر شدن بین سن ۲۴ تا ۳۲ سال هست. با بی بی نیمز همراه باشید.

خطر ناباروری، دخترانی را که در سن اوج ازدواج می کنند ترساندن می کند؛ این هشداری است که بارها و بارها متخصصان گوشزد کرده اند.  دکتر محمداسماعیل مطلق، مدیر مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد که ۱۱میلیون جوان ایرانی در آستانه سن ناباروری هستند آنها به علت اوج رفتن سن، وقت باروری ارزش را از دست می دهند. بنابراین، مورد نیاز است مسئله مسکن و شغل در کشور حل شود تا آنها بتوانند ازدواج کنند.

کارشناسان عالی ترین سن باروری جهت زنان را بین ۲۳ و ۲۴ سال اعلام می کنند و معتقدند که از این سن به بعد میزان باروری کم و کمتر خواهد شد و درصورت باردارشدن، احتمال عوارض بارداری جهت مادر و جنین زیاد است.

دختران دارای سن بالا، خطر در کمین شماست

دکتر انسیه شاهرخ تهرانی نژاد، متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و عضو تیم تخصصی پژوهشگاه رویان می گوید: عالی ترین سن باروری جهت زنان بین ۲۳ و ۲۴ سال است که این میزان به تدریج کم و کمتر شده است تا حدی که در سن ۳۰سال کمتر می شود. قدرت باروری بعد از ۳۵سالگی به علت کم کردن تعداد تخمک ها و افت کیفیت آنها افت می کند.

به همین علت شیوع ناباروری بعد از سن ۳۵سالگی دیده می شود و از این سن متأسفانه، میزان موفقیت درمان های ناباروری هم کمتر خواهد شد. جهت مردان هم قدرت باروری بعداز سن ۴۰ سال کم کردن می یابد. به گفته پژوهشگر پژوهشگاه رویان، بارداری های بعد از سن ۳۵سالگی عوارضی هم دارد.

میزان شیوع سقط جنین بعد از ۳۵سالگی زیاد می شود چراکه تخمک ها کیفیت خود را کم کم از دست می دهند، احتمال سقط جنین هم زیاد کردن می یابد.

در بارداری های بعد از ۳۰سال، احتمال فشار خون در دوران بارداری زیاد تر و دیابت هم خطرآفرین می شود. همچنین احتمال ناهنجاری های جنینی زیاد کردن می یابد.

  دختران، نه تنها باید به فکر تحصیل و آینده ی شغلی خود باشند بلکه باید مراقب بارداری خود نیز باشند. حواسشان به سنشان باشد تا به موقع ازدواج کنند و در

علاوه براین، احتمال اختلال رشد جنین هم وجود دارد و بیماری های دیگری هم مادر و جنین را در بارداری های بعد از ۳۵سالگی ترساندن می کند. این فوق تخصص نازایی پژوهشگاه رویان به دختران مجرد توصیه می کند که به علت اشتغال، ادامه تحصیل و بهانه های این چنینی وقت باروری خود را از دست ندهند و ازدواج کنند.

تکرار یک هشدار

مشکل ناباروری یکی از مشکلاتی است که در تمام جوامع وجود دارد و هزینه های زیادی صرف آن می شود. گفته شده است که ۱۵درصد زوج ها در کل کشورهای دنیا نازا هستند. دکتراحمد وثوق، معاون خدمات تخصصی و درمانی پژوهشگاه رویان هم در این باره می گوید: «شیوع ناباروری در تمام جوامع اعم از پیشرفته، درحال پیشرفت و جوامع عقب مانده، در حد تقریبا مساوی است،

ولی در کشور عزیزمان ایران به دلایلی نظیر بالارفتن سن ازدواج، عدم میل به زوجین به فرزندآوری در اوایل ازدواج و بعضی شرایط فیزیکی و محیطی، شیوع ناباروری زیادشده است.»

گاه دختران جوان هیچ مشکلی از نظر فیزیولوژی و بارداری ندارند و فقط به علت ازدواج در سنین اوج خود را در معرض بارداری قرار می دهند. درست است که دستاوردهای پزشکی کشور عزیزمان ایران در زمینه درمان ناباروری خیره کننده است ولی پژوهشگران درمان ناباروری هم می گویند که موفقیت های درمان ناباروری در سنین اوج کمتر است.

درمان های ناباروری هم به نظام سلامت و هم به افراد نابارور هرساله هزینه های زیادی را تحمیل می کند؛ اینها می تواند هشداری باشد جهت ۱۱میلیون دختر و پسر مجردی که ممکن است شانس پدر و مادر شدن ارزش کم یا حتی صفر شود.

دختران دارای سن بالا، خطر در کمین شماست

بهداشت نیوز

واژه های کلیدی: دختران | درمانی | ازدواج | دختران | بارداری | ناباروری | سن ازدواج | درمان ناباروری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی