حاملگی خارج از رحم چیست؟/ نشانه ها و درمان این نوع حاملگی

بارداری یا حاملگی خارج از رحم چیست ؟

?حاملگی خارج از رحم که وضعیتی خطرناک و از مهم‌ترین علل مرگ مادران به شمار می‌آید، از هر ۱۰۰۰ مورد بارداری در ۱۶ مورد اتفاق می افتد. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده خارج از آندومتر رحمی باشد. معمولا در ۹۸ درصد این موارد تخمک بارور شده در لوله رحمی است و چنانچه این وضعیت سریع تشخیص داده نشود و درمان صورت نگیرد، منجر به پارگی لوله و به دنبال آن باعث خونریزی داخلی در ناحیه شکم می‌شود.

 

حاملگی خارج از رحم چیست؟/ نشانه ها و درمان این نوع حاملگی

?همیشه علت برمی گردد به وجود یک اشکال در مسیر جابه جایی تخمک که مهم ترین آن اختلال در لوله های رحمی است. این بیماری در حالت کلی در یک تا ۲ درصد از بارداری ها اتفاق می افتد ولی در کسانی که دچار بیماری ها و اختلالاتی مثل چسبندگی لوله ها هستند (چسبندگی به صورت مادرزادی یا عفونت مزمن رحم و لوله ها که منجر به چسبندگی لوله ها می شود) یا کسانی که با آیودی باردار شده اند یا سابقه جراحی لوله های رحمی جهت باز کردن چسبندگی لوله ها یا جراحی جهت بستن لوله ها را دارند، بیشتر اتفاق می افتد.
?سونوگرافی مهبلی یکی از قابل اعتماد ترین راه های تشخیص بارداری خارج رحمی می باشد. بارداری شما پس از گذشت شش هفته از آخرین دوره عادت ماهیانه توسط سونوگرافی قابل مشاهده است، پس در صورتی که تست های تشخیصی مانند آزمایش خون، بارداری شما را تایید کرد ولی در آزمایش سونوگرافی هیچ نشانه ای از جنین در رحم مشاهده نگردید، به احتمال زیاد بارداری خارج از رحم صورت گرفته است.

?آیا بعد از حاملگی خارج از رحم می توان یک بارداری طبیعی و سالم را تجربه کرد؟

?بله. هر چه زودتر حاملگی خارج از رحم تشخیص داده و درمان شود صدمات کمتری به لوله های رحم وارد شده و شانس یک حاملگی عادی را در آینده افزایش می دهد. حتی اگر خانمی یکی از لوله هایش را از دست بدهد باز هم می تواند مادامی که یک لوله رحم سالم دارد بطور عادی باردار شود. با این حال در آینده به محض آگاهی از بارداری باید به پزشک خود اطلاع دهد تا سونوگرافی زودهنگام و بررسی های لازم انجام شود.

جای امیدواری است که اگر تحت شرایطی خانمی هر دو لوله رحم خود را از دست بدهد، می تواند از روشهای درمان ناباروری مانند IVF برای قرار دادن تخمک لقاح یافته در محل مناسب استفاده کند و دوران بارداری را بگذراند.

 

 

حاملگی خارج از رحم چیست؟/ نشانه ها و درمان این نوع حاملگی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی