تغذیه ماه چهارم بارداری

برنامه غذایی بارداری و تغذیه مناسب دوران بارداری بسیار جدی و مهم است آیا که با دانستن عالی ترین ها و بدترین های تغذیه جهت

تغذیه ماه چهارم بارداری

برنامه غذایی بارداری و تغذیه مناسب دوران بارداری بسیار جدی و مهم است آیا که با دانستن عالی ترین ها و بدترین های تغذیه جهت این دوران نتیجه ای مستقیم بر سلامت مادر و نوزاد خواهد داشت. زمانیکه خانمی از بارداری خود مطلع می شود، باید با دکتر خود و یا دیگر متخصصان سلامت، جهت تهیه برنامه غذایی مناسب جهت خود و فرزندش مشورت کند و عادات غذا خوردن خود را مورد ارزیابی قرار دهد.حتی قبل از تلاش جهت باردار شدن او باید به درستی غذا بخورد که به برنامه غذایی ایده آل، مانند تلاش جهت داشتن وزن مناسب دست یابد.

تغذیه ماه چهارم بارداری

زنانی که لاغر اندام هستند اغلب نوزادانی با وزن کم به دنیا می آورند. این در حالی است که زنانی که اضافه وزن دارند، خود در معرض خطر دیابت حاملگی هستند و فرزندانی با وزن زیاد به دنیا می آورند. ذکر این توصیه حائز اهمیت است که اغلب نوزادانی که با وزن خیلی کم و یا خیلی زیاد متولد می شوند، با پرسشها جدی مانند اختلالات تنفسی دست و پنجه نرم می کنند.

تغذیه مناسب دوران بارداری چگونه باید باشد؟

در دوران بارداری، حد مجازی از زیاد کردن وزن، جهت زن ها در وزن های مختلف، توصیه می شود. زیاد کردن وزن توصیه شده است جهت یک زن با وزن متوسط، ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم، زنانی که با عنوان کم وزن آشنا شده است هستند، حدود ۱۸ کیلوگرم و جهت زنان دارای اضافه وزن از ۶ تا ۱۱ کیلوگرم می باشد.

توجه داشته باشید که زنان با وزن اضافه نباید در دوران بارداری اقدام به کم کردن وزن نمایند لیکن با انجام این کار جنین خود را در معرض خطرات متعدد قرار خواهند داد.

موضوع زیاد کردن وزن جهت همه اتفاق نمی افتد، جهت بعضی از زن ها طبیعی است که در سه ماهه اول اضافه وزن نداشته باشند. بعد از آن یک زن سالم با وزن ایده آل که قبل از حاملگی داشته هر هفته باید ۴۵۰ گرم بدست آورد. زنان کم وزن باید کمی زیاد از این مقدار و زنان دارای اضافه وزن نیز باید مقداری کمتر از آن را در هر هفته بدست آورند.

برنامه غذایی بارداری و تغذیه مناسب دوران بارداری بسیار جدی و مهم است آیا که با دانستن عالی ترین ها و بدترین های تغذیه جهت

اکثر زنان باید حدود ۳۰۰ کالری به منظور محافظت از رشد جنین به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. اضافه کردن این میزان کالری، از ماه چهارم به بعد، ضرورت دارد.

غذاهایی که تا ۳۰۰ کالری اضافی به شما می دهند عبارتند از:

– دو و یک دوم فنجان شیر کم چرب

– یک ساندویچ با مخلفاتی همچون ۸۵ گرم مرغ بدون چربی

– یک تخم مرغ با دو برش نان تست

تغذیه ماه چهارم بارداری

۸ فایده فوق العاده آلو در دوران بارداری

۱) جلوگیری از وضع حمل زودرس

– آلو حاوی مقدار خوبی از منیزیم است که می تواند عضلات را شل و جلوگیری از انقباضات زودرس کند.

۲) جلوگیری از کم خونی

– آلو حاوی ویتامین C است که جهت جذب بهتر آهن حیاتی است.

برنامه غذایی بارداری و تغذیه مناسب دوران بارداری بسیار جدی و مهم است آیا که با دانستن عالی ترین ها و بدترین های تغذیه جهت

۳) جلوگیری از یبوست و هموروئید

– آلو سرشار از فیبر هست، به هضم غذا و حرکت روده کمک می کند.

مطلب مرتبط: اقدامات مورد نیاز جهت درمان هموروئید در دوران بارداری

۴) جلوگیری از استرس و خستگی مفرط در بارداری

تغذیه ماه چهارم بارداری

– بسیاری از زنان از احساس خستگی در دوران بارداری شکایت دارند. علت دقیق جهت آن هنوز آشنا شده است نیست. علت هر چه باشد، نتیجه این است که این حس خوشایند نیست. اضافه کردن آلو به رژیم غذایی دوران بارداری، یک راه بسیار خوبی جهت به دست آوردن انرژی هست، از آنجایی که آلو غنی از آنتی اکسیدان و پتاسیم است.

۵) استحکام استخوانها و دندانهای جنین

بارداری می تواند عوارض بسیار زیادی جهت استخوان های شما داشته باشد به علت اینکه جنین نیاز به یک منبع سالم از کلسیم خود را از شما تامین می کند. اولا مکمل های کلسیم خود را به صورت مرتب مصرف کنید، آلو حاوی ویتامین K هست، که همراه با کلسیم و ویتامین D، استخوان های شما را سالم نگه می دارد.

۶) زیاد کردن سیستم ایمنی بدن مادر

– آلو حاوی ویتامین C هست، که کمک می کند تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن، تقویت می کند.

۷) جلوگیری از لخته شدن خون

– آلو حاوی دوز سالم از ویتامین K، که جهت جلوگیری از لخته شدن خون بافایده است.

۸) جلوگیری و مدیریت دیابت بارداری (GDM)

– دیابت حاملگی یک بیماری بسیار مرسوم در اکثر زنان بارداراست. آلو جهت جلوگیری از دیابت بارداری بسیار بافایده است.

وزن مطلوب در بارداری

– در طول سه ماهه اول معمولا وزن ثابت باقی می‎ماند، ولی بعضی خانم‎ها به علت استفراغ و تهوع بارداری یک یا دو کیلو لاغر می‏ شوند. از ماه چهارم بارداری به بعد به تدریج به مقدار ۳۵۰ گرم در هر هفته به وزن بدن اضافه می‎شود.

ترک های پوست دوران بارداری

– می توانید با روغن گل سرخ بعد از ماه چهارم بارداری به ملایمت و همین طور بعد از وضع حمل چرب کنید.

صبحانه در بارداری

– زن های بارداری که صبحانه شیر و كیك می خورند یا اهل خوردن بیسكویت و چای هستند یا كیك و آبمیوه می خورند اصلا صبحانه خوبی نمی خورند. لیکن زیاد كربوهیدرات دریافت می كنند و پروتئین نمی گیرند. خوردن بیسكویت سبوس دار با چای، تنها باعث اوج رفتن قندخون و افت شدید آن قبل از ناهار می شود كه موجب گرسنگی شدید می شود.

– مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان شیر (ماست یا جایگزین های دیگر لبنیات)

– یک روز در میان ۱ عدد تخم مرغ کامل یا حبوباتی مانند عدس و لوبیا به همراه ۱ میوه تازه

منبع: دکتر سلام

واژه های کلیدی: جلوگیری از یبوست | دوران بارداری | رژیم غذایی | اضافه وزن | وزن مناسب | ویتامین | بارداری | صبحانه | برنامه | جلوگیری | کلسیم

تغذیه ماه چهارم بارداری

تغذیه ماه چهارم بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا