تغذیه ماه هفتم بارداری

تبریک شما نیم زیاد از دوران بارداری را سپری کرده اید و اکنون در سه ماهه سوم بارداری هستید. در ماه هفتم بارداری علائمی خاص

تغذیه ماه هفتم بارداری

تبریک شما نیم زیاد از دوران بارداری را سپری کرده اید و اکنون در سه ماهه سوم بارداری هستید. در ماه هفتم بارداری علائمی خاص مشاهده می کنید که فقط با مصرف غذاهای مناسب از بین می روند. در این مرحله بعضی موادغذایی را باید زیاد و بعضی را باید کمتر بخورید. تلاش کنید غذاهای سالم و بهداشتی مصرف کنید. در این مرحله باید غذاهای سالم مصرف کنید و غذاهای مصرفی باید روزانه تقریبا ۴۵۰ کالری اضافی انرژی تامین کنند. به جای مصرف وعده های بزرگ، وعده های کوچک به تعداد زیاد بخورید.

تغذیه ماه هفتم بارداری

در ماه هفتم بارداری چه بخوریم؟

۱) آهن و غذاهای سرشار از پروتئین

– در سه ماهه سوم مصرف آهن مهم است لیکن موجب جلوگیری از کم خونی و خونریزی هنگام وضع حمل می شود. شما باید حدود ۲۷ میلی گرم آهن در روز مصرف کنید. دریافت دوز مورد نیاز از آهن و پروتئین را می توانید از مواد غذایی مانند: گوشت قرمز، لوبیا، مرغ، دانه ها و برنج تامین کنید.

۲) غذاهای سرشار از کلسیم

– مصرف کلسیم در طول بارداری مهم هست؛ با این حال، به خصوص در سه ماهه سوم بسیار مهم هست، اسکلت کودک شما نیاز به کلسیم دارد. شما می بایست حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم روزانه مصرف کنید که این میزان کلسیم را از محصولات لبنی مانند: شیر، ماست و مواد غذایی مانند جو دوسر و ماهی قزل آلا که منابع غنی از کلسیم می توانید تامین کنید.

تبریک شما نیم زیاد از دوران بارداری را سپری کرده اید و اکنون در سه ماهه سوم بارداری هستید. در ماه هفتم بارداری علائمی خاص

۳) غذاهای سرشار از منیزیم

– منیزیم در جذب کلسیمی که شما مصرف مصرف می کنید کمک خواهد کرد و نیز باعث تسکین گرفتگی عضلات پا، شل شدن عضلات و جلوگیری از وضع حمل زودرس می شود. شما باید در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم منیزیم هر روز مصرف کنید این میزان از منیزیم را می توانید از منابع بادام، سبوس جو دو سر، لوبیا، جو، سیب زمینی، ترشی، تخم کدو که منابع غنی از منیزیم هستند تامین کنید.

۴) مواد غذایی حاوی DHA

– DHA اسید چربی است که موجب رشد مغز کودک شما می شود. شما می بایست در حدود ۲۰۰ میلی گرم به صورت روزانه مصرف کنید. شما می توانید DHA را در غذاهایی مانند: شیر، تخم مرغ و آب میوه تامین کنید.

۵) اسید فولیک

تغذیه ماه هفتم بارداری

– اسید فولیک باید حین و قبل از بارداری مصرف شود. در سه ماهه سوم، اسید فولیک کمک می کند تا احتمال خطر نقص لوله عصبی کودک کم کردن یابد. شما می توانید اسید فولیک در مواد غذایی مانند: جو دوسر، سبزیجات برگ تیره و میوه ها مانند: توت فرنگی، پرتقال تامین کنید. شما باید روزانه ۶۰۰-۸۰۰ میلی گرم اسید فولیک دریافت کنید.

۶) غذاهای سرشار از فیبر

– جهت جلوگیری از یبوست، که یکی از علائم مرسوم سه ماهه سوم، شما باید مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید. فیبر مورد نیاز را می بایست از سبزیجات، میوه ها (تازه و خشک شده)، حبوبات، غلات سبوس دار و در کنار اینها مصرف زیاد آب.

تبریک شما نیم زیاد از دوران بارداری را سپری کرده اید و اکنون در سه ماهه سوم بارداری هستید. در ماه هفتم بارداری علائمی خاص

۷) غذاهای سرشار از ویتامین C

– باید مطمئن شویم که آهن مورد نیاز شما به درستی در بدنتان جذب می شود، به این خاطر شما می بایست غذاهای غنی از ویتامین C مصرف کنید. منابع غنی از این ویتامین عبارتند از: میوه های خانواده مرکبات مانند خربزه، لیمو، پرتقال، فلفل سبز، کلم بروکلی

ممنوعیت های ماه هفتم بارداری

سوزش سر دل، تورم دست ها و پاها، خستگی و یبوست در طول سه ماهه سوم بارداری وجود دارد. جهت جلوگیری از این علائم، می بایست از مصرف بعضی مواد غذایی خودداری کنید.

در اینجا مواد غذایی که شما باید در ماه هفتم از رژیم غذایی خود از بین بردن کنید آمده است:

تغذیه ماه هفتم بارداری

۱) غذاهای تند و چرب

– جهت جلوگیری از سوزش سر دل شما باید غذاهای سرخ شده است که در روغن زیاد سرخ می شوند خودداری کنید. شما همچنین باید از مصرف غذاهای ادویه دار دوری کنید.

۲) غذاهای بسته بندی شده است حاوی سدیم

– نفخ و تورم در دوران بارداری را می توان با نوشیدن مقدار زیادی مایعات از بروز آن جلوگیری کرد. شما هر لحظه باید مقدار زیادی آب بنوشید. کم کردن مصرف سدیم جهت جلوگیری از ورم دست ها و پاها نیز مهم است بنابراین از مصرف غذاهای پر نمک مانند چیپس، سس گوجه فرنگی، کنسرو، ترشی و سس ها خودداری کنید.

۳) کافئین، الکل و توتون و تنباکو

– نیازی به گفتن نیست، این مواد غذایی باید در طول بارداری خود اجتناب شود. نوشیدنی های کافئین دار می تواند موجب یبوست شوند.


مطلب مرتبط: تغذیه ماه ششم بارداری

مصرف کشمش در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

واژه های کلیدی: جلوگیری از یبوست | غذاهای پر نمک | مواد غذایی | رژیم غذایی | موادغذایی | ویتامین | بارداری | روزانه | جلوگیری | یبوست | کلسیم

تغذیه ماه هفتم بارداری

تغذیه ماه هفتم بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا