به مکمل ها در دوران بارداری اهمیت دهید

تا به حال به این توصیه توجه کرده اید که آیا زن ها در دوران بارداری حتما باید مکمل های غذایی بخورند؟ چه لزومی به مصرف این مکمل ها است؟ مگر نمی توان این م

به مکمل ها در دوران بارداری اهمیت دهید

تا به حال به این توصیه توجه کرده اید که آیا زن ها در دوران بارداری حتما باید مکمل های غذایی بخورند؟ چه لزومی به مصرف این مکمل ها است؟ مگر نمی توان این مکمل ها را در برنامه غذایی به بدن رساند؟ یکی از دلایل آن، این است که زن ها در دوران بارداری به علت ویار، از خوردن غذا دست بر می دارند و غذای کمی می خورند. به این علت با کمک مکمل ها باید این کمبود را جبران کنند. با بی بی نیمز همراه باشید.

اسید فولیک :
مصرف اسیدفولیک در طوی دوران بارداری <pregnancy period>بخصو طب هفته های اول بارداری بسیار اهمیت دارد . مصرف این قرص حتی از سه ماه قبل از اقدام به بارداری باید شروع شود و به محض شروع بارداری تا آخر این دوره همچنان مصررف ادامه یابد . اسیدفولیک جهت شکل گیری و تکامل سیستم عصبی جنین مورد نیاز است و مصرف به موقع و صحیح آن از نقص لوله های عصبی جنین جلوگیری میکند . بنابراین مصرف قرص اسیدفولیک در کنار منابع غذایی غنی از آن مثل : بروکلی ، گل کلم ، شلغم، چغندر، اسفناج، غلات کامل،حبوبات ( لوبیاها، نخود، عدس، نخودفرنگی ) ، کیوی ، کاهو ، مغزها ( گردو ، بادام ، فندق ) ، جگر و کله پاچه و تخم مرغ و … مهم است .امروزه مکمل دیگری با نام یدوفولیک به بلزارر عرضه شده است است که در کنار منبع اسید فولیک ، ید مورد نیاز بدن مادر باردار را نیر تامین میکند و جایگاه بهتری به عنوان مکمل نسبت به اسید فولیکهای سابق دارد .

آهن :
در دوران بارداری نیاز به آهن به خاص در سه ماهه ی دوم و سوم بارداری زیاد کردن می یابد . این میزان از نیاز به هیچ عنوان با هیچ ماده ی غذایی قابل جبران نیست و اهمیت مصرف مکمل آهن اینجا به خوبی مشخص است . خانمهای باردار حتما باید از آخر ماه چهارم بارداری یک عدد قرص سولفات فرو در روز مصرف کنند و تا سه الی چهار ماه بعد از وضع حمل مصرف ان را ادامه دهند . کمبود آهن در مادران باردار میتواند منجر به محدودیت رشد جنین ، وضع حمل زودرس ، کم خونی جنین ، تولد نوزاد کوتاه قد ، کم خونی و نارسایی و کمبود وزن جنین شود .

به مکمل ها در دوران بارداری اهمیت دهید

منابع غنی آهن مشمول بر :
گوشت قرمز ، ماهی ، جگر و زرده ی تخم مرغ ، سبزیهای برگ سبز مثل اسفناج و جعفری حبوبات و میوههای خشک مخصوصا برگه زردآلو و دانههای روغنی می باشد.

نکته :
منابع غذایی حاوی ویتامین ث، اسید سیتریک و اسید اسکوربیک مانند آب پرتقال، انبه و طالبی، منابع حاوی اسید مالیک و اسید تارتاریک مثل هویج و سیبزمینی و محصولات تخمیری مثل سس سویا عوامل زیاد کردن دهنده جذب آهن در بدن هستند. به همین علت در کنار منابع آهن بهتر است دریافت شوند.

شفا آنلاین

واژه های کلیدی: منابع | حبوبات | باردار | بارداری | کمبود آهن | برنامه غذایی | اسید فولیک در بارداری | مصرف مکمل در بارداری

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا