بارداری در زمستان و مواظبت های لازم

با شروع فصل زمستان و کم کردن دما مورد نیاز است افراد مواظبت بیشتری را جهت پیشگیری از مبتلا شدن به سرماخوردگی انجام

بارداری در زمستان و مواظبت های لازم

با شروع فصل زمستان و کم کردن دما مورد نیاز است افراد مواظبت بیشتری را جهت پیشگیری از مبتلا شدن به سرماخوردگی انجام دهند. حفظ صحت و سلامتی جهت زنان باردار در زمستان مهم تر و مهم تر از سایر افراد هست. مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا و هم چنین سرمای هوا می تواند جهت مادران باردار دردسر ساز باشد. ولی رعایت بعضی نکات می تواند بارداری در فصل زمستان را جهت شما لذت بخش سازد.

بارداری در زمستان و مواظبت های لازم

زنانی که در این فصل باردار می شوند با چالش هایی نظیر ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی، خشکی پوست و یخ زدگی خیابان روبرو هستند. در این قسمت چند توصیه مهم و بسیار مهم جهت حفظ سلامتی مادر و جنین در فصل زمستان را بیان خواهیم کرد.

بیشتر در منزل بمانید

اینکه جَوی تا چه میزان شما را در این دوران ترساندن می کند به جایی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد ولی معمولا در طول زمستان بهتر است زیاد در منزل بمانید. ماندن در منزل آن قدرها بد نیست، خصوصا اگر خودتان را مشغول انجام کارهایی شوید که دوست دارید :

· اتاق کودک را سر و سامان دهید

· در مورد بارداری و وضع حمل و رشد کودک مطالعه کنید

با شروع فصل زمستان و کم کردن دما مورد نیاز است افراد مواظبت بیشتری را جهت پیشگیری از مبتلا شدن به سرماخوردگی انجام

· برای تولد نوزاد کارت های قشنگ درست کنید

· برای گزینش نام کودک تحقیق کنید

واکسن آنفولانزا بزنید

اگر در سه ماهه دوم یا سوم بارداری هستید، حتما واکسن آنفولانزا بزنید. با سیستم ایمنی تحت فشار، بهتر است از هر شیوه مناسبی جهت حفظ سلامتی تان استفاده کنید. حتی اگر در سال های گذشته از این واکسن استفاده نمی کردید ولی امسال باید واکسن بزنید!

بارداری در زمستان و مواظبت های لازم

از بلوزهای بلند و زیرپوش استفاده کنید

کمد لباس هایتان را با خرید بلوزهای بلند و ارزان و زیرپوش ها و تی شرت های رنگی پر کنید. این لباس های را زیر لباس های قبل از بارداریتان بپوشید تا فاصله بین شلوار و پایین لباستان را پوشش دهید. البته در هفته های آخر بارداری نمی توانید این کار را انجام بدهید چون سایزتان به اندازه ای عوض کردن کرده است که دیگر نمی توانید از لباس هایی که قبلا می پوشیدید، استفاده کنید. ولی در ماه های اول بارداری با این روش می توانید مقداری پول بعد انداز کنید!

پوست خشک در بارداری زمستانه

با شروع فصل زمستان و کم کردن دما مورد نیاز است افراد مواظبت بیشتری را جهت پیشگیری از مبتلا شدن به سرماخوردگی انجام

یکی از پرسشها مرسوم پوستی در زمستان، همان خشکی پوست هست. اگر شما پوست خشک داشته باشید، خارش پوست را هم حتما احساس می کنید. بعد تلاش کنید که پوستتان را نخارانید. خاراندن پوست تنها این بیماری را شدیدتر می کند و پوستتان را زخم می کند. اگر پوستتان خشک هست، حداقل وقت ممکن را با آب گرم استحمام کنید و جهت مرطوب نگه داشتن پوست از مرطوب کننده ها و لوسیون ها استفده کنید.

آب بیشتری بنوشید

خشک شدن پوست شکم که بسیاری از زنان باردار آن را تجربه می کنند، در فصل زمستان به علت خشکی زیاد پوست، مرسوم تر و شدیدتر هست. پوستتان را با مرطوب کننده های متداول مرطوب نگه دارید و به اندازه کافی آب بنوشید تا از میزان رطوبت کافی چه در خارج و چه در داخل بدنتان اطمینان حاصل کنید.

بارداری در زمستان و مواظبت های لازم

بدون مرطوب کردن پوستتان از منزل خارج نشوید

هورمونها می توانند به اشکال متفاوت روی پوست تاثیر بگذارند که در بعضی زنان باعث جنبش آکنه و در بعضی دیگر موجب خشکی پوست می شوند. از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که SPF دارند. شما ممکن است متوجه نشوید که بازتاب آفتاب روی برف ها شدت یافتن می شود و بارداری هم باعث حساسیت زیاد پوست به آفتاب می شود. تابش زیاد آفتاب می تواند خطر بی رنگی پوست بارداری را زیاد کردن دهد که به آن کلوآسما گفته می شود. از خطرات دیگر آفتاب که نیازی به یادآوری ندارد می توان به سرطان پوست و ایجاد چین و چروک اشاره کرد.

پیشگیری از افسردگی زمستانه

كمی نور در فصل زمستان باعث می شود ساعت بیولوژیك به هم ریخته و باعث بروز افسردگی فصلی شود. خستگی شدید، بدخلقی و علاقه زیاد به خوردن شیرینی ها از جمله اثرات این نوع افسردگی هست. از دیگر اثرات زمستان بر زن های باردار زیاد کردن حالت استرس به خاص در اواخر بارداری است. استرس در بارداری می تواند فرد را در برابر عفونت ها ضعیف كند. در واقع استرس باعث ترشح كورتیزول و آدرنالین می شود كه ۲ هورمون كندكننده پاسخ گویی سیستم ایمنی هست. عنوان دلواپس كننده دیگر اینكه استرس احتمال سقط را زیاد کردن می دهد. جهت آنكه دچار استرس و افسردگی نشوید بهتر است در كلاس های یوگا یا ریلكسیشن شركت كنید و تا جای ممكن از نور طبیعی بهره ببرید. از لحظات زندگی لذت ببرید، با دوستان تان به گردش بروید و جهت خودتان كمی خرید كنید. احساسات تان را پنهان نكنید و در مورد آنها با همسر، دوستان یا مامایتان صحبت كنید.

ورزش مناسب و بدون خطر

پیاده روی یکی از عالی ترین حرکات ورزشی در دوران بارداری هست. ولی با وجود برف و یخ در زمستان، نباید ورزش کنیم؟ خیر. اگر نمی توانید بیرون بروید، علت نمی شود که در منزل بنشینید و فعالیت بدنی نداشته باشید. مجموعه ای از حرکات ورزشی جهت دوران بارداری وجود دارند که می توانید آن ها را در منزل انجام دهید. یوگا یکی از ورزش های مناسب جهت زنان باردار ایت که بعضی از حرکات آن جهت این زن ها بسیار خوب و بافایده هست. یوگا علاوه بر اوج بردن انعطاف پذیری بدنتان، باعث می شود که اضطراب وقت بارداری و فشارهای معنوی این دوره کم کردن یابد.

کفش مناسب

در فصل زمستان و با وجود یخ زدگی معابر، جهت شما که باردار هستید پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم هست. کفش مناسب در این فصل، کفشی است که پاهای شما را گرم نگه دارد، تنگ نباشد و کف کفش طوری باشد که از لیزخوردن در سطوح لغزنده جلوگیری کند. در نهایت تلاش کنید تا آنجا که امکان دارد در ماه های آخر بارداری به تنهایی منزل را ترک نکنید


هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم به سایت دکتر سلام مجاز است.

بیشتر بخوانید:

هفته چهلم بارداری و مواظبت های لازم

هفته سی و نهم بارداری و مواظبت های لازم

هفته سی و هشتم بارداری و مواظبت های لازم

واژه های کلیدی: ویروس آنفولانزا | مرطوب کننده | حرکات ورزشی | آنفولانزا | بارداری | افسردگی | استفاده | زمستان | باردار | بارداری | استرس

بارداری در زمستان و مواظبت های لازم

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا