ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه

آمادگی جسمانی نسخه مهم سلامت مادران باردار و حتی جنين هست. تغییرات بدن در دوران بارداری ممکن است موجب درد مفاصل، کمردرد، پشت درد، پرسشها گردش خون،

ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه

آمادگی جسمانی نسخه مهم سلامت مادران باردار و حتی جنين هست. تغییرات بدن در دوران بارداری ممکن است موجب درد مفاصل، کمردرد، پشت درد، پرسشها گردش خون، گوارش، اختلالات تنفسی و عوارض ناشی از شل شدن عضلات شکم و پرینه و… شود.

ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه

دکتر سارنگ یونسی*، دکتر محمد مهدی طاهری امین*، دکتر پوراندخت سعادتی**

* دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی

** متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی

آمادگی جسمانی نسخه مهم سلامت مادران باردار و حتی جنين هست. تغییرات بدن در دوران بارداری ممکن است موجب درد مفاصل، کمردرد، پشت درد، پرسشها گردش خون،

ورزش و يوگا در بارداري و توصيه هاي مربوطه

فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ نیلوسنتر

آمادگي جسماني نسخه اصلي سلامت مادران باردار و حتي جنين هست. تغییرات بدن در دوران بارداری ممکن است موجب درد مفاصل، کمردرد، پشت درد، پرسشها گردش خون، گوارش، اختلالات تنفسی و عوارض ناشی از شل شدن عضلات شکم و پرینه و… شود.

فوايد:

  • اگر بدن زن باردار با تغییرات هماهنگ شود، میتواند پرسشها بارداري را به حداقل برساند. این انطباق از طریق اصلاح اوضاع ها، تمرینهای کششی، اصلاح تنفس، تن آرامی به همراه تجسم، تمرکز و ماساژ امکان پذیر هست. این روشها به وی کمک میکند تا بتواند با آمادگی بیشتری مراحل متفاوت وضع حمل و دوران بعد از آن را سپری کند.
  • حاملگی موجب از دست دادن انرژی می شود، ولی تمرینهای منظم ورزشی، به مادر باردار انرژی میدهد و او را قادر خواهد ساخت که فعالیتهای روزانه خود را انجام داده، کمک می کند تا جهت مرحله سخت وضع حمل آماده شود.
  • زایمان مشابه با دویدن در دوی ماراتن هست؛ به استقامت، اراده و توجه نیاز دارد. فعالیت فیزیکی در دوران حاملگی، آمادگی خوبی جهت مرحله سخت وضع حمل هست. بعلاوه، بعضی محققان نشان داده اند که جنین خانمهایی که در دوران حاملگی ورزش می کرده اند، مراحل سخت وضع حمل را بهتر از سایر خانمها تحمل کرده و وزن بهتري دارند.
  • علاوه بر فایده های جسمانی، این روش ها موجب کم کردن وحشت و هیجان، از بین بردن اضطراب، زیاد کردن اعتماد به نفس، صبوری و ثبات احساسات (برخورداری از واکنش‌ها صحیح و تمایلات مثبت) میشود. ورزش می تواند میزان هورمون سرتونین را زیاد کردن دهد. این هورمون، یک ماده شیمیایی است که در مغز ترشح می شود و به خلق و خو و اخلاق ارتباط دارد. در نتیجه ورزش می تواند روح تازه ای به مادر بخشيده و به او کمک می کند که کمتر احساس افسردگی کند.
  • ورزش به بدن مادر کمک خواهد کرد تا بعد از زایمان، به سرعت به وزن و شکل طبیعی خود بازگردد.
  • ورزش و تمرین موجب تقویت و کشیده شدن عضلات مادر باردار می شود، و به او کمک خواهد کرد تا بهتر از عهده دردها و ناراحتیهای دوران حاملگی برآید.
  • حرکتهای کششی دردهای پشت و کمر را کم کردن می دهد، پیاده روی موجب اصلاح گردش خون و شنا موجب تقویت عضلات شکمی می شوند.
  • ورزشهاي مناسب ميتواند با افزايش حرکات دودي روده، باعث کم کردن يبوست شده است يا با افزايش فاصله رحم و معده از اوج رفتن غذا به مري، سوزش سر دل و ترش کردن پشگيري کرده و به این ترتیب ناراحتیهای حاملگی را کم کردن دهد.

واژه های کلیدی: تغییرات بدن | بارداری | بارداري | زایمان | حاملگی | باردار | میتواند | عضلات | انرژی | هورمون | زایمان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا