گرفتگی بینی نوزاد، راه درمان

چون مجاری بینی نوزاد باریك است اگر در این مجاری باریك ترشحات مخاطی جمع گردد یا هوای اتاق بیش از اندازه گرم باشد باعث گرفتگی بینی می شود . جهت جلوگیری از گرفتگی

گرفتگی بینی نوزاد، راه درمان

گرفتگی بینی نوزاد، راه درمان

عبارات مهم : استفاده

گرفتگی بینی و تنفس دهانی باعث فراهم کردن محیطی مناسب جهت رشد باکتری ها می شود

گرفتگی بینی نوزاد، راه درمان

چون مجاری بینی نوزاد باریك است اگر در این مجاری باریك ترشحات مخاطی جمع گردد یا هوای اتاق بیش از اندازه گرم باشد باعث گرفتگی بینی می شود . جهت جلوگیری از گرفتگی بینی باید درجه حرارت اتاق كودك مطلوب باشد . عالی ترین دما حدود ۲۲ درجه است . با روشن كردن یك سماور یا قرار دادن یك دیگ آب روی بخاری می توان رطوبت مناسبی را جهت اتاق محیا كرد .

بهترین محلول شستشوی بینی محلول های كلرید سدیم است كه در داروخانه ها موجود است . آنرا داخل بینی ریخته و با پوآرهای مخصوص تا جایی كه امكان دارد ترشحات را خارج كنید . نباید شیر را داخل بینی بریزید چون شیر زیاد باعث انسداد می گردد. و باقی ماندن شیر در بینی محیطی مناسبی را جهت رشد میكروب ها فراهم می كند .و موجب عفونت های بینی می گردد .

در جریان سرما خوردگی برطرف گرفتگی بینی به تسریع در روند بهبودی كمك می كند . بهتر است شستشوی بینی ۴ تا ۵ بار در روز انجام شود .

استفاده از اسپری های بینی امروزه مرسوم شده است است . هر چند ممکن است این نوع اسپری ها موجب کوجک شدن موقتی پولیپ شوند ولی اثر بخشی کاربرد این داروها تاکنون در مقالات علمی تایید نشده هست.

برای جلوگیری از گرفتگی بینی باید درجه حرارت اتاق كودك مطلوب باشد

چون مجاری بینی نوزاد باریك است اگر در این مجاری باریك ترشحات مخاطی جمع گردد یا هوای اتاق بیش از اندازه گرم باشد باعث گرفتگی بینی می شود . جهت جلوگیری از گرفتگی

گرفتگی بینی و تنفس دهانی باعث فراهم کردن محیطی مناسب جهت رشد باکتری ها می شود، مصرف سوپ و مایعات گرم و مرطوب نگه داشتن هوای محیط زندگی کودک مانع از شدت یافتن بیماری می شود

وقتی می خواهید قطره بریزید كودك را به پشت بخوابانید یك حوله را تا كرده زیر شانه های كودك قرار داده تا سر اوج تر قرار گیرد .سه قطره در هر بینی بریزید .

برای اینكه ترشحات بینی بهتر تخلیه شود می توانید كودك را به شكم بخوابانید . با یك دستمال بینی را بگیرید ولی دستمال یا پنبه را داخل بینی نكنید .

در هنگام خواب بهتر است سر كودك بالاتر قرار گیرد مایعات بیشتری به كودك داده شود . بخور های سرد بافایده ترند .شما می توانید دوش آب گرم حمام را باز كنید تا بخار بگیرد و كودك را قبل از خواب آنجا ببرید . یکی از شیوه های طبیعی جهت درمان این عارضه استفاده از جوشانده گل بنفشه است .

بوییدن بخار به دست آمده از جوشانده گل بنفشه در کودکان و خردسالانی که توانایی و شکیبایی مورد نیاز جهت استفاده از بخور را داشته باشد می تواند به برطرف شدن انسداد گرفتگی بینی آن هاکمک می کند.

اما در صورتی که کودک بی تابی دارد و حوصله کافی جهت استنشاق جوشانده را ندارد با قطره چکان ۲ قطره از این جوشنده را در حفره بینی او خالی کنید.

منبع: کودک سالم

واژه های کلیدی: استفاده | استفاده | راه درمان | گرفتگی بینی | دانستنيهاي نوزادان

گرفتگی بینی نوزاد، راه درمان

گرفتگی بینی نوزاد، راه درمان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی