هرگز نوزاد خود را شدید تکان ندهید!

هرگز نوزاد خود را به شدت تکان ندهید، لیکن این کار می تواند موجب آسیب مغزی شدید شود

هرگز نوزاد خود را شدید تکان ندهید!

هرگز نوزاد خود را شدید تکان ندهید!

عبارات مهم : نوزاد

هرگز نوزاد خود را به شدت تکان ندهید، لیکن این کار می تواند موجب آسیب مغزی شدید شود

هرگز نوزاد خود را شدید تکان ندهید!

هرگز نوزاد خود را به شدت تکان ندهید، لیکن این کار می تواند موجب آسیب مغزی شدید شود و در بدترین حالت می تواند کشنده باشد.

از آنجایی که هر پدر و مادری عالی ترین ها را جهت فرزند یا فرزندان خود می خواهد، قصد داریم در این مطلب توصیه هایی را به شما گوشزد کنیم که رعایت نکردن آنها می تواند به ضرر سلامت و حتی زندگی نوزاد باشد. نوزادان موجوداتی کوچک و بسیار حساس هستند و بر همین اساس، توجه خاص ای باید به مواظبت از آنها داشته باشید. به عنوان مثال، هیچ گاه نباید نوزادان را به هوا پرتاب کنید، لیکن این کار می تواند بسیار خطرناک یا حتی مرگبار باشد.

به خاطر داشته باشید هرگز نوزاد خود را به شدت تکان ندهید، لیکن این کار می تواند موجب آسیب مغزی شدید شود و در بدترین حالت می تواند کشنده باشد. افزون بر این، تکان دادن نوزاد می تواند موجب معلولیت های دائمی شود.

دلیل این که نباید نوزاد خود را هرگز با شدت تکان دهید این است که مغز وی بسیار آسیب پذیر است و عضلات گردن قدرتمند نیستند. در نتیجه، زمانی که جنبش های ناگهانی و شدید که توانایی کنترل آنها را ندارید، ایجاد می کنید، این شرایط می تواند موجب برخورد مغز نوزاد با دیواره های جمجمه شود که می تواند موجب پارگی رگ های خونی و جمع شدن خون در مغز شود. این شرایط می تواند موجب بروز آسیبی غیر قابل بازگشت شود و در بدترین حالت می تواند فوت نوزاد را به همراه داشته باشد.

این سندرم به نام «سندرم تکان شدید نوزاد» آشنا می شود و به طور معمول کودکان زیر ۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. شرایطی که می توانند در نتیجه این حمله رخ دهند، مشمول بر موارد زیر می شوند:

– ناتوانی های یادگیری و رفتاری
– تشنج
– آسیب مغزی
– فلج مغزی
– نابینایی
– فلج
– مرگ

افراد ممکن است در وقت آرام کردن گریه نوزاد غلط های بزرگی را انجام دهند. آنها به تکان دادن نوزاد میل به دارند، ولی همان گونه که اشاره شد، این کار می تواند عوارض جدی را در پی داشته باشد. متاسفانه، امروزه، گزارش های بسیاری راجع به موارد سوء استفاده از کودکان و نگهداری نامناسب از آنها وجود دارند.

همچنین، احتمالا والدینی را دیده اید که به عنوان بخشی از بازی فرزند خود را به هوا پرت می کنند و سپس وی را می گیرند که در نگاه نخست شاید مسئله آفرین به نظر نرسد، ولی این کار می تواند پیامدهای ناگواری را موجب شود.

از جمله نشانه ها و علائمی که ممکن است به واسطه تکان دادن نوزاد شکل بگیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تشنج
– کم کردن اشتها
– گشاد شدن (اتساع) مردمک
– پرسشها تغذیه ای
– جنبش پذیری بیش از حد
– بی حالی
– کشیدگی عضله
– کما
– مسئله در تنفس
– استفراغ
– نقاط خونریزی در چشم ها

در مواردی که با بعضی از نشانه های اوج در نوزاد خود مواجه شدید، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید. پیگیری پزشکی سریع و مناسب می تواند زندگی نوزاد را نجات دهد.

منبع:asriran.com

هرگز نوزاد خود را به شدت تکان ندهید، لیکن این کار می تواند موجب آسیب مغزی شدید شود

واژه های کلیدی: نوزاد | نوزادان | دانستنيهاي نوزادان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی