کودک، ماتیک و آرایش

باور کنید بدون ارایش خیلی خوشگلترن، الان شبیه … شدن، نصفشون هم که قیافه هاشون به پنجاه ساله ها میخوره!

کودک، ماتیک و آرایش

کودک، ماتیک و آرایش


باور کنید بدون آرایش خیلی خوشگلترن، الان شبیه … شدن، نصفشون هم که قیافه هاشون به پنجاه ساله ها میخوره!

کودکان همه قشنگ هستند، هر کدام با معصومیت خاصی که دارند، می توانند یک مدل قشنگ باشند، ولی هستند مادران و پدرانی که روی قشنگی فرزندشان تاکید زیادی دارند، بیش از حد، تا جایی که در مهمانی ها و مراسم ها، یا حتی در آتلیه به هنگام تصویر گرفتن، او را اذیت کرده و مانند زن های بزرگسال آرایشش می کنند و لباس های نامناسب تنش می کنند.

کودک، ماتیک و آرایش

آرایش کودکان صرف نظر از ضرری که مواد آرایشی روی پوست کودک بیچاره دارد، قشنگی مصنوعی به او داده و چیزی جز قیافه ای مضحک برایش ندارد و چقدر جهت خود کودک سخت است که به جای بازی کردن و شاد بودن ، ساعت ها روی صندلی در آرایشگاه بنشیند و موهایش را زیر سشوار درست کنند و بعد آرایشش کنند و دائم هم به او بگویند: دست به چشمات نزن، خمیازه نکش، این قدر تکون نخور و …

زیبایی خدادادی و معصومیت کودک، آنقدر زیباست که همه دوست دارند این نوع از قشنگی را داشته باشند، حتی در دنیای قشنگی اصطلاح Baby Face ، نشان دهنده ی یک قشنگی کودکانه و قشنگ است.

در اینترنت و صفحه های اجتماعی هنگامی که به دنبال واژه ی کودک قشنگ می گردید، تصویر هایی از کودکانی با آرایش های غلیظ می بینید که شاید در نگاه اول قشنگ به نظر برسند، ولی بعد از چند ثانیه دل شما را می زنند، صفحه را بسته و به دنبال کودکانی با قشنگی خدادادی می گردید.

باید توجه داشته باشیم که بعضی کارها و فرهنگ های غربی در مملکت ما، مذموم و ناپسند هست، با انجام این کارها ما رشد نمی کنیم و اروپایی هم نمی شویم و فرهنگمان هم بهتر نمی شود، مسئله گرانی و ترافیک و تورم هم حل نمی شود، فقط فرزندمان را زیاد بین سنت و مدرنیته گیر می اندازیم و آنوقت است که شاید جهت بدیهی ترین چیزها باید دعوا و بگو مگو داشته باشیم

باور کنید بدون ارایش خیلی خوشگلترن، الان شبیه … شدن، نصفشون هم که قیافه هاشون به پنجاه ساله ها میخوره!

در یکی از این صفحه ها نظر خوانندگان این مطالب جالب به نظر رسید که اکثر قریب به اتفاق نظر دهندگان، عقیده ای غیر از نویسنده مطلب داشتند.به عنوان مثال:

– چوب خشک هم اینقدر آرایش کنه ، پری می شه.

– هرچه آرایششون کمتر بود، خوشگلتر بودند.

– اگر این کودک در این سن کم چنین ارایشی کنه، بزرگ بشه می خواد چیکار کنه؟

– باور کنید بدون ارایش خیلی خوشگلترن، الان شبیه … شدن، نصفشون هم که قیافه هاشون به پنجاه ساله ها میخوره!

– ماها خودمون بدون هیچ رنگ و روغن و گچ کاری بچگیمون ۱۰۰۰ برابر اینا خوشگل بودیم. .. آخه چه وضعشه فرزند ها از همین حالا دس به آرایش بزنن.

کودک، ماتیک و آرایش

– خیلی معذرت میخوام ولی اصلا قشنگ نبودن،قیافشون به فرزند ها نمیخوره.

– منم دوست ندارم فرزند کوچولو ارایش کنه، قیافه ملوس خودش خوشگله.

– بدم میاد که دختر فرزند رو آرایش کنن اینطوری مصنوعی میشن، دختر کوچولوها فرشته های بی بالن نیازی به ماست مالی ندارن.

– واقعا بیچاره دختر فرزند هایی که از این سن کم باید فوت و فن چگونه زیباتر شدن رو یاد بگیرن و به جای بچگی کردن، باید یاد بگیرن چطور نقش یک زن رو ایفا کنن، دلم براشون میسوزه، ما بچگیمونو چیا پر می کرد اون وقت این بندگان خدا باید به چیا فکر کنن …

باور کنید بدون ارایش خیلی خوشگلترن، الان شبیه … شدن، نصفشون هم که قیافه هاشون به پنجاه ساله ها میخوره!

در بزرگسالی

کودکی که والدینش این معامله را با او می کنند و آرایش کردن و پوشیدن لباس های نامناسب را یک حُسن و مزیت می دانند، در بزرگسالی چه می شود؟ والدینی که این آموزش را در پنج سالگی به او داده اند، چگونه می توانند در ۹ سالگی ، از او حجاب بخواهند و در ۱۴ سالگی جلوی آرایش و پیرایش او را بگیرند و در ۱۸ سالگی خیلی از ممنوعیت های دیگر را؟

باید توجه داشته باشیم که ما در کشور عزیزمان ایران زندگی می کنیم، کشوری اسلامی با فرهنگ خاص خودش، حتی اگر به اسلام و حجاب اعتقادی نداشته باشیم، در جامعه که رفت و آمد داریم، فرزندمان که مدرسه می رود، در همسایگان و محله که آبرو داریم و مسلما نمی خواهیم فرزندمان به عنوان یک هنجار شکن معرفی شده است و انگشت نما گردد.

باید توجه داشته باشیم که بعضی کارها و فرهنگ های غربی در مملکت ما، مذموم و ناپسند هست، با انجام این کارها ما رشد نمی کنیم و اروپایی هم نمی شویم و فرهنگمان هم بهتر نمی شود، مسئله گرانی و ترافیک و تورم هم حل نمی شود، فقط فرزندمان را زیاد بین سنت و مدرنیته گیر می اندازیم و آنوقت است که شاید جهت بدیهی ترین چیزها باید دعوا و بگو مگو داشته باشیم.

کودک، ماتیک و آرایش

پس واقعا مراقب بعضی رفتارهایمان باشیم که در آینده نه کسی را متهم کنیم و نه تاسف بخوریم که آیا چنین شد.

خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج

زینب عشقی

بخش قشنگی تبیان


واژه های کلیدی: آرایشگاه | ۱۸ سالگی | فرهنگ | فرزند | آرایش | در بزرگسالی |

کودک، ماتیک و آرایش

کودک، ماتیک و آرایش

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی