پوست کودکان بیش از بزرگسالان به مواظبت نیاز دارد

تا صحبت از پوست لطیف و حساس می‌شود همه پوست کودکان را مثال می‌زنیم. پوست کودک با افراد بزرگسال تفاوت دارد و این‌ همه لطافت

پوست کودکان بیش از بزرگسالان به مواظبت نیاز دارد

تا صحبت از پوست لطیف و حساس می شود همه پوست کودکان را مثال می زنیم. پوست کودک با افراد بزرگسال تفاوت دارد و این همه لطافت و قشنگی قطعا به مواظبت بیشتری نیاز دارد، به خاص در این فصل از سال که هوا هم به شدت پوست را خشک می کند. همواره شنیده ایم جهت مواظبت از پوست در طول شبانه روز چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد و چه فاکتورهای حفاظتی را رعایت کرد، ولی کم تر اشاره ای به نحوه مواظبت از پوست کودک (توسط پزشک) شده است هست. هر مادری به خاص از سنین نوزادی تا قبل از دوران مدرسه به علت اینکه پوست کودکش حساس است و سریع تر ملتهب می شود با مشاهده کوچک ترین واکنشی دلواپس می شود. در این مطلب از بی بی نیمز به بعضی از نگرانی های مادران در این زمینه پاسخ داده شده است هست، با بی بی نیمز همراه باشید.

پوست کودکان بیش از بزرگسالان به مواظبت نیاز دارد

به پوست کودک تان ضد آفتاب بزنید

– مواظبت های پوست کودک عموما باید از سن ۶ ماهگی شروع شود. از همین سنین استفاده از ضد آفتاب مخصوص کودکان با فاکتور محافظتی یا SPF 30 به اوج توصیه می شود. ضد آفتاب باید در تمام قسمت هایی از پوست که در معرض آفتاب هست، استفاده شود. به غیر از صورت، روی دست ها و پاهای کودک هم لایه ای ضد آفتاب بزنید.

جذب ویتامین D الزامی است

– از آنجا که جذب ویتامین D از طریق پوست امکان پذیر هست، کودک تان باید حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد. به همین منظور در این بازه زمانی استفاده از ضد آفتاب جهت کودک فراموش نشود، به خاص در ساعت هایی بین ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر.

شوینده های مناسب کودک

– با توجه به جنس پوست و موی کودک تان، باید از محصولات مناسب پوست چرب، مختلط، خشک و معمولی استفاده کنید، آیا که کودکان هم مثل بزرگسالان پوست های متفاوتی دارند.

در این باره زیاد بخوانید: محصولات بهداشتی خطرآفرین جهت پوست کودکان

تا صحبت از پوست لطیف و حساس می‌شود همه پوست کودکان را مثال می‌زنیم. پوست کودک با افراد بزرگسال تفاوت دارد و این‌ همه لطافت

میزان شست و شو به حداقل برسد

– جهت کودکانی که زمینه آلرژی یا آتوپیک دارند و مستعد خشکی پوست و خارش بدن هستند، ضمن مراجعه به دکتر متخصص، باید از شوینده های فاقد مواد صابونی و دارای مرطوب کننده استفاده شود. میزان شست و شوی صورت، بدن و سر این کودکان محدود می شود به دو مرتبه شست و شوی سر و بدن در طول هفته و شست و شوی صورت هم یک بار در طول روز کفایت می کند.

صابون های بدون رایحه

– صابون هایی که تحت عنوان «بار» در بازار موجود است عطر و بو ندارند و به صابون ها و شست و شو دهنده های مایع ارجحیت دارند. این صابون ها به مادرانی توصیه می شود که جنس پوست کودک ارزش خشک است.

لوسیون بعد از حمام فراموش نشود

– جهت همه کودکان بعد از استحمام و استخر رفتن باید از لوسیون های مناسب استفاده شود. چه بهتر که جهت پشت دست و صورت کودک، از کرم مرطوب کننده و جهت باقی بدنش از لوسیون استفاده کنید.

شامپوهایی مناسب کودکان

– شامپوهای مخصوص کودک نه اسیدی است و نه قلیایی و به علت داشتن مواد بی حس کننده از سوزش چشم جلوگیری می کند. یک توصیه هم داخل پرانتز جهت خانواده ها: شامپوهای کودک متناسب با موهای نازک و پوست لطیف کودک تولید می شود و مناسب موی بزرگ سالان نیست!

لباس های ضد حساسیت

– بهتر است لباس هایی که جهت کودکان تان تهیه می کنید از جنس الیاف و نخ باشد و رنگ روشنی داشته باشد. از پوشاکی به جنس پلی استر، پلاستیک و… جهت کودک استفاده نکنید. همچنین جهت جلوگیری از ابتلای بیماری های پوستی و خشکیِ پوست کودک در قسمت کشاله های ران، حتما از پوشک مناسب استفاده کنید تا از التهاب و قرمز شدن پوست کودک تان جلوگیری کنید.

پوست کودکان بیش از بزرگسالان به مواظبت نیاز دارد

لایه ای محافظتی به نام لوسیون!

کودکان به علت جنب و جوش اوج به سرعت رطوبت پوست ارزش را از دست می دهند. به همین علت استفاده از لوسیون و روغن های مخصوص بدن فرزند ها، بین ۳ تا ۴ مرتبه در طول روز توصیه می شود. استفاده از لوسیون ضمن حفظ چربی و رطوبت پوست کودک همچون لایه ای محافظتی عمل می کند.

– به علت اینکه هنوز غده های چربی پوست در شروع تولد کامل تشکیل نشده هست، پوست کودک چربی کم تری داشته و به محافظت بیشتری نیاز دارد.

– پوست کودک نازک و ظریف است و مقاومت کم تری در برابر باکتری ها، مواد حساسیت زا و آفتاب دارد.

– بعد از استحمام و استخر رفتن کودک، استفاده از روغن فرزند می تواند جایگزین مناسبی جهت چربی از دست رفته پوست باشد و آثار خشکی پوست را جبران کند.

تا صحبت از پوست لطیف و حساس می‌شود همه پوست کودکان را مثال می‌زنیم. پوست کودک با افراد بزرگسال تفاوت دارد و این‌ همه لطافت

– خیلی ها فکر می کنند حمام کردن روزانه کودک باعث می شود بهداشت فردی مناسب تری داشته باشد، در صورتی که استحمام بیش از حد باعث آسیب و در نهایت خشکی پوست کودک می شود.

– به خاص در این فصل از سال از بیرون بردن کودک تا ساعت ها بعد از استحمام جلوگیری کنید. جهت بازگرداندن رطوبت از دست رفته پوست با شوینده ها حتما از روغن یا لوسیون مناسب استفاده کنید.

مطلب مرتبط: افزایش سلامت کودکان با رعایت بهداشت دست ها

منبع: دکتر سلام

پوست کودکان بیش از بزرگسالان به مواظبت نیاز دارد

واژه های کلیدی: جلوگیری از ابتلا | جایگزین مناسب | ضد آفتاب | استفاده | کودکان | شوینده | حساسیت | جلوگیری | استحمام | صابون | رطوبت

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی