پارک های غیر استاندارد آبادان و کودکان معصومی که در معرض خطرند

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا پارک های غیر استاندارد و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در شهر آبادان، همواره مورد توجه شهروندان بوده است و شهروندان

پارک های غیر استاندارد آبادان و کودکان معصومی که در معرض خطرند

پارک های غیر استاندارد آبادان و کودکان معصومی که در معرض خطرند

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا پارک های غیر استاندارد و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در شهر آبادان، همواره مورد توجه شهروندان بوده است و شهروندان نیز بارها نارضایتی خود را از غیر استاندارد بودن پارک های شهر اعلام کرده اند.
۴۸ پارک بزرگ و کوچک در سطح شهر آبادان وجود دارد که در نقاط متفاوت شهر پراکنده است.
محمودرضا شیرازی شهردار آبادان هفتم دیماه امسال در آیین بهره برداری از دو پروژه عمران شهری گفته بود:طی پنج سال گذشته سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند از چهار متر مربع به ۱۶ مترمربع زیاد کردن یافته است.
وی گفته بود:طی توافق با شرکت منطقه آزاد اروند، با احداث پارک های تازه این میزان به ۲۱ مترمربع زیاد کردن می یابد.
البته بعضی پارک هایی نیز که طی یکسال گذشته به بهر برداری رسیده هست، به علت نبود نظارت کافی آن گونه که باید و شاید مورد استفاده شهروندان قرار نمی گیرد.
سال گذشته مجموعه پارکی بین میدان ایثار و میدان میثاق آبادان در محدوده بزرگراه ارتباطی منتهی به میدان فرودگاه بهره برداری شد که این پارک چندین بار با اصلاح هندسی، تامین روشنایی مواجه شد، اگرچه کشت چمن در این پارک نیز بر اساس اصول کارشناسی نبوده و با گذشت سال های متمادی از ورود تجهیزات نوین آبرسانی، هنوز این پارک و پارک های مشابه به شیوه سنتی آبیاری می شود.
پارک های آبادان طبیعتا باید از تفرجگاه ها و محلی جهت استراحت شهروندان باشد که جانمایی نامناسب مبلمان شهری در بعضی پارک های سطح شهر نیز به معضلی تبدیل شده است است.
پارک هایی که باید به عنوان محلی جهت آرامش شهروندان قرار گرفته و زحمت شهروندان خسته و زخمی از زندگی ماشینی را التیام بخشد، کارکرد خود را از دست داده و گویا این سال ها آرامش و امنیت از بعضی پارکها رخت بربسته چنانکه مردم را از بعضی از پارک های شهر رنجور و دلزده کرده است.
اصولا پارک ها جهت تفریح و بازی کودکان جایگاه خاصی دارد ولی در آبادان پارک ها فاقد وسایل بازی استاندارد و کفپوش جهت تامین ایمنی کودکان است و بارها شاهد ضرب دیدگی کودکان در هنگام بازی بوده ایم.
بچه ها ذاتا خوش حالی و سرور و بازی را دوست دارند، نیاز به مکانی دارند که بازی کنند و چه مکانی بهتر از پارک ها و بوستان ها و پارک های شهر.
برخی شهروندان آبادانی از کمبود امکانات تفریحی و فضا های گردشگری و پارک شهری در آبادان گلایه مند هستند و حتی مهمانان و گردشگران دیگر شهرها نیز که جهت اقامت چند روز در آبادان اسکان می یابند، اغلب نارضایتی ارزش را از نبود مکان مناسب گردشگری و پارک ها در شهر بیان می کنند.
محمد شرفیان یکی از ساکنان امیرآباد آبادان با انتقاد از اوضاع پارک های این شهرستان گفت:در این پارک ها استانداردها رعایت نشده هست، جذابیت در این پارک ها وسایل بازی جهت کودکان وجود ندارد و بسیاری از ادوات بازی، خطرآفرین هستند.
وی اظهار داشت:نداشتن کفپوش مناسب جهت بازی کودکان از بااهمیت ترین کمبودها در پارک های بازی این شهر هست، هربار فرزندان را به پارک بازی می آوریم به علت شرایط بد محل بازی و وسایل بازی کودکانمان زخمی می شوند.
شریفیان ادامه داد:کودکان و نوجوانان اشتیاق زیادی جهت رفتن به پارک دارند، آیا که عالی ترین گزینش جهت تخلیه هیجان در اوقات فراغت به شمار می روند ولی ایمنی و استاندارد نقش بسزایی در استمرار این نشاط دارد.
وی افزود:تخلیه هیجانی و خوش حالی در این مکان ها هر لحظه آخر خوشی ندارد و ممکن است به علت استاندارد نبودن وسایل بازی اتفاقات تلخ و ناگواری بیفتد.
مرضیه دِه دیگر شهروند آبادانی ساکن ایستگاه ۸ قدس آبادان با بیان اینکه وسایل پارک های سطح شهر یا غیرقابل استفاده یا فرسوده است نیز، گفت:بچه ها با لب خندان به پارک می آیند و بعضا با چشمانی اشکبار و سریعتر از حد تصور به ترک پارک اقدام می کنند.
حمید حنظل عیدانی عضو شورای شهر آبادان در خصوص فضاهای موجود در شهر آبادان به ایرنا گفت:پارک های آبادان از نظر نور و از نگاه قشنگی شناختی شرایط نابسامان دارد و استفاده از این پارک ها جهت شهروندان قابل درک نیست.
وی اظهار داشت:بیشتر اماکنی که وسایل بازی جهت کودکان در آنها تعریف شده است است یا فاقد کفپوش است یا از کفپوش هایی با کیفیت پایین استفاده شده است است.
حنظل عیدانی تصریح کرد:شهرداری و شرکت پارک ها در نوع گزینش کفپوش ها رعایت ایمنی را در نظر نگرفت، لیکن کفپوش هایی که استفاده شده است است استاندارهای مورد نیاز را ندارد.
سلمان برقول مدیر عامل شرکت پارک ها و فضای سبز شهرداری آبادان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت:بیشتر کفپوش هایی که در پارک های شهر استفاده می شود، بر اثر گرمای زیاد هوا فرسوده شده است و از بین می رود.
وی اظهار داشت:البته به شهرداری های مناطق آبادان اعلام شده است تا پیش از فرا رسیدن تعطیلات سال جدید، تمامی پارک هایی که دارای اسباب بازی جهت کودکان هستند را به کفپوش استاندارد مجهز کنند.
مدیر عامل شرکت پارک ها و فضای سبز شهرداری آبادان افزود:برخی وسایل بازی که در پارک ها موجود می باشند نیز دارای استاندارد نیست که این وسایل بزودی جمع آوری می شود.
برقول تصریح کرد:البته در پی آن هستیم که تا سال ۹۶ و با همکاری بخش شخصی چند شهربازی کوچک در مناطق متفاوت شهر بهره برداری شود تا زمینه آسایش کودکان بیش از گذشته فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین در سال تازه عملیات اجرای ۹۶ هکتار پارک با اعتبار هزار میلیارد ریال از سوی شرکت منطقه آزاد اروند و همکاری شهرداری آبادان شروع می شود و سال ۹۶ به مرحله بهره برداری می رسد.

پارک های غیر استاندارد آبادان و کودکان معصومی که در معرض خطرند

واژه های کلیدی: بازی کودکان | استاندارد | شهرداری | استفاده | کودکان | آبادان | کفپوش | ایمنی | آبادان

پارک های غیر استاندارد آبادان و کودکان معصومی که در معرض خطرند

پارک های غیر استاندارد آبادان و کودکان معصومی که در معرض خطرند

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی