هنگام خرید لباس کودک به این نکات توجه کنید

اگر قصد خرید لباس کودک را دارید بهتر است هنگام خرید نکات ایمنی و بهداشتی را هم در نظر داشته باشید.

هنگام خرید لباس کودک به این نکات توجه کنید

هنگام خرید لباس کودک به این نکات توجه کنید

اگر قصد خرید لباس کودک را دارید بهتر است هنگام خرید نکات ایمنی و بهداشتی را هم در نظر داشته باشید.

تماشای لباس های کوچولو و قشنگ در طرح ها و رنگ های متفاوت پشت ویترین فروشگاه های لباس کودک لبخند را بر لب بزرگ ترها می نشاند.

عبارات مهم : استفاده – کودکان

هنگام خرید لباس کودک مورد نیاز است نکات زیادی را مورد توجه قرار داد تا لباسی که گزینش می کنید علاوه بر قشنگی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم جهت کوچولوهای دوست داشتنی به همراه داشته باشد.

لباس کودک باید چه شاخصه هایی داشته باشد؟

۱-لباس گشاد و راحت

از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند، اندازه هایشان به سرعت عوض کردن می کند و لباس های ارزش سریع به سریع کوچک می شود. بنابراین بهتر است جهت او لباس های راحت و گشاد خریداری کنید تا علاوه بر اینکه بتوانید مدت وقت بیشتری از آنها استفاده کنید، کودک هنگام پوشیدن و یا درآوردن لباس ها اذیت نشود.
دقت کنید، قسمت یقه ها، سر آستین و مچ پاها، نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و دمپای شلوار تنگ نباشد. همچنین می توانید لباس هایی با سگک های قابل تنظیم که امکان بزرگ تر و کوچک تر شدن دارند بخرید تا مدت وقت بیشتری استفاده شوند.

۲- شستشوی لباس

کودکان لباس های ارزش را سریع کثیف می کنند. زیاد مواقع لکه های غذا، شکلات و بستنی روی لباس هایشان دیده می شود و از آنجایی که هر لحظه مشغول بازی هستند و لباس هاشان را خاکی و کثیف می کنند، بهتر است هنگام خرید لباس، جنس هایی را گزینش کنید که شستشوی آنها راحت باشد و یا امکان شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد.

۳- جنس لباس

لباس های تهیه شده است از مواد مصنوعی مناسب کودکان نیستند. لباس هایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را گزینش کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد.
توصیه می شود لباس زیر و لباس هایی که با پوست کودک تماس مستقیم دارند را از جنس نخی گزینش کنید. جهت لباس های رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.
درضمن جهت حفظ سلامت پوست کودک لباس های خریداری شده است را قبل از پوشاندن به کودک حتما بشویید و در معرض هوا و نورخورشید قرار داده و خشک کنید.

۴-لباس مناسب نوزادان

هنگامی که کودک در سنی است که پوشک استفاده می کند، لباس هایی را گزینش کنید که در قسمت وسط پاها دکمه دار هستند تا راحت تر بتوان پوشک ارزش را عوض کرد.

۵- توجه به استقلال کودک

کودک هنگامی که به سنی می رسد که یاد می گیرد لباس هایش را خودش بپوشد، بهتر است لباس هایی جهت او گزینش کنید که پوشیدن و درآوردن آنها راحت باشد.
این عنوان اعتماد به نفس او را اوج می برد. به جای خریدن شلوارهای زیپ و سگک دار، شلوارهای کمرکش جهت او گزینش کنید. به جای لباس های دکمه دار، از لباس های چسبی استفاده کنید.

۶-سلیقه کودک

هنگام خرید لباس به سلیقه کودک نیز توجه کنید. گاهی اوقات یک رنگ خاص یا یک شخصیت کارتونی روی لباس جهت کودک بسیار مهم هست. به خواست کودک تان در نوع رنگ و طرح دلخواهش اهمیت بدهید.

۷- چند توصیه مهم دیگر

رنگ های شاد جهت کودک تان و ترجیحا رنگ های مهم گزینش کنید.
هنگام خرید کلاه، کلاه لبه دار خریداری کنید تا علاوه بر سر کودک، از صورتش هم در برابر نور خورشید محافظت شود.


منبع : زندگی آنلاین

واژه های کلیدی: استفاده | کودکان | سلامت | ۳- جنس لباس |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی