همه ضررهای موبایلی جهت فرزند ها

لابد تا به حال صدها بار با اخباری در خصوص تأثیرات منفی استفاده از تلفن همراه، تل لت، نوت بوک و… جهت کودکان رو به رو شده است اید

همه ضررهای موبایلی جهت فرزند ها

همه ضررهای موبایلی جهت فرزند ها

لابد تا به حال صدها بار با اخباری در خصوص تأثیرات منفی استفاده از تلفن همراه، تل لت، نوت بوک و… جهت کودکان رو به رو شده است اید یا دغدغه ای که خودتان از وقت بارداری تا الان با آن دست و پنجه نرم کردید این بوده است که آیا اشعه های ساطع شده است از این وسایل یا تماس کودکان با وای فای و… می تواند روی مغز و بدن و به طور کلی رشد جسمی و معنوی اش اثر بگذارد یا خیر. بعد قرار است گجت ها را زیر ذره بین بگذاریم و زیر و بمشان را در بیاوریم.

بخش خانواده ایرانی تبیان

وای فای جهت کودکان مضر است؟

بله؛ این را ما نمی گوییم بلکه نتیجه بروزترین تحقیقاتی است که در خصوص تماس جنین، نوزاد و کودک با وای فای انجام شده است و نشان داده است که کودکان به علت کوچک بودن جمجمه ارزش زیاد در معرض آسیب های ناشی از چنین انرژی هایی هستند. علاوه بر این در این دوران هنوز میزان آب در مغز کودکان زیاد است و در نتیجه اشعه را زیاد به خودش جلب می کند. از جمله بااهمیت ترین تاثیرات مخرب وای فای روی مغز کودک عدم تمرکز، نداشتن حافظه کوتاه مدت مناسب، سر درد، اختلال در خواب و کم خوابی، افسردگی، انزوای اجتماعی و خستگی مزمنی است که کودک را در کل روز رها نمی کند. شاید این مسأله بتواند شما را توجیه کند که آیا فرزند های امروزی در مقایسه با نسل ما و قبل تر به اصطلاح حال ندارند! در ضمن به این توصیه هم توجه کنید که خطرات اینترنت وایمکس به علت طول موجش، از وای فای هم زیاد است.

در ضمن بد نست بدانید که بر اساس مطالعاتی که در خصوص تاثیر اشعه ساطع شده است از گجت ها در حدود ۳ سال قبل انجام شده، متخصصان به این نتیجه رسیده اند که فرزند هایی که زیاد از گوشی استفاده می کنند، زیاد هم دچار بیماری های خطرناکی همچون تومورهای مغزی می شوند. هر چند همه این تاثیرات منفی در حد مطالعات دانشگاهی است و هنوز انجمن غذا و داروی آمریکا مهم تاییدی بر این تاثیرات نامطلوب نزده و استفاده از گجت ها را جهت کودکان و نوجوانان محدود نکرده ولی از آنجا که قدیمی ها گفته اند احتیاط شرط عقل هست، بهتر است تا حد امکان فرزند ها را از این ابزارهای الکترونیکی دور نگه دارید.

همه ضررهای موبایلی جهت فرزند ها

مراقب چاقی باشید

با نگاهی به دور و اطراف متوجه می شویم که فرزند های امروزی بسیار چاق تر از آن چیزی هستند که ما از دوران کودکی و نوجوانی خودمان به یاد داریم و یکی از دلایل شیوع چاقی در میان کودکان و نوجوانان را می توان در بی تحرکی مزمن ارزش دید. کافی است در یک مهمانی خانوادگی نگاهی به دور و اطرافتان بیندازید تا ببینید که چند درصد از فرزند ها به جای بازی، دویدن دنبال همدیگر، سرک کشیدن توی حیاط، قایم باشک و… سرشان را توی تبلت کرده اند و بیشترین فعالیت بدنی ارزش تکان های گهگاهی به سر و حرکت های انگشتان دست ارزش است.

نکند کوتاه بماند و نازا شود!

اگر می خواهید نسلتان ادامه پیدا کند، اگر خودتان دچار تاخیر در باروری بودید و از فکر این که کودکتان هم در آینده ممکن است چنین زجری را بکشد، پشتتان می لرزد یا دلتان نمی خواهد فرزندتان قدکوتاه باقی بماند باید دسترسی او به گوشی تلفن همراه و تبلت و… و همچنین سطح تماس و نزدیکی اش با امواج ساطع شده است از این ابزارها را محدود کنید.

بی خوابی امان کودک را می برد

بی خوابی نه فقط کودک را خسته می کند بلکه روی رشد جسمی و روانی اش هم اثرات همه جانبه دارد و عامل مهمی که علی رغم تلاش های شما جهت سریع خواباندن کودک و داشتن استراحت کافی، می تواند او را بی خواب کند، استفاده از آیفون و تبلت و… هست. این مساله به خصوص هنگامی که نمود پیدا می کند که کودک بلد باشد با استفاده از این گجت ها وارد دنیای مجازی شود، پیامک بفرستد و… . بعد شاید بد نباشد شما هم مثل استیو جابز مرحوم، که آیفون می ساخت ولی به فرزند هایش نمی داد (!)، شما هم دسترسی فرزند خود را تا رسیدن به سنین نوجوانی محدود سازید.

لابد تا به حال صدها بار با اخباری در خصوص تأثیرات منفی استفاده از تلفن همراه، تل لت، نوت بوک و… جهت کودکان رو به رو شده است اید

ای وای از انگشت هایش

پزشکان و متخصصان می گویند فرزند هایی که از آیفون و تبلت و گوشی به خصوص از انواع لمسی آن استفاده می کند به مرور دچار آسیب عضلانی و آسیب انگشتان دست شده است و حرکاتشان با تاخیرهای اوج همراه خواهد بود. علتش هم این است که استفاده بیش از حد کودک از این ابزارها دیگر هنگامی که جهت کارهایی مانند نقاشی که حرکات دست کودک را تنظیم می کند، باقی نمی گذارد.

استفاده صحیح از گجت ها را چطور یاد فرزندمان بدهید؟

شاید عالی ترین روش آموزش استفاده صحیح از گجت ها، برخورد مسئولانه والدین باشد؛ یعنی قرار دادن وسایل نظیر موبایل، تبلت و نوت بوک در اختیار کودک به منظور استفاده سالم و مناسب او باشد نه جهت اینکه پدر و مادر بخواهند مدتی از دست سر و صدای او خلاص شوند. این رویکرد باعث می‏شود که والدین نظارت مناسبی بر روی نحوه استفاده کودک داشته باشند و به آموزش‏های مناسب را ارائه دهند.

یکی دیگر از روش‏هایی که والدین می‏توانند به کمک آن وابستگی کودک را به گوشی تلفن همراه و تبلت کنترل کنند، استفاده محدود آن هست، یعنی هر روز فقط مدت وقت مشخصی به او اجازه استفاده از گوشی تلفن همراه و تبلت را بدهند. شرط تاثیرگذاری این روش این است که والدین بر روی قوانینی که وضع می‏کنند محکم بیاستند و بخاطر گریه و زاری کودکانشان وقت استفاده را زیاد کردن ندهند چون دیگر این روش تاثیر گذاری خود را از دست می‏دهد.

بیاد داشته باشید که تربیت با دیکتاتوری تفاوت دارد و باید دلایل سخت‏گیری‏های خود را به شکلی منطقی جهت کودکتان توضیح دهید. اگر فرزندتان سوالی از شما پرسید که علت آن را نمی‏دانستید، به او بگویید که باید در مورد سوالش فکر کنید تا عالی ترین جواب را به بدهید. فراموش نکنید که استفاده از موبایل، تبلت و نوت بوک و همینطورا استفاده از اینترنت، در صورت استفاده سالم و مناسب می‏تواند سطح آگاهی کودک شما را زیاد کردن دهد و همچنین به تقویت هوش هیجانی او کمک کند.


منبع: نی نی سایت

همه ضررهای موبایلی جهت فرزند ها

واژه های کلیدی: تاثیرات مخرب وای فای | تلفن همراه | دوران کودکی | تلفن همراه | بی خوابی | کوتاه مدت | استفاده | کم خوابی | کودکان | والدین | همراه

همه ضررهای موبایلی جهت فرزند ها

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی