علت دل درد فرزند ها چیست؟

اگر کودک شما به صورت غیر عادی بهانه گیری می کند و شما را کلافه کرده است در این مورد ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کودک دل درد دارد. هنگامی که فرزند شم

علت دل درد فرزند ها چیست؟

علت دل درد فرزند ها چیست؟

عبارات مهم : فرزند

سرماخوردگی و آنفولانزای معمول می توانند منجر به دل درد در کودکان شوند

علت دل درد فرزند ها چیست؟

اگر کودک شما به صورت غیر عادی بهانه گیری می کند و شما را کلافه کرده است در این مورد ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کودک دل درد دارد. هنگامی که فرزند شما احساس ناراحتی می کند، حواستان باشد. به مخصوص بعد از خوردن غذا. ممکن است او علایم دیگری نظیر تب، استفراغ و اسهال هم داشته باشد. درصورت لزوم با دکتر او تماس بگیرید و از این اطلاعات جهت فهم مسئله فرزند استفاده کنید. این موارد مرسوم ترین علت درد دل فرزند ها هستند.

قولنج یا کولیک
زمانیکه یک فرزند سالم به طور غیرقابل کنترل گریه می کند، می گویند قولنج یا کولیک کرده هست. اگر فرزند شما کمتر از ۵ ماه دارد و بیش از حد و به طور غیرقابل کنترل جهت بیش از سه ساعت پشت سر هم یا زیاد روزهای هفته حداقل جهت سه هفته گریه می کند و هیچ توضیح پزشکی جهت این عنوان وجود ندارد، او قولنج کرده هست. متاسفانه هیچ درمانی جهت قولنج نیست. والدین و پزشکان تلاش می کنند راههای مختلفی جهت آرام کردن فرزند و قطع کردن گریه او ارائه دهند. ولی خبر خوب اینجاست که زیاد فرزند ها بین سه تا چهار ماهگی پیشرفت قابل توجهی داشته و هنگامی که پنج ماهه می شوند، دیگر قولنج نمی کنند.
یبوست
رایج ترین درد شکم فرزند زمانی است که آنها یبوست دارند. اگر روده های فرزند شما کمتر از حد معمول کار می کنند و به خصوص اگر شکم او در سه روز یا زیاد کار نکرده و هنگامی که هم کار می کند، با مسئله روبروست، احتمالا او یبوست دارد. نشانه دیگر مدفوع سخت و خشک است که به مشکل از روده او بیرون می آید. اگر فرزند شما غذاهای سفت می خورد، می توانید با دادن غذاهایی که شکم او را به کار می اندازند، مدفوع او را نرم کنید. زردآلو، گلابی، آلو و لوبیا می توانند بافایده باشند. در عوض جلوی خوردن غذاهایی مثل موز، سیب، هویچ، برنج و کدو را بگیرید.همچنین به فرزند مایعات بیشتری دهید. تمرین و ورزش هم می تواند به حرکت روده ها و کار کردن شکم کنند. فرزند را روی تخت بخوابانید و پاهای او را به صورت دوچرخه زدن تکان دهید.

درد گاز معده
گاز معده هم یکی از پرسشها مرسوم بین فرزند ها در سه ماهه اول زندگی آنها که روده آنها در حال بزرگ شدن هست، به شمار می رود. در سن شش تا دوازده ماهگی هم به علت اینکه آنها خیلی از غذاها را جهت نخستین بار امتحان می کنند، دچار این مسئله می شوند.

زمانیکه یک نوزاد به طور غیرقابل کنترل گریه می کند، می گویند قولنج یا کولیک کرده است

اگر کودک شما به صورت غیر عادی بهانه گیری می کند و شما را کلافه کرده است در این مورد ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کودک دل درد دارد. هنگامی که فرزند شم

ریفلاکس
بیشتر فرزند ها بعد از غذا خوردن کمی تف می کنند و هر از گاهی اوج می آورند. اگر فرزند شما اغلب این کار را می کند، این را ریفلاکس می ماند. ریفلاکس زمانی رخ می دهد که دریچه بین مری و معده فرزند خوب کار نمی کند و غذا و مواد اسید از معده به سمت گلو غرغره می شوند. ریفلاکس می تواند درد معده و حس سوزش در گلو و سینه را موجب شود. زیاد فرزند ها در سال اول زندگی خود از ریفلاکس خلاص می شوند. اگر احساس می کنید فرزند شما ریفلاکس دارد، مهم است که با دکتر خود حرف بزنید. دکتر می تواند راههای جهت کم کردن علایم این بیماری به شما ارائه دهد.

آلرژی غذایی
آلژی های غذایی می توانند منجر به اسهال، استفراغ و درد شکم شوند. اگر فرزند شما مدفوع خونی یا جوش های خارشی دارد، ممکن است آلرژی غذایی عامل آن باشد. اگر فرزند شما به غذا آلرژی دارد، بدن او نسبت به غذا به عنوان یک عامل مهاجم برخورد کرده و سیستم ایمنی در وقت حمله به کار می افتد و علایم آلرژی بروز می کنند که می توانند خفیف یا جدی باشند. اگر فرزند با مسئله تنفسی روبروست یا صورت و لبهای متورم دارد یا بعد از خوردن اسهال و استفراغ دارد، حتما با دکتر تماس گیرید. اگر فرزند شما به طور پیوسته، بعد از خوردن یک غذای مشخص علایمی بروز می دهد، با دکتر او حرف بزنید. ضمن اینکه عدم تحمل لاکتوز یا نارسایی لاکتاز یا نوعی عدم توانایی در سوخت و ساز و هضم لاکتوز و قند و شیر در بدن هست، در نوزادان نادر هست. این معمولا دیرتر یا در طول ده سال نخست زندگی فرزند نمایان می شود.

آنفولانزای معده
بچه شما استفراغ می کند و اسهال دارد؟ اگر این طور هست، ممکن است گاستروآنتریت یا آنفولانزای معده داشته باشد. این دومین بیماری مرسوم در بین کودکان در ایالات متحده بعد از سرماخوردگی هست. اگر آنفولانزای معده موجب استفراغ یا اسهال فرزند شما می شود و با تب و کم کردن اشتها همراه هست، می تواند به زودی به کم آبی بدن فرزند منجر شود. جهت همین مهم است که به فرزند خود درحالیکه با مریضی روبروست مایعات زیادی به صورت شیر مادر یا شیرشیشه بدهید. اگر هم او دچار کم آبی بدن شد، با دکتر تماس گیرید.

علت دل درد فرزند ها چیست؟

آلژی های غذایی می توانند منجر به اسهال، استفراغ و دل درد در کودکان شود

عفونت های دیگر
باور بکنید یا نکنید، سرماخوردگی و آنفولانزای معمول می توانند منجر به درد شکم فرزند شوند. به این خاطر که زیاد مخاط تولید شده است در وقت تنفس فرزند در دوران بیماری به پایین گلو رفته و می تواند معده او را جنبش کند. بعضی از فرزند ها آن مخاط را به صورت استفراغ از بدن خود بیرون می آورند. این جالب نیست ولی معمولا درد را از فرزند دور می کند. عفونت ادراری مثانه و حتی عفونت گوش هم ممکن است بعضی اوقات درد شکم و اسهال و استفراغ را باعث شود.

انسداد روده
اگر فرزند شما یک لحظه خوب است و یک دقیقه دیگر حالش بد می شود، پاهایش را می کشد و سخت گریه می کند، به خصوص اگر این علایم درحال شدت یافتن هستند و فرزند به طور مرتب استفراغ می کند، با دکتر تماس گیرید. این علایم ممکن است نشان دهنده انسداد روده و تنگی دریچه پیلور یا درهم رفتگی شکم باشند.

مسمومیت
اگر فرزند شما چیزی سمی نظیر قرص و دارو و گیاه یا یک ماده شیمیایی بلعیده این می تواند موجب دل درد و اسهال و استفراغ شود.

حالت تهوع در حال حرکت
احتمال دارد فرزند شما در وقت حرکت ماشین یا وسایل نقلیه دیگر حالت تهوع داشته و اوج می آورد. کارشناسان می گویند این زمانی رخ می دهد که نوعی قطع ارتباطی بین چیزی که فرزند می بیند و آنچه با حس حرکت اعضای بدنش، مثل داخل گوش و بعضی عصب هایش احساس می کند، وجود دارد. می توانید در طول سفرهای خود توقف کنید تا فرزند هوای تازه استنشاق کند. اگر او قبل از راه افتادن چیزی بخورد، بهتر هست. بدون مشورت با دکتر هیچ دارویی به او ندهید.

اگر کودک شما به صورت غیر عادی بهانه گیری می کند و شما را کلافه کرده است در این مورد ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کودک دل درد دارد. هنگامی که فرزند شم

منبع: niniban.com

واژه های کلیدی: فرزند | استفراغ | خوردن غذا | غذا خوردن | بیماری های مرسوم کودکان

علت دل درد فرزند ها چیست؟

علت دل درد فرزند ها چیست؟

علت دل درد فرزند ها چیست؟

علت دل درد فرزند ها چیست؟

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی