راههای درمان + سرماخوردگی در نوزادان

با آمدن فصل سرما فرزندانمان در معرض مبتلا شدن به سرماخوردگی هستند . در اینجا نكاتی جهت درمان سرماخوردگی كودكان ذكر می شود : فرزند های بزرگتر اگر علائم شدید و

راههای درمان + سرماخوردگی در نوزادان

سرماخوردگی در نوزادان + راههای درمان

عبارات مهم : فرزند

با آمدن فصل سرما فرزندانمان در معرض مبتلا شدن به سرماخوردگی هستند

راههای درمان + سرماخوردگی در نوزادان

با آمدن فصل سرما فرزندانمان در معرض مبتلا شدن به سرماخوردگی هستند . در اینجا نكاتی جهت درمان سرماخوردگی كودكان ذكر می شود :

بچه های بزرگتر اگر علائم شدید و جدی نداشته باشند نیاز به مراجعه به پزشك ندارند . ولی اگر كودك كوچكتر از سه ماه دارد با بروز نخستین علائم سرماخوردگی به متخصص اطفال مراجعه نمایید . چون در فرزند های كوچك علائم سرماخوردگی می تواند به خاطر یك بیماری جدی تر باشد یا به سرعت یك سرماخوردگی به یك بیماری شدید مثل ذات الریه تبدیل شود .در فرزند های بزرگتر از سه ماه اگر علائم زیر وجود داشت به پزشك مراجعه نمایید :

اگر كودك به مشکل نفس می كشد – تعداد تنفس زیاد کردن یافته – پوست در اوج یا پایین دنده ها در وقت نفس كشیدن به داخل كشیده می شود .

اگر لب ها یا ناخن ها به رنگ آبی در آمده است .

اگر ترشحات بینی بیش از ده روز خلطی باقی بماند.

اگر سرفه ها بیش از ده روز طول بكشد .

اگر كودك دچار گوش درد است .

اگر تب زیاد از ۳۸٫۹ باشد .

اگر كودك خواب آلودگی زیادی داشته باشد .

متاسفانه درمان قطعی جهت سرماخوردگی وجود ندارد

با آمدن فصل سرما فرزندانمان در معرض مبتلا شدن به سرماخوردگی هستند . در اینجا نكاتی جهت درمان سرماخوردگی كودكان ذكر می شود : فرزند های بزرگتر اگر علائم شدید و

متاسفانه درمان قطعی جهت سرماخوردگی وجود ندارد. آنتی بیوتیك ها جهت از بین بردن باكتری هایی كه با بیماری همراهی دارد استفاده می شود ولی روی ویروس اثری ندارد . بعد عالی ترین كاری كه شما جهت فرزندتان می توانید انجام دهید این است كه علائم بیماری را كم كنید . باید فرزند به اندازه كافی استراحت كند ومایعات فراوان بنوشد .

اگر تب دارد یا بی قرار است به او استامینوفن یا ایبوپروفن بدهید . در فرزند های بزرگتر از شش ماه می توان ایبوپروفن داد و استفاده این دارو بلامانع است .به شرط اینكه فرزند كم آبی نداشته باشد و یا مبتلا به استفراغ های زیاد نباشد . و البته مطمئن باشید كه مقدار درستی به او داده شود .

این مهم است كه توجه داشته باشید از هر داروی سرماخوردگی یا ضد سرفه در فرزند های زیر دو سال نمی توان استفاده كرد چون می تواند خطر آفرین باشد . به یاد داشته باشید كه سرفه باعث می شود كه قسمت های تحتانی دستگاه تنفسی ( ریه ها ) از خلط پاك شود و نباید جلوی سرفه را گرفت .

اگر به خاطر بسته بودن بینی كودكتان نفس كشیدن برایش سخت می شود یا نمی تواند به خوبی شیر یا غذا بخورد از قطره ها یا اسپری های سالین استفاده كنید .می توانید بعد از ریختن قطره از وسائلی كه مخصوص مكش ترشحات بینی است استفاده نمایید . پانزده تا بیست دقیقه قبل از شیر دادن به فرزند دو قطره داخل بینی بریزید . هرگز از قطره های بینی كه حاوی دارو است استفاده ننمایید و تنها مجاز به مصرف قطره كلرید سدیم می باشید .

هنگامی كه از وسایل مكشی استفاده می كنید باید حباب آنرا در بیرون از بینی فشار داده و به آرامی نوك آنرا داخل بینی قرار داده و حباب را آهسته رها كنید . این وسیله در فرزند های بالای شش ماه كارآیی زیادی ندارد ولی به هر حال قطره بینی در هر سنی موثر است .

یك دستگاه بخور در اتاق كودك روشن كنید . این وسیله باعث می شود ترشحات نرم شود و فرزند احساس راحتی بیشتری كند .دستگاه را در نزدیك كودك ولی در محلی امن قرار دهید .حتما هر روز آب آنرا تعویض نمایید و مطمئن باشید كه آب داخل آن تمیز باشد . دستگاه بخور سرد توصیه می شود مورد استفاده قرار گیرد .

منبع: niniban.com

واژه های کلیدی: فرزند | بیماری | دستگاه | فرزندان | استفاده | سرماخوردگی | سرماخوردگی | بیماری های مرسوم کودکان

راههای درمان + سرماخوردگی در نوزادان

راههای درمان + سرماخوردگی در نوزادان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی