مساله این است!, دختر یا پسر

وقتی از پدرها و مادرها پرسیده می شود دوست دارید فرزندتان دختر باشد یا پسر؟ می گویند فرقی نمی کند یا هرچه خدا بخواهد…

مساله این است!, دختر یا پسر

دختر یا پسر؛ مساله این است!

وقتی از پدرها و مادرها پرسیده می شود دوست دارید فرزندتان دختر باشد یا پسر؟ می گویند فرقی نمی کند یا هرچه خدا بخواهد…

بخش خانواده ایرانی تبیان

مساله این است!, دختر یا پسر

فائزه دشتی، کارشناس ارشد روانشناسی/ هنگامی که از پدرها و مادرها پرسیده می شود دوست دارید فرزندتان دختر باشد یا پسر؟ می گویند فرقی نمی کند یا هرچه خدا بخواهد، ولی حقیقت این است که بسیاری از آنها دوست دارند جنسیت فرزند را خودشان تعیین کنند و از قضا اغلب هم ترجیح می دهند که فرزندشان پسر باشد.

این عنوان گاهی آنقدر جهت والدین مهم می شود که زندگی یکسان ارزش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. ولی آیا پسردار شدن جهت بعضی والدین این قدر اهمیت دارد؟ نخستین عنوان مرتبط با این مساله تبعیض جنسیتی است که از گذشته و در جامعه مردسالار وجود داشته و باعث شده است است که هنوز هم بعضی همسران به داشتن فرزند پسر راغب تر باشند. این عقیده در بسیاری موارد ریشه در سنت های کهن و عادات قدیمی خانواده ها دارد که ناخودآگاه بر ذهنیت ما نسبت به دختران اثرگذار هست. اینکه فرزند پسر نان آور است و دختر نان خور؛ ولی این نحوه فکر در گذشته بوده و در جامعه امروزی این تفکرات جایی ندارند.

بعضی هم بهانه های مختلفی می آورند مانند اینکه دختر داشتن مسوولیت سنگینی است و مواظبت و تربیت از دختر سخت تر از پسر است و میل به دارند فرزندشان پسر باشد. در این مورد هم باید بگوییم در جامعه امروز جنسیت ملاک تربیت نیست بلکه والدین با آموزش های مربوط و سبک فرزند پروری مناسب می توانند فرزند موفقی را تربیت کنند.

وقتی از پدرها و مادرها پرسیده می شود دوست دارید فرزندتان دختر باشد یا پسر؟ می گویند فرقی نمی کند یا هرچه خدا بخواهد…

متاسفانه این نحوه فکر و ترجیح و برتری فرزند پسر به دختر، نه تنها در پدران بلکه در بعضی از مادران هم دیده می شود. باید به این دسته از زنان گفت که هنگامی که شما از جنسیت خودتان ناراضی هستید این شکاف فکری را ایجاد می کنید که همسرتان هم خودش را برتر بداند و با میل به بیشتری از خواسته های خودش در برابر خواسته های شما دفاع کند.

جای تاسف دارد که بعضی مادران باردار اذعان می کنند که هنگامی که متوجه شدم فرزندم دختر است دیگر دوران بارداری ام و چگونگی آن برایم مهم نبود. شما باید با خوشحالی و استقبال از این عنوان باعث شوید اطرافیان تان هم احساس خوبی نسبت به فرزندتان فارغ از جنسیت آن داشته باشند. در تعیین جنسیت فرزند این مرد است که نقش مهمی را ایفا می کند حال اینکه متاسفانه هنوز هم دیده می شود که زن ها خودشان را سرزنش می کنند یا خود را مقصر می دانند که نتوانسته اند فرزند پسری به دنیا بیاورند.

گاهی دخترهای خانواده‏ ای از پسرهای همان خانواده نسبت به پدر و مادر مهربان‏ تر بوده‏ اند و دردسر و نگرانی جهت والدین درست نکرده ‏اند و حتی به هنگام کهولت و پیری به پدر و مادر خود از نظر درمان و آرامش و رفاه اهمیت بیشتری داده اند و مفیدتر واقع شده است اند.

به خانواده ها توصیه می شود به جای اینکه به تفاوت جنسیتی اهمیت بدهند به تفاوت فردی کودکان توجه کنند و بین دختر و پسر تفاوت قائل نشوند. این عنوان مخصوصا در مورد کسانی که دو یا چند فرزند دارند، اهمیت پیدا می کند. درست است که داشتن هم پسر و هم دختر در خانواده می تواند خوب باشد و داشتن فرزند از هر دو جنس حس خوبی است ولی این به آن معنا نیست که داشتن تنها چند دختر یا چند پسر علت ناکامی ما باشد.


مساله این است!, دختر یا پسر

منبع:نی نی سایت

واژه های کلیدی: تعیین جنسیت | تبعیض جنسیت | خانواده | والدین | خانواده | فرزند |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی