تختخواب مناسب كودك

اهمیت دادن به تخت خواب كودكان و بافت آن، مسئله ای متداول هست. كودكان طولانی تر و عمیق تر از والدین می خوابند بعد اهمیت دادن به این عنوان یعنی اهمیت دادن به سلامت آنها.

تختخواب مناسب كودك

تختخواب مناسب كودك

اهمیت دادن به تخت خواب كودكان و بافت آن، مسئله ای متداول هست. كودكان طولانی تر و عمیق تر از والدین می خوابند بعد اهمیت دادن به این عنوان یعنی اهمیت دادن به سلامت آنها.

بخش قشنگی تبیان

اهمیت دادن به تخت خواب كودكان و بافت آن، مسئله ای متداول هست. كودكان طولانی تر و عمیق تر از والدین می خوابند بعد اهمیت دادن به این عنوان یعنی اهمیت دادن به سلامت آنها. تختخواب خوب و مناسب كمك می كند كه آنها شب ها راحت تر و عمیق بخوابند.

در طول ۵ سال اول زندگی كودكان، تحولات زیادی رخ می دهد، آنها مدام در حال یادگیری و آشنایی با مهارت ها و اطلاعات متفاوت هستند. اطمینان از اینكه كودك مان شب را راحت خوابیده و به اندازه كافی استراحت كرده است به ما آرامش می دهد. علاوه بر كودكان ما بزرگ تر ها هم هنگامی که كه شب راحت می خوابیم صبح احساس نشاط بیشتری می كنیم و انرژی افزونی را در خود حس می كنیم. تختخواب كودكان باید هم باب میل آنها باشد و هم مطمئن و استاندارد.

تختخواب های پیشرفته مواد فوق العاده نرم و مقاومی دارند و به طور كلی به حفظ سلامت بدن از نظر جسمی كودك می كنند. مواد تشكیل دهنده تختخواب باید غیر سمی باشند

تختخواب مناسب كودك

تختخواب كودك انواع مختلفی دارد از انواع كوچك تر كه مخصوص نوزادان است گرفته تا تختخواب های قاب دار و تختخواب دوبل.

تختخواب های دوبل معمولا یك تختخواب دیگر در قسمت پایین دارند (تختخواب مخصوص مهمان). با یك جستجوی راحت در اینترنت می توانید از انواع و اقسام مدل های تختخواب كودك مطلع شوید.

تختخواب های پیشرفته مواد فوق العاده نرم و مقاومی دارند و به طور كلی به حفظ سلامت بدن از نظر جسمی كودك می كنند. مواد تشكیل دهنده تختخواب باید غیر سمی باشند.

علاوه بر جنس و بافت پارچه ای تختخواب اعم از پتو، بالش، ملحفه و روتختی، باید فرم و قالب تختخواب نیز سالم و استاندارد باشد. زیاد انواع قالب ها از چوب طبیعی ساخته می شوند.

اهمیت دادن به تخت خواب كودكان و بافت آن، مسئله ای متداول هست. كودكان طولانی تر و عمیق تر از والدین می خوابند بعد اهمیت دادن به این عنوان یعنی اهمیت دادن به سلامت آنها.

تختخواب های میانگین (ارتفاع معمولی دارند): این نوع تختخواب ها كمی از زمین فاصله دارند (۴-۳ قدم). فضای پایینی تخت معمولا كشودار است و از آن جهت نگهداری بعضی وسایل استفاده می شود. این نوع تختخواب ها جهت كودكان ۷-۶ ساله بسیار مناسب هستند. یك تختخواب یك نفره جهت كودكان تك فرزند مناسب هست. تختخواب های كابینی به آن دسته از تختخواب هایی می گویند كه به سطح زمین بسیار نزدیك ترند در نتیجه فضای زیر آنها بسیار كوچك تر هست. این مدل از تختخواب ها جهت كودكان ۴ ساله مناسب هستند.

تختخواب های بلند: از زمین فاصله بیشتری دارند. فضای پایین آنها زیاد است و معمولا یك میز تحریر، فضای كار، مبل مخصوص نشیمن و… در آن جای داده می شود. اینكه از این مدل تختخواب استفاده كنید یا نه كاملا بستگی به خودتان دارد. هنگام خرید تختخواب مناسب جهت كودكان علاوه بر سایز و اندازه مناسب هر لحظه راحتی را نیز مدنظر داریم. این روزها تنوع تختخواب های تولید شده است جهت كودكان آنقدر زیاد است كه یافتن آن چیزی كه در ذهن دارید، اصلا سخت به نظر نمی رسد.

قبل از اقدام به خرید تختخواب به این نکات توجه کنید

پیش از آنكه بخواهید خرید خود را انجام دهید، بهتر است به چند نكته مهم توجه كنید: تختخواب كوچك می خواهید یا اینكه تصمیم گرفته اید تختخوابی خریداری كنید كه كودكتان بتواند در سال های بعد یعنی نوجوانی نیز از آن استفاده كند.

بسیاری از والدین معتقدند جهت كودك خردسال باید تختخواب كوچك گرفت، آیا كه هم راحت ترند و هم ایمن تر (ارتفاع كمی دارند)، در حالیكه یك كودك دبستانی می تواند در یك تختخواب معمولی بخوابد

بسیاری از والدین معتقدند جهت كودك خردسال باید تختخواب كوچك گرفت، آیا كه هم راحت ترند و هم ایمن تر (ارتفاع كمی دارند)، در حالیكه یك كودك دبستانی می تواند در یك تختخواب معمولی بخوابد. به طور كلی سه اندازه تختخواب جهت كودكان داریم: تختخواب مخصوص نوزاد و كودكان نوپا، تختخواب نوجوان و تختخواب بزرگ. به طور كلی سایز تختخواب بستگی به سایز كودك دارد.

تختخواب كودكان نوپا

تختخواب مخصوص كودكان در این سنین، معمولا به آسانی عوض کردن جا داده و جابه جا می شوند. این نوع تختخواب ها تا چهارسالگی قابل استفاده هستند. كودكان در این نوع تختخواب ها احساس امنیت می كنند و به ندرت پیش می آید كه زمین بیفتند. دور تا دور تختخواب حصار هست. والدین می توانند در طول شب آرامش خاطر داشته باشند. این نوع از تخت ها اغلب چوبی هستند.

تختخواب مناسب كودك

تختخواب های نوجوان

تختخواب های كودكان دبستانی و نوجوانی مناسب هستند. در این سنین كودكان معمولا در حین خواب تحرك بیشتری دارند و مرتب تكان می خورند و در یك حالت ثابت نمی خوابند بنابراین نیاز به فضای بیشتری جهت خواب دارند. این نوع از تختخواب ها كمی بزرگ تر از تختخواب های قبلی هستند و از طرفی به آسانی هم در اتاق های كوچك و كم جا، جا می شوند.

تختخواب بزرگ

استاندارد ترین اندازه تختخواب هستند. جهت نوجوانان مناسب ترند و فضای بیشتری را در اتاق می گیرند. كودك می تواند در آن به هر طرف كه دوست دارد، بچرخد. علاوه بر كودكان این تختخواب جهت بزرگسالان نیز مناسب است.

تختخواب های تغییرپذیر

والدینی كه می خواهند سایز تختخواب كودكشان را عوض کردن دهند، می توانند از این تختخواب ها استفاده كنند. این نوع از تختخواب ها كمی گرانقیمت تر از مدل های دیگر هستند. ولی از كودكی تا نوجوانی و حتی بعد از آن قابل استفاده هستند. معمولا از جنس چوب ساخته می شوند.

تختخواب های كودكان از نظر جنسی نیز به چند گروه تقسیم می شوند: تختخواب های چوبی، فلزی و كاناپه ای (مبلی). در این میان معمولا تختخواب های چوبی طرفداران بیشتری دارند. این روزها مشكل اغلب خانواده ها كوچك بودن فضای اتاق ها و در كل كم جایی هست. بنابراین تختخواب های تاشو و یا مبلی جهت این منظور بسیار مناسب هستند.


اهمیت دادن به تخت خواب كودكان و بافت آن، مسئله ای متداول هست. كودكان طولانی تر و عمیق تر از والدین می خوابند بعد اهمیت دادن به این عنوان یعنی اهمیت دادن به سلامت آنها.

منبع: زندگی انلاین

واژه های کلیدی: اندازه مناسب | استاندارد | تختخواب | استفاده | والدین | تختخواب | سلامت | انواع | والدین

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی