بیماری مرسوم ویروسی در کودکان , اوریون

اوریون یکی از بیماری های مرسوم کودکان است که از طریق تماس مستقیم کودک مبتلا به این بیماری به دیگران انتقال یافته می شود. جهت همین ما از دکتر عطیه قره باغی، دکتر

بیماری مرسوم ویروسی در کودکان , اوریون

اوریون؛ بیماری مرسوم ویروسی در کودکان

عبارات مهم : ویروس

اوریون یک بیماری ویروسی است که معمولاً کودکان را مبتلا می کند

بیماری مرسوم ویروسی در کودکان , اوریون

اوریون یکی از بیماری های مرسوم کودکان است که از طریق تماس مستقیم کودک مبتلا به این بیماری به دیگران انتقال یافته می شود. جهت همین ما از دکتر عطیه قره باغی، دکتر عمومی، راجع به این بیماری پرسیدیم.

دکتر قره باغی، دکتر عمومی، راجع به بیماری اوریون در کودکان می گوید: اوریون یك بیماری ویروسی خفیف و مسری شبیه سرماخوردگی است كه باعث تورم دردناك غدد پاروتید (غده های بزاقی واقع بین گوش و فك ) می شود. این بیماری ممکن است بعضی اوقات بیضه، تخمدان، پانكراس، سینه، مغز و پرده پوشاننده مغز را درگیر کند که در این صورت کودک حتما باید به وسیله دکتر معاینه شود. اوریون در هر گروه سنی از کودکان ممکن است بروز كند ولی مرسوم ترین سن بروز آن در كودكان ۲ تا ۱۲ ساله است.

دکتر قره باغی با بیان اینکه التهاب، ورم و درد غدد پاروتید، تب، سر درد و گلو درد از علائم بیماری اوریون هستند، می گوید: در این اوضاع اگر غدد پاروتید بیمار را لمس کنید متوجه می شوید که سفت هستند و دردشان با جویدن یا بلعیدن شدت یافتن می شود. ویروس اوریون از طریق فرد مبتلا به دیگران صورت می گیرد که از ۲ روز قبل از بیماری تا ۶ روز بعد از بروز علائم، قابل سرایت هست. ویروس اوریون دوره نهفتگی هم دارد و بعد از تماس با فرد مبتلا ممکن است ۴ تا ۲۴ روز در بدن بماند و ظاهر نشود.

علاوه بر مشاهده علائم بالینی، می توان این بیماری را با آزمایش خون هم تشخیص داد. بر همین اساس دکتر قره باغی می گوید: والدین کودک باید بدانند که نیازی نیست فرزند را از افراد دیگر خانواده جدا کنند چون احتمالا تا قبل از ظاهر شدن علائم در او، کسانی که مستعد مبتلا شدن به این بیماری بوده اند به آن مبتلا شده است اند. عواملی مانند زندگی در میان جمعیت زیاد، اپیدمی یا همه گیری این بیماری در جمعی که در برابر اوریون واکسینه نشده اند و انجام ندادن واكسیناسیون احتمال سرایت ویروس را به دیگران زیاد کردن می دهد.

برای پیشگیری از مبتلا شدن کودک به اوریون، باید در سن تعیین شده است واکسیناسیون انجام دهد

اوریون یکی از بیماری های مرسوم کودکان است که از طریق تماس مستقیم کودک مبتلا به این بیماری به دیگران انتقال یافته می شود. جهت همین ما از دکتر عطیه قره باغی، دکتر

برای پیشگیری از مبتلا شدن کودک به اوریون، باید در سن تعیین شده است واکسیناسیون انجام دهد. اگر یكی از اعضای نزدیك خانواده شما مبتلا به اوریون شده است و کودکتان یا شما سابقه مبتلا شدن به اوریون را نداشته اید و یا در برابر آن واكسینه نشده اید، ممکن است دکتر برایتان گلوبولین ضداوریون تجویز کند. گلوبولین نوعی پادتن است که تزریق آن ممكن است از این بیماری پیشگیری كند.

اوریون در مواردی عوارض هم بر جای می گذارد که می توان به عفونت و تورم دردناك بیضه ها، درد شكم در صورت درگیری تخمدان ها یا پانكراس و سر درد شدید در صورت درگیری مغز یا پرده پوشاننده آن (مننژ) اشاره کرد.

دکتر قره باغی راجع به درمان اوریون توضیح می دهد: بیماری اوریون بعد از ظاهر شدن، سیر طبیعی خود را می گذراند و کودک بیمار معمولا بعد از ۱۰ روز خود به خود اصلاح می یابد. تا حالا دارویی جهت جلوگیری از تکثیر این ویروس و یا از بین بردن آن ساخته نشده هست. در صورتی که کودک درد خفیف داشته باشد، پدر و مادر ها می توانند از استامینوفن هم استفاده کنند ولی نباید به او آسپیرین بدهند.

همچنین مادر ها می توانند به طور مداوم از کمپرس گرم یا سرد بر روی غده های متورم و دردناک (غدد پاروتید یا بیضه) استفاده کنند و یا از یک کیسه آب گرم، حوله گرم یا کیف یخ استفاده کنند. کودک بعد از مبتلا شدن به اوریون به این بیماری مصون شده است و دیگر تا آخر عمر به آن مبتلا نمی شود. البته پدر و مادر ها نباید اجازه بدهند فرزند ارزش تا زمانی که دوره سرایت بیماری را سپری نکرده، به مدرسه برگردد.بچه ها می توانند مانند روز های دیگر فعالیت های خود را داشته باشند ولی بهتر است زیاد استراحت کنند. همچنین آنها از نظر تغذیه هم منعی ندارند ولی باید مایعات زیادی مصرف کنند.

منبع: ninisite.com

واژه های کلیدی: ویروس | بیماری | کودکان | مبتلا شدن | بیماری های مرسوم کودکان

بیماری مرسوم ویروسی در کودکان , اوریون

بیماری مرسوم ویروسی در کودکان , اوریون

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی