اصول مسافرت با کودکان

خیلی از والدین خصوصا مادران تصور می کنند که سفر رفتن با کودکان امری سخت است آیا که آنها بسیار کوچکند، گاه با تغییرات هماهنگ نمی شوند، خواب ارزش

اصول مسافرت با کودکان

گشت و گذاری رویایی با کودکان

اصول مسافرت با کودکان

خیلی از والدین خصوصا مادران تصور می کنند که سفر رفتن با کودکان امری سخت است آیا که آنها بسیار کوچکند، گاه با تغییرات هماهنگ نمی شوند، خواب ارزش مختل می شود، نق نقو و بهانه گیر هستند و یا سرگرمی هایی که باب میل آنهاست امکان فراهم شدنش نیست. با همین اوصاف است که خانواده هایی با فرزند های کوچک یا قید سفر رفتن را می زنند و…

مریم عطاریان-بخش خانواده ایرانی تبیان

سفر کردن هر لحظه تجربه ای رویایی در ذهن انسانها ایجاد می کند آیا که هر انسانی را با مجموعه ای از تجارب تازه آشنا می کند. فرارسیدن عید نوروز نیز یکی از عالی ترین و حتی تکرار ناشدنی ترین ایام جهت سفر رفتن خانواده هاست ولی در کنار همه این خوشی ها خیلی از والدین خصوصا مادران تصور می کنند که سفر رفتن با کودکان امری سخت است آیا که آنها بسیار کوچکند، گاه با تغییرات هماهنگ نمی شوند، خواب ارزش مختل می شود، نق نقو و بهانه گیر هستند، خوراکشان مانند شرایط منزل تحت نظارت مادر نمی تواند باشد، از خیلی تفریحات لذت نمی برند و یا سرگرمی هایی که باب میل آنهاست امکان فراهم شدنش نیست. با همین اوصاف است که خانواده هایی با فرزند های کوچک یا قید سفر رفتن را می زنند و یا اینکه خسته تر از قبل، سفر را به اتمام می رسانند.

برای به حداقل رساندن این مسایل توصیه هایی جهت شما والدین داریم:

برای اینکه کودکتان کمتر خسته شود

اصول مسافرت با کودکان

تا جایی که می توانید وسایل و سرگرمی های مورد علاقه فرزندتان راهمراه با خود ببرید. از وسایل نقاشی اش گرفته تا اسباب بازی های محبوب و یا حتی عروسکی که با آن به رختخواب می رود.

محل نشستن کودک را هم پر از وسایل نکنید بلکه محل قرار گیری کودک تا جایی که می تواند باید باز باشد و از وسایل اضافی خالی. تنها می توانید وسایل شخصی کودکتان که مورد علاقه اش است را در اختیارش قرار دهید تا کمتر احساس خستگی و کسالت کند.

اجازه دهید کودکتان اظهار نظر کند

اگر کودکی بالای سه سال دارید مورد نیاز است که در مورد سفری که می خواهید بروید با او صحبت کنید و حتی عکسها و تصاویری از آن شهر یا مکان را به وی نشان دید تا او به آگاهی نسبی بدهد. با این کار می توانید علاقه و رغبت فرزندتان به سفر را زیاد کردن دهید آیا که که او جهت تجربه تازه که در پیش خواهید داشت، ذوق زده خواهد شد. حتی نظر او را در باب این سفر بپرسید و ببینید چه کارهایی دوست دارد انجام دهد و حتما به اظهار نظرهای او توجه کنید.

خیلی از والدین خصوصا مادران تصور می کنند که سفر رفتن با کودکان امری سخت است آیا که آنها بسیار کوچکند، گاه با تغییرات هماهنگ نمی شوند، خواب ارزش

چمدان کودکتان را جدا ببندید

بردن وسایل زیاد در هر سفری چه کوتاه و چه بلند اصلا توصیه نمی شود آیا که همواره نگرانی ازجمع وجور کردن وسایل و همچنین ایجاد مسئله در حمل وسایل وجود دارد ولی قطعا وجود نظم و شرکت دهی مناسب در وسایل سفر هر قدر هم که کم و مختصر باشد مهم به نظر می رسد.

توصیه می کنیم جهت اینکه وسایل کودکتان سر و سامان داشته باشد آنها را در چمدان یا ساکی مجزا قرار دهید و حتی در بستن چمدان او، از خودش کمک جدی بگیرید. این اقدام هم انضباط را به فرزندتان خواهد آموخت و هم او را بر سر ذوق می آورد.

داروهای مهم فراموش نشود

با توجه به شناختی که از فرزندتان دارید بردن بعضی از دارو ها ضرورت دارد. به عنوان نمونه بعضی از کودکان در هنگام قرار گرفتن در ماشین دچار تهوع و سرگیجه می شوند بعد جهت این دست کودکان بردن داروهای ضد تهوع ضرورت دارد. و یا در سفرهای نوروزی به علت متغیر بودن هوای بهار، بردن داروهای سرماخوردگی و خصوصا تب برها ضرورت دارد.

داروهای ضد اسهال و ضد استفراغ را هم از قلم نیندازید.

البته از خود درمانی در طی سفر جدا خودداری کنید ولی جهت زمانهایی که دکتر و درمانگاه در دسترس تان نیست حتما آینده نگری های مورد نیاز را داشته باشید.

در گزینش غذا بسیار دقت کنید

والدین نباید فراموش کنند که سفر با کودکان شرایط خاص خود را دارد. فرزند ها لطیف تر و حساس تر از آن هستند که بتوانند هر چیزی بخورند یا هرجایی بخوابند بعد باید به این مساله دقت کافی شود. حتی توصیه می کنیم جهت آشپزی کردن در سفر وسایل اولیه را به همراه داشته باشید تا کودکتان از تغذیه سالم تری برخوردار باشد و دایما مجبور نباشد از غذاهای بیرون تناول کند. هر چند این اوضاع جهت مادرخانه قدری سخت است ولی به هر حال داشتن یک سفر سالم بسیار شادتر از سفری است که توام با بیماری و مسمومیت های متفاوت باشد.

اصول مسافرت با کودکان

آموزش مدیریت مالی به کودکتان فراموش نشود

حتی اگر اوضاع مالی خیلی خوبی هم دارید، باز علت نمی شود که در سفر ولخرجی زیادی کنید و هر چه دیدید و دل تان خواست یا فرزندتان بهانه اش را گرفت، آن را تهیه کنید. فراموش نکنید که فرزندان ما هر لحظه در حال یادگیری از رفتارهای ما هستند بعد مدیریت مالی در سفر را فراموش نکنید. قبل از سفر جهت کودکتان شرح دهید که مقدار مشخصی از خرید را می تواند داشته باشد و هر چیزی را که خوشش آمد نمی تواند تهیه کند این یعنی از میان تمام آنچه که می بیند باید دست به انتخابهای محدودی زند و از زیاده روی خودداری کند.

یک دفتر خاطرات کودکانه تهیه کنید

اگر والدین خوش ذوقی باشید به فرزندتان خاطره نویسی در سفر را هم می آموزید. یک دفتر بدون خط جهت فرزندتان تهیه کنید. مقداری چسب و مداد رنگی و قیچی و .. هم در وسایل سفرش قرار دهید.

در هر روز سفر می توانید فرزندتان را ترغیب کنید که در مورد مکانهای دیدنی نقاشی بکشد یا اگر با گیاه، عکس، تصویر یا هر چیز جالب دیگری مواجه شده است هست، آن را در دفتر خاطرات کوچکش بچسباند. بالای هر صفحه تاریخ و مکان را اضافه کنید تا فرزندتان از کاری که می کند زیاد لذت ببرد.

قطعا دست یابی به تنوع دیداری و شنیداری، کسب تجربه، زیاد کردن حس صمیمیت، تحکیم روابط خانوادگی و . .. از فایده های سفر رفتن جهت کودکان است.

خیلی از والدین خصوصا مادران تصور می کنند که سفر رفتن با کودکان امری سخت است آیا که آنها بسیار کوچکند، گاه با تغییرات هماهنگ نمی شوند، خواب ارزش

همچنین مسافرت روحیه همکاری جمعی را در بین افراد تقویت می کند، بعد مسافرتهای نوروزی فرصتی مغتنم جهت تقویت این روحیه در کودکتان هست. بنابر این مسافرت می تواند ضمن فراهم نمودن تجارب تازه جهت کودکان، منجر به تقویت روحیه جمعی و همکاری بین اعضای خانواده شود.

ضمنا فراموش نکنید که مسافرت، خصوصا مسافرت رفتن با کودکان که از حساسیت و توجه بیشتری باید برخوردار باشد، زمانی نتیجه مطلوب معنوی و روانی دارد که با برنامه ریزی قبلی صورت بگیرد.

متأسفانه بسیاری از خانواده ها جهت رفتن به سفر و گذران اوقات فراغت برنامه ریزی قبلی را ندارند. خانواده ها بدون در نظر گرفتن شرایط خانوادگی و اقتصادی بدون دقت و برنامه ریزی تصمیم به مسافرت می گیرند در نتیجه این نوع مسافرت ها خصوصا جهت خانواده هایی که دارای کودکان کم سن و سال هستند، نه تنها آرامش معنوی جهت آنها ایجاد نمی کند بلکه استرس ها و دغدغه های معنوی آنها را زیاد کردن می دهند.


اصول مسافرت با کودکان

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | وسایل شخصی | خانواده | کودکان | والدین | مسافرت | کودکانه |

اصول مسافرت با کودکان

اصول مسافرت با کودکان

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی