اتاق کودک را اینطور دکوربندی کنیم؟

جهت طراحی و دکوربندی اتاق فرزند ها باید نکاتی را در نظر گرفت که با گذر وقت و عوض کردن سلیقه فرزند ها نیازی به تغییرات اساسی نداشته

اتاق کودک را اینطور دکوربندی کنیم؟

اتاق کودک را اینطور دکوربندی کنیم؟

برای طراحی و دکوربندی اتاق فرزند ها باید نکاتی را در نظر گرفت که با گذر وقت و عوض کردن سلیقه فرزند ها نیازی به تغییرات اساسی نداشته باشد و هر لحظه به روز به نظر برسد. در ادامه مطلب به بعضی از این نکات و ترفندها اشاره خواهیم کرد.

بخش قشنگی تبیان

کودکان به علت رشد سریعی که در نخستین دوره ای زندگی خود دارند سلیقه ها و علایقشان نیز به سرعت دچار عوض کردن و تحول می شود و هیچ مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد. ولی هرگاه صحبت از طراحی و دکوربندی اتاق فرزند ها می شود همگام شدن با این تغییرات سریع نه تنها جهت والدین سخت و خسته کننده شده است بلکه از لحاظ هزینه ها هم مشکلاتی را به وجود می آورد.

وسایلی استفاده کنید که با گذر وقت قدیمی و بی استفاده نشوند

هنگامی که قصد تزئین و دکوربندی اتاق کودک را دارید گزینش استفاده از تخت و وسایل کودکانه بسیار راحت است ولی با گذر وقت و بزرگ شدن فرزند ها مبلمان و وسایل کودکانه قشنگی خود را ز دست خواهند داد و مناسب اتاق کودک نخواهند بود.

اتاق کودک را اینطور دکوربندی کنیم؟

در هنگام خرید تخت نیز تا جای ممکن تلاش کنید مدل هایی را گزینش کنید که زیر آن ها فضای ذخیره سازی داشته باشد

در این صورت مجبور می شوید تا مجدداً جهت خرید وسایل و مبلمان اتاق کودک به خرید بروید و هزینه های بیشتری داشته باشید. جهت این که چنین مشکلی نداشته باشید از همان ابتدا مواردی را جهت اتاق فرزند گزینش کنید که با گذر وقت و بزرگ شدن فرزند همچنان تازگی خود را حفظ کنند. جهت مثال به جای گزینش یک کمد لباس کوچک جهت فرزند کمد بزرگ تری را گزینش کنید که تا چند سال بعد جوابگوی حجم البسه فرزند های در حال رشد باشد.

از وسایل چند منظوره استفاده کنید

استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره یکی از عالی ترین گزینه ها جهت طراحی و دکور اتاق کودکان هست. به خصوص زمانی که نمی خواهید تغییرات زیادی را در وسایل اتاق فرزند بعد از گذشت چند سال و بزرگ شدن کودک انجام دهید. جهت مثال نوزادان در ابتدا به فضای خالی آن چنانی در اتاق نیاز ندارند ولی هنگامی که بزرگ می شوند جهت بازی به فضای خالی بیشتری نیاز دارند. در این مورد داشتن یک تخت خواب جمع شونده که به یک میز ویا مبل تبدیل می شود گزینه بسیار مناسبی است.

در مورد خرید قفسه نیز می توانید به سراغ مدل هایی بروید که توانایی تبدیل شدن به میز تحریر را نیز داشته باشند تا در وقت مدرسه بتوان از آن استفاده بهینه کرد. در هنگام خرید تخت نیز تا جای ممکن تلاش کنید مدل هایی را گزینش کنید که زیر آن ها فضای ذخیره سازی داشته باشد. بعدها با زیاد شدن وسایل و لوازم بدون مصرف مخصوصاً اسباب بازی های بدون استفاده از گزینش خود پشیمان نخواهید شد.

جهت طراحی و دکوربندی اتاق فرزند ها باید نکاتی را در نظر گرفت که با گذر وقت و عوض کردن سلیقه فرزند ها نیازی به تغییرات اساسی نداشته

تا جای ممکن المان های گران قیمت را محدود نگه دارید

در طراحی هر قسمت از منزل باید فاکتورهایی را در مورد موارد خاص مانند رنگ اتاق، پوشش کف و طراحی مبلمان در نظر بگیرید که با گذر وقت امتحان خود را بعد بدهند. اتاق فرزند ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. جهت مثال جایگزین گزینش رنگ آبی و یا صورتی پاستل جهت دیوارهای اتاق فرزند گزینه ای را گزینش کنید که دوام و تازگی خود را در دراز مدت نشان دهد وی جهت پوشش کف از گزینه هایی استفاده کنید که مرسوم و متداول باشد.

برای اطمینان از متعادل بودن طراحی قیمت معیار خوبی هست. اگر مورد انتخابی شما قیمت به نسبت بالایی دارد باید به طور قطع مطمئن باشید که در مدت وقت کوتاه تازگی و استفاده خود را از دست نمی دهد. دکورهای خاص را محدود به لوازم و وسایلی کنید که اگر بعدها قصد تعویض ویا خرید مجدد آن ها را داشتید با مشکلی مواجه نشوید.

به طراحی اتاق شخصیت ببخشید

طراحی اتاق فرزند یکی از مواردی در طراحی است که باید تا جای ممکن به آن شخصیت داد. در واقع اتاق فرزند ها فضای شخصی آن ها بوده و باید نشان دهنده شخصیت آن ها باشد. تنها توصیه ای که باید در طراحی لوازم و تزئینات اتاق کودک به آن توجه کنید این است که تمرکز خود را بر روی لوازم و وسایلی بگذارید که با گذر وقت بدون مشکلی بتوانید آن ها را عوض کردن دهید و یا تعویض کنید.

طراحی اتاق فرزند یکی از مواردی در طراحی است که باید تا جای ممکن به آن شخصیت داد. در واقع اتاق فرزند ها فضای شخصی آن ها بوده و باید نشان دهنده شخصیت آن ها باشد

برای مثال قالیچه، پرده های کوچک، طرح بالشت و قاب های تزئینی بر روی دیوار از جمله این موارد هستند.

کودک را نیز در طراحی دخیل کنید

همانطور که اشاره شد اتاق فرزند ها فضای شخصی آن ها بوده و به وقت زیادی از روز را در آن سپری خواهند کرد. بنابراین دخیل کردن آن ها در طراحی و چیدمان اتاق میتوااند بسیار تأثیر گذار باشد. بااهمیت ترین مسئله در این مورد این است که به فرزند ها یادآوری کنیم که با وجود اینکه اتاق خواب آن ها فضای شخصی خودشان است باید با دیگر فضاهای منزل نیز هماهنگی داشته باشد.

اتاق کودک را اینطور دکوربندی کنیم؟

محدودیت هایی را در عوض کردن و طراحی جهت آن ها در نظر بگیرید. نتیجه مثبت این کار این است که هرچه طراحی و چیدمان اتاق با سلیقه خود فرزند هماهنگی و همخوانی داشته باشد مواظبت فرزند از اتاق و در نهایت دوام آن نیز زیاد خواهد بود.


منبع : کشور عزیزمان ایران کد بانو

جهت طراحی و دکوربندی اتاق فرزند ها باید نکاتی را در نظر گرفت که با گذر وقت و عوض کردن سلیقه فرزند ها نیازی به تغییرات اساسی نداشته

واژه های کلیدی: استفاده | مبلمان | کودکانه | فرزند | طراحی | به طراحی اتاق شخصیت ببخشید |

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی