چگونه کودک را از پوشک بگیریم ؟

طبق نظر پزشکان جهت آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. هنگامی که

چگونه کودک را از پوشک بگیریم ؟

چگونه کودک را از پوشک بگیریم ؟

طبق نظر پزشکان جهت آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. هنگامی که هنوز مغز کامل نیست، کودک بدون اختیار ادرار می کند یعنی مثانه یا روده ها به محض پرشدن، خالی می شوند. به طور کلی از ۲۸ ماهگی به بعد، مغز تکامل پیدا می کند و می توانند ادرارشان را کنترل کنند.

بخش خانواده ایرانی تبیان

جهت آنکه کودک بتواند پوشاک را به زودی ترک کند بهتر است که در طول روز پوشک را از او جدا کنیم تا به نبودن آن عادت کند باید توجه داشته باشید که نباید خیلی سریع جهت از پوشک گرفتن اقدام کرد. کودک نیز باید این مساله را بپذیرد و آمادگی کامل جهت این مساله را داشته باشد والا بعدا در وحشت از ریختن ادرار یا مدفوع یا وحشت از گرفتن پوشک دچار پرسشها سوزشی در ناحیه شرمگاهی و گوارشی می شود. شما جهت این کار نیاز به محرک هم دارید یعنی به محض گرفتن نتیجه هر چند کم کودک را تشویق کنید و به او یک جایزه می دهید.

برای این که به آسانی و به درستی کودک را از پوشاک بگیرید باید وقت و روش های درست آن را بدانید تا در این راه دچار مسئله نشوید آیا که گرچه درستی در این دوران به کودک واکنش‌ها نکنید مطمناً اگر شما سخت تر می شود و نتیجه نخواهد داد.

هنگامی که وقت یا حوصله کافی ندارید و تحت فشارهای معنوی واسترس قرار دارید نیازی نیست آموزش را شروع کنید. ابتدا روحیه خود را درست کنید

چگونه کودک را از پوشک بگیریم ؟

اگر کودک خودش از شما خواست که به او اجازه دهید از توالت استفاده کند و یا ادای کسی را در آورد که به توالت می رود یعنی از آمادگی مورد نیاز جهت «شروع آموزش» برخوردار است اگر هم فکر می کنید که کودکتان در آستانه این آمادگی واقع شده است است از او پرسید آیا میل دارد دستشویی رفتن امتحان کند؟ با این حال یادتان باشد که تحت فشار قرار دادن او کاری اشتباه است.

زمان های حساس

لحظه هایی که در طول رشد کودک برایتان مهم هستند را ثبت کنید. همچنین به مشکلاتی که کودک با آن ها مواجه می شود نیز توجه کنید. اگر کودک در دوره آموزش توالت رفتن با عوض کردن و تحول های جدی همچون خواهر یا برادر دار شدن، رفتن به مهدکودک یا … روبه رو شود باید دست از آموزش بردارید و اجازه دهید تا کودک به شرایط تازه کمی عادت کند و سپس برنامه های خود را از سر بگیرید.

*هنگامی که وقت یا حوصله کافی ندارید و تحت فشارهای معنوی واسترس قرار دارید نیازی نیست آموزش را شروع کنید. ابتدا روحیه خود را درست کنید.

* ممکن است کودکتان جهت آموختن کامل آداب دستشویی رفتن، ماه ها وقت مورد نیاز داشته باشد. که در طول این مدت احتمالاً باید منتظر چندین بار توقف و سپس شروع دوباره باشید. گاهی کودکی طی چند روز یا چند هفته کنترل، مثانه اش را به خوبی انجام می دهد ولی ناگهان و بدون هیچ علت خاصی به حالت اول برمی گردد و پذیرای استفاده ی دوباره از پوشک التماس می کند. که البته موضوعی غیرمعمول نیست. ریشه این مساله را پیدا کنید پیدا کردن ریشه به شما در حل مساله کمک می کند.

طبق نظر پزشکان جهت آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. هنگامی که

روش ها

۱. جهت کودک تان یک صندلی توالت کوچک بخرید و به او یاد دهید که هر وقت احساس نیاز کرد، روی آن بنشیند.

۲- جهت آموختن پاکیزگی باید کودک را تشویق کرد؛ تشویق های زبانی مانند گفتن “تو بزرگ شده است ای” و تو “مایه افتخار هستی” در کنار تشویق های عملی می تواند کودک را تشویق کند جهت مثال هر بار که کودکتان ادرار یا مدفوعش را کنترل کرد، به او امتیاز بدهید و بعد از اینکه امتیازش به حد خوبی رسید برایش هدیه بخرید.

۳- مراقب باشید تا با سرزنش کودک انگیزه ی او را از بین نبرید ممکن است کودک جهت چند روز اختیار مدفوع و ادرارش را به دست بیاورد، ولی بعد از آن دوباره نتواند خود را کنترل کند، ولی در این صورت او را سرزنش کنید.

۴- در طول زمانی که قرار است پاکیزگی را به فرزندتان آموزش دهید، از پوشک های شورتی استفاده کنید تا هم مطمئن باشید همه جا را کثیف نمی کند و هم بتواند در صورت میل به فورا آن را درآورد. این کار را می توانید شب ها در هنگام خواب انجام دهید البته توجه کنید که کودک نباید به این شورت ها عادت کند.

۵- حدود ۱ الی ۳ دقیقه بعد از هر وعده غذا او را روی لگن بنشانید و یا به دستشویی ببرید، هر طور و در هر جایی که می خواهد او را بنشانید در توالت شرقی، لگن و یا توالت غربی و.. ولی توجه کنید که کودک را زیاد از ۵ الی ۱ دقیقه روی لگن نگه ندارید اجبار به نشستن طولانی مدت تأثیر منفی خواهد داشت.

۶- خشونت ممنوع است هنگام آموزش چگونگی استفاده از توالت ترساندن و مجازات معمولاً نتیجه معکوس دارد.

چگونه کودک را از پوشک بگیریم ؟

برای آموختن پاکیزگی باید کودک را تشویق کرد؛ تشویق های زبانی مانند گفتن “تو بزرگ شده است ای” و تو “مایه افتخار هستی” در کنار تشویق های عملی می تواند کودک را تشویق کند

۷- نباید نشستن روی لگن جهت کودک جنبه بازی و سرگرمی داشته باشند چون کودک این کار را یک بازی قلمداد کند و نشانه مهم از این کار فراموش می کند.

۸- گرفتن کودک دو ساله از پوشاک قبل از اینکه بتواند به آسانی از توالت استفاده کند، ممکن است به حس مدفوع و پرسشها جدی یبوست شود.

۹- بعد از ۲ یا ۳ بار استفاده موفقیت آمیز از لگن دیگر به او پوشک نپوشانید و فقط از شورت یا شلوار استفاده کنید.

طبق نظر پزشکان جهت آنکه کودک توالت رفتن را بیاموزد ابتدا باید مغز او تکامل یابد و سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. هنگامی که

۱۰- رفتن کودک به توالت را به فعالیت هایی با فاصله زمانی مناسب از یکدیگر آنهم نه بیش از دو ساعت و کارهایی که او به آنها علاقه دارد ارتباط دهید. مثلاً قبل از بیرون رفتن جهت بازی قبل از شستن جهت غذای میان وعده و او را به توالت ببرید. در نتیجه کودک خواهد توانست شخصاً روند کار را شروع کند.

۱۱- با کمی فکر کردن به مسئله به این نتیجه می رسید که تخلیه پیشگیرانه، عالی ترین روش کنترل مثانه هست. جهت شما به ندرت پیش می آید که منتظر ایجاد فشار جهت دفع ادرار بمانید و سپس تازه به فکر پیدا کردن دستشویی بیافتید لیکن نه عواقب آن آگاهید. کودکان نمی توانند وقت نیاز به دفع ادار را به خوبی آینده نگری کنند، ولی با تذکرات شما او هم کم کم می تواند مانند شما به این آینده نگری ها بپردازد.

۱۲- به خاطر داشته باشید که کودک در هوای سرد سریعتر و زیاد نیاز به دفع ادار پیدا می کند.

۱۳- تا حد امکان قبل از خواب و یا حین خواب به کودک مایعات و شیر ندهید تا جای خود را خیس نکند.

چگونه کودک را از پوشک بگیریم ؟


منبع : ماهنامه کودک

واژه های کلیدی: استفاده | دستشویی | کنترل | مدفوع | توالت | تشویق | ادرار | آموزش | آمادگی

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی