چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

بازگشت به همان وزن و همان اندام قبل از وضع حمل شاید بزرگترین خواسته هر مادری بعد از وضع حمل باشد. هروز دارو ها و

چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

بازگشت به همان وزن و همان اندام قبل از وضع حمل شاید بزرگترین خواسته هر مادری بعد از وضع حمل باشد. هروز دارو ها و رژیم های مختلفی به روانه بازار می شوند و با این وعده که در کمترین وقت ممکن شما را به وزن و اندام ایده آلتان خواهند رساند پولی خوبی به جیب می زنند؛ در ادامه شما را با عالی ترین و اصولی ترین روش ها جهت چربی سوزی بعد از وضع حمل آشنا خواهیم کرد. با بی بی نیمز همراه باشید.

اگر از خانمها در مورد ۱۰ آروزی مهم زندگیشان پرسش کنید احتمالا می شنوید که اغلبشان دوست دارند بلافاصله بعد از زایمان، فورا به وزن قبل از بارداری برگردند و همه اضافه وزن ناشی از جنین و باقی قضایا را یکدفعه از دست بدهند.

چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

فرقی هم نمی کند که کیت میدلتون عروس انگلستان باشید یا یک مادر عادی در قلب تهران. البته چربی سوزی بعد از بارداری و بازگشت به وزنی که پیش از آن داشتید رویای دست نیافتنی نیست؛ ولی باید حداقل یک سال برایش صبر و البته تلاش کنید. چه طور باید با چربیهایی که طی ۹ ماه جمع شدهاند، خداحافظی کرد؟ این راهنما را بخوانید.

هر زنی بلافاصله بعد از وضع حمل دو، سه کیلو (یا حتی بیشتر) وزن کم میکند که این شروع مسیری است که شما جهت بازگشت به تناسب اندام در پیش دارید.

عوامل متعددی هستند که بر روند کاهش وزن شما طی یک سال بعد از وضع حمل تاثیر میگذارند:

سن:

بعد از ۲۵ سالگی، هر یک دههای که به سن شما اضافه میشود، متابولیسم پایه بدنتان هم چیزی حدود ۲ درصد کمتر میشود. این یعنی شما بعد از ۲۵ سالگی، در حال استراحت انرژی کمتری مصرف میکنید و چربی کمتری میسوزانید.

بازگشت به همان وزن و همان اندام قبل از وضع حمل شاید بزرگترین خواسته هر مادری بعد از وضع حمل باشد. هروز دارو ها و

رژیم غذایی:

نوع رژیم غذایی شما یکی از مهمترین عوامل تعیینکننده سرعت کم کردن وزنتان هست. هنگامی که به جای کربوهیدرات، پروتئین بیشتری مصرف کنید و وعده کاملتری را به عنوان صبحانه نوش جان کنید، هم کالری بیشتری میسوزانید چون متابولیسمتان زیاد شده است و هم روند سوخت و ساز بدنتان بهتر میشود.

فعالیت بدنی:

طبیعی است که هر چهقدر زیاد ورزش کنید، کالری بیشتری هم میسوزانید.

سطح طبیعی متابولیسم بدن: این شاخص تحت تاثیر عوامل ژنتیکی هست. در ضمن یادتان باشد اگر در طول دوران بارداری بیش از ۲۰ کیلو وزن اضافه کرده باشید، به ۱۰ تا ۱۲ ماه وقت زیاد نیاز دارید تا دوباره اندام متناسبی پیدا کنید.

شیردهی و کم کردن وزن

در کنار صد و یک فایدهای که شیردهی جهت یک مادر دارد، این عنوان را هم اضافه کنید که تغذیه نوزاد با شیر مادر کمک میکند که رحمتان به اندازه قبل برگردد و بخشی از اضافه وزن شکمی بعد از وضع حمل از بین برود.

چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

برخلاف چیزی که خیلی از خانمها تصور میکنند یا از مادر و مادربزرگهایشان شنیده اند، واقعا نیازی نیست که طی دوران شیردهی به اندازه دو نفر غذا بخورید یا وزن اضافه کنید. تولید شیر در بدن مادر روزانه به حدود ۵۰۰ کیلوکالری انرژی نیاز دارد و معنایش این است که اگر در حین شیردهی بیش از حد غذا نخورید و رژیم متعادلی داشته باشید، میتوانید حدود دو تا دو و نیم کیلو طی هر ماه وزن کم کنید.

علاوه بر این شیردهی باعث جنبش ترشح و آزادسازی هورمونهایی در بدن میشود که عملکردشان جمع کردن رحم و بازگرداندن آن به اندازه قبل از بارداری است.

شاید به هر دلیلی نخواهید زیاد از شش ماه به فرزندتان شیر بدهید، با این حال دلواپس نباشید. به محض از شیر گرفتن نوزاد، اشتهای شما کم میشود. این فرآیند کاملا طبیعی و در واقع راهکار بدن جهت تعدیل میزان غذای دریافتی هست. بعد لطفا به حرف بدنتان گوش بدهید!

وقتش شده است رژیم بگیرم؟

هیچ زنی دوست ندارد دیگران از او بپرسند که چه روزی وزن حمل میکند بهخصوص اگر همین دو، سه هفته قبل بارش را زمین گذاشته باشد! شاید عجیب باشد؛ ولی طی شش هفته اول بعد از وضع حمل شما ممکن است همچنان شبیه یک زن باردار به نظر برسید که در ماه ششم حاملگیاش است.

بازگشت به همان وزن و همان اندام قبل از وضع حمل شاید بزرگترین خواسته هر مادری بعد از وضع حمل باشد. هروز دارو ها و

(و چه چیزی سختتر از این جهت مادری که در آروزی لاغر شدن است؟!) خب، آیا الان وقت خوبی جهت شروع رژیم غذایی چربی سوزی است؟ بستگی دارد که قصد دارید به فرزندتان شیر بدهید یا نه. البته یک حکم کلی هم در این زمینه وجود دارد؛ شش هفته اول بعد از وضع حمل وقت خوبی جهت محدود کردن کالری دریافتی به هر طریق و همینطور چربی سوزی نیست.

در واقع چربی سوزی در این مدت اکیدا ممنوع هست. اگر به هر دلیلی قصد ندارید نوزاد را با شیر خودتان تغذیه کنید، برنامه چربی سوزی را به هفته هفتم بعد از وضع حمل موکول کنید و اگر قصد شیردهی دارید برنامه را به ماه ششم بعد از تولد نوزاد موکول کنید.

البته در این مدت باید حتما تحت نظر متخصص تغذیه باشید تا هرگز طی شیردهی دوباره چاق شوید یا به علت تنفر از چاقی و اضافه وزن کمتر از نیاز بدنتان غذا بخورید و به سلامتی نوزاد لطمه بزنید.

دور رژیم های مد روز خط بکشید

رژیم ۵ روزه، رژیم کانادایی، رژیم آب و… همه آن چیزهایی هستند که ما اسمشان را رژیم مد روز گذاشتیم و باید با یک مداد قرمز دور آنها را بعد از وضع حمل خط بکشید.

چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

به عبارت دیگر یک رژیم خوب بعد از بارداری، برنامه چربی سوزی آهسته و مداوم است که شما را تحت فشار قرار ندهد. هرچند که ممکن نیست یکشبه شما را به سایزی برساند که بتوانید شلوار جین قبل از بارداریتان را دوباره بپوشید.

رژیمهای چربی سوزی برقآسا بدترین انتخابها جهت این دوران هستند به خاص اینکه بر خلق و خوی شما هم تاثیر میگذارند و کمی تا قسمتی عصبی و پرخاشگرتان میکنند.

درست است که این برنامه های چربی سوزی همانطور که از اسمشان پیداست ظرف مدت کوتاهی شما را به نتیجه دلخواه میرسانند ولی در بیش از ۹۵ درصد موارد شما نمیتوانید آن وزن را حفظ کنید و دوباره چاق خواهی شد.

دوپینگ با پروتئین

چه طور میشود روند چربی سوزی بعد از وضع حمل را بدون گرفتن رژیمهای سخت و طاقتفرسا تسریع کرد؟ اوج بردن مصرف پروتئین راهحلی است که امتحانش را بعد داده است.

یادتان باشد که از منابع کم چرب پروتئین مثل سینه مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ و… استفاده کنید. استفاده از مواد غذایی مثل سبزیجات که حجم زیاد؛ ولی کالری کمی دارند نیز کمککننده است.

در روند چربی سوزی روی کلسیم هم حساب ویژهای باز کنید. چون مطالعات نشان داده که زیاد کردن مصرف کلسیم در برنامه غذایی به کنترل بهتر وزن کمک میکند. یادتان باشد اگر قصد دارید کلسیم را از طریق مصرف شیر و لبنیات تامین کنید باید انواع کم چرب آن را گزینش کنید.

کم خوابی و چربی سوزی بعد از بارداری

اصلا جای تعجب نیست مادری که تازه وضع حمل کرده تا یکساله شدن نوزادش کمی کسر خواب داشته باشد ولی اگر این اوضاع از کنترل خارج شده است و کمبود خوابتان جدی شود، احتمالا کم کردن وزنتان نیز متوقف خواهد شد.

به علت کم خوابی سطح هورمون کورتیزول در بدن مادر زیاد کردن پیدا میکند و این اوضاع منجر به بر هم خوردن اوضاع سوخت و ساز بدن میشود.

از آنجایی که مادران باید چند بار در طول شب بیدار شوند و به نوزاد سر بزنند یا به او شیر بدهند، خیلی نمیشود کمبود خواب و در نتیجه زیاد کردن کورتیزول ناشی از آن را مدیریت کرد. بنابراین تلاش کنید از استرس، مصرف بیش از حد کافئین و همچنین ورزش سنگین دوری کنید تا سطح این هورمون در بدنتان زیاد از چیزی که فعلا هست، نشود.

۳ علت جهت متوقف شدن چربی سوزی بعد از زایمان

۱- مصرف بیش از حد غذاهای خوب:

تغذیه سالم، کلید موفقیت در شیردهی و همینطور چربی سوزی بعد از بارداری است ولی همه غذاهای خوب کالری هم دارند و مصرف بیش از حدشان باعث کند یا متوقف شدن روند چربی سوزی میشود.

۲- فعالیت بدنی نادرست:

مادرانی که تازه وضع حمل کردهاند باید خیلی خوششانس باشند که وقت و انرژی کافی جهت ورزش کردن پیدا کنند. معمولا به خانمهایی که وضع حمل طبیعی داشتهاند توصیه میشود ۶ تا ۱۰ هفته جهت شروع دوباره ورزش و فعالیت بدنی صبر کنند ولی جهت بازگشت دوباره به سالن ورزش حتما با پزشکتان مشورت کنید. ورزش شدید و خیلی سریع بعد از وضع حمل میتواند عوارض جانبی جهت مادر به همراه داشته باشد و در نتیجه منجر به توقف روند چربی سوزی شود.

۳- کم آبی:

شاید خیلی احساس تشنگی نمیکنید؛ ولی بهتر است تا میتوانید در طول روز آب بنوشید. نوشیدن آب هم جلوی دهیدراتاسیون بدن را میگیرد و هم مانع از پرخوری، ریزه ذلت و ناخنک زدن میشود.

علاوه بر این مطالعات نشان داده که مصرف آب کافی در طول روز میتوانید متابولیسم پایه بدن را زیاد کردن داده و باعث سوزاندن کالری بیشتری شود. خیلی از مادرها پرسش میکنند که آیا ۸ لیوان آب کافی است؟

هیچ علت قطعی وجود ندارد، بنابراین بهتر است به جای شمارش تعداد لیوانهای آبی که در طول روز میخورید به رنگ ادرارتان توجه کنید. ادرار باید بیرنگ و بدون بو باشد، بعد هر وقت احساس کردید که رنگ ادرارتان تیره شده است یعنی بدنتان به آب نیاز دارد.

منبع: میزان

واژه های کلیدی: بازگشت دوباره | تناسب اندام | مصرف پروتئین | مواد غذایی | رژیم غذایی | تغذیه سالم | اضافه وزن | رژیم غذایی | بارداری | برنامه | پروتئین

چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

چگونه بعد از وضع حمل بدون رژیم وزن کم کنیم؟

دانلود

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا