سیفلیس نوزادان چیست؟

سیفلیس، یک بیماری قدیمی که تقریبا در ایالات متحده از بین رفته بود، حالا دوباره برگشته هست. این بیماری به میزان هشدار دهنده ای در

سیفلیس نوزادان چیست؟

سیفلیس، یک بیماری قدیمی که تقریبا در ایالات متحده از بین رفته بود، حالا دوباره برگشته هست. این بیماری به میزان هشدار دهنده ای در میان نوزادان همه مناطق کشور دیده شده است هست. دکتر نیل میسن متخصص بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان کودکان والی میگوید: بسیار سخت است که ببینیم نوزادان با پرسشها قابل توجهی که ناشی از یک بیماری که ۵۰۰ سال پیش کشف شده، روبرو هستند.

سیفلیس نوزادان چیست؟

۱- میزان شیوع سیفلیس مادرزادی

مقامات بهداشتی عمومی، در مورد ایجاد این اپیدمی، فقدان آموزش- فقر- مصرف مواد مخدرو فحشاء را باعث و مولد آن می دانند. بر اساس داده های مرکز پیشگیری از بیماریها در بین سالهای۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میزان شیوع سیفلیس مادرزادی ۴۶ درصد از ۳۳۴ تا ۴۸۷ مورد بوده است . این یعنی ۱۲٫۴ مورد از هر صد هزار نوزاد زنده است که بیشترین تعداد از سال ۲۰۰۱ بوده است.

سیفلیس، یک بیماری قدیمی که تقریبا در ایالات متحده از بین رفته بود، حالا دوباره برگشته هست. این بیماری به میزان هشدار دهنده ای در

۲- زگیل تناسلی

برای دریافت این بیماری، نیازی به داشتن ارتباط جنسی نیست؛ تماس با پوست فرد مبتلا نیز جهت دریافت و گسترش HPV که از خانواده ویروسهاست، کافی است و باعث ابتلای فرد به زگیل تناسلی میشود. بعضی از انواع آن باعث زگیل شده است و معمولا بی ضرر هستند، ولی بعضی دیگر نیز ممکن است به سرطان سرویکال یا مقعد منجر شوند. واکسن میتواند در برابر بعضی از انواع خطرناک آن، فرد را محافظت کند.

نشانه های زگیل تناسلی

زگیل های صورتی یا گوشتی براق، صاف و مانند شکل گل کلم هستند. در اغلب موارد علامتی وجود ندارد. در سال ۲۰۱۵ ایالتهای لوئیزیانا با(۹/۸۳ از هر صد هزار نوزاد زنده)، کالیفرنیا با ۵/۲۸ و مریلند با ۲۵ درصد دارای بالاترین میزان مبتلا شدن در میان نوزادان بودند. مادران افریقایی- امریکایی و مادران لاتین تبار در مقایسه با مادران سفید، به شدت تحت تاثیر بوده و میزان بیماری در بین آنها به ترتیب ۸ درصد و ۵/۳ درصد بود.

دکتر بنی آدنجی متخصص پزشکی مادروجنین در بیمارستان کودکان والی در مرکز کالیفرنیا میگوید: این یک مقادیر حماسه ای است و ما با این واقعیت روبرو هستیم. سیفلیس بسیار مسری هست. این بیماری به وسیله یک باکتری ایجاد میشود و از طریق واژن، مقعد و یا رابطه جنسی دهانی محافظت نشده، سرایت میکند. این بیماری میتواند از طریق مادر آلوده به جنین انتقال یافته شود یک دوز تزریقی پنی سیلین بلافاصله بعد از تشخیص مادر به بیماری، به او داده میشود.

سیفلیس نوزادان چیست؟

ظرف سی روز بعد از تزریق، در زیاد موارد میتواند باعث کم کردن احتمال انتقال هم در مادر و هم در جنین شود. اگر نوزادی با این بیماری متولد شود، پزشکان میتوانند با یک دوره ۱۰ روزه از آنتی بیوتیک و یا یک دوز تزریق آن را درمان کنند. مطالعات CDC نشان می دهد که در تمامی ۴۵۸ مادر نوزادان مبتلا به بیماری در سال ۲۰۱۴ ، در حدود ۱۰۰ نفر از مادران، مراققبتهای قبل از وضع حمل را دریافت نکرده و ۴۴ نفر نیز در مورد بیماری اطلاعی را دریافت نکرده بودند.

دکتر سارا کید اپیدمیولوژیست در بخش پیشگیری از سیفلیس میگوید: زمانی که ما فرصتهای نمایش و درمان زنان باردار را جهت سیفلیس از دست می دهیم، نتیجه های نیز، همانند نوزادان مبتلا به سیفلیس از بین می روند. CDCتوصیه میکند که همه زنان باردار در طی نخستین دیدار با دکتر باید از نظر سیفلیس، HIV و نیز هپاتیت B مورد آزمایش قرار گیرند. افرادی که در نواحی با ریسک اوج مثل کالیفرنیا زندگی میکنند، باید دوباره در حدود ۲۸ هفتگی در سه ماهه سوم آزمایش شوند. زنان مبتلا، بعد از درمان نیز هنوز میتوانند دوباره مبتلا شوند، بعد دکتر باید در مورد آزمایش دوباره آنها اطمینان حاصل کند.

اولین علامت سیفلیس مشمول بر یک زخم بدون درد در خارج از ناحیه تناسلی، درد در قفسه سینه و یا رکتوم می باشد. این زخم همچنین میتواند بر روی لبها و یا داخل دهان نیز ظاهر شود. البته در بسیاری از موارد، بخصوص در زنان مبتلا هیچ نشانه ای وجود ندارد. افرادی که بدون نشانه هستند، متوجه بیماری خود نشده و به آسانی آن را به دیگر افراد انتقال می دهند.

سیفلیس، یک بیماری قدیمی که تقریبا در ایالات متحده از بین رفته بود، حالا دوباره برگشته هست. این بیماری به میزان هشدار دهنده ای در

۳- آینده ای نامعلوم

شانتال (که به علت حفظ حریم خصوصی، خود را فقط با نام کوچکش معرفی میکند) تا هفته های قبل از تولد پسرش درمان نشده بود؛ که البته جهت او و نوزادش بسیار دیر بود. درمان آنتی بیوتیک میتوانست این بیماری را درمان کند؛ ولی نمیتوانست آسیب ناشی از بیماری را به وقت قبل برگرداند. بر طبق گزارش CDC چنانچه درمان صورت نگیرد، ۴۰ درصد نوزادان مبتلا به سیفلیس متولد شده است و یا در اثر عفونت ناشی از بیماری می میرند. آن دسته از نوزادانی که زنده به دنیا می آیند، میتوانند فلج مادام العمر، کم شنوایی، کوری، انحرافات اسکلتی عمیق و آسیب مغزی داشته باشند.

سیفلیس نوزادان چیست؟

سیفلیس تا سال ۲۰۰۰ تقریبا در ایالات متحده ناپدید شده است بود؛ ولی بعد از رکود سال ۲۰۰۸، در حدود ۶۹ درصد از برنامه های پیشگیری از STD دچار کم کردن بودجه شده است و بر طبق بررسی ائتلاف ملی مدیران STD، در سال ۲۰۰۹ تعداد کلینیک های بهداشتی ۱۰ درصد کم کردن یافت. دکتر جفری کلازنر مدرس دانشگاه و استاد پزشکی و بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دیوید گفن میگوید: این روند کم کردن ادامه داشته و برنامه های آموزش جنسی نیز به طور مداوم در سراسر کشور کم کردن یافت. وی میگوید: از آنجا که سیفلیس مادرزادی یکی از شرایط قابل پیشگیری هست، باید به آن توجه خاص داشته باشیم؛ چنانچه این توجه صورت نگرفته و فکری به حال آن نکنیم، سیفلیس میتواند بازگردد. مقامات ایالت لوئیزیانا، بعد از اینکه میزان آلودگی در منطقه نیواورلئان سه برابر شد، در سال ۲۰۱۶ به تمامی پزشکان و کارکنان بهداشتی در مورد زیاد کردن آگاهی در مورد این بحران، هشدار داد.

دکتر نیکلاس ون سیکلز متخصص بیماریهای عفونی که به همراه دانشکده پزشکی دانشگاه تولان، بیماران مبتلا به HIV را درمان میکند افزود: ما واقعا جهت سال ۲۰۱۷ امیدواریم. آزمایش یک مورد از هر پنج بیمار جهت سیفلیس مثبت هست. وی افزود: در جنوب غربی، ما بالاترین میزان عفونت های تازه HIV کشور را داریم؛ در آنجاست که HIV به سیفلیس می رسد. هنگامی که ما این میزان اوج را مشاهده میکنیم، بعد رویکرد و روش ما باید وجود داشته باشد. ما اکنون همه را آزمایش میکنیم؛ حتی مادربزرگ ها را در آسایشگاههای سالمندان، کارگران خیابانی، همه …وی افزود: من حتی از مادرم خواستم تا آزمایش بدهد.

دکتر برایان باریکمایر دکتر کودکان و متخصص نوزادان در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا میگوید: سوء مصرف مواد در مادر نیز به این مسئله کمک میکند. در کالیفرنیا و لوئیزیانا مقامات بهداشت عمومی تلاش میکنند تا مادران را دوبار در طی دوران بارداری جهت سیفلیس آزمایش کنند تا مطمئن شوند که زنان آلوده به همسران خود نیز اطلاع داده و شوهران نیز همزمان با همسران خود جهت مداوا و درمان حاضر شوند.

اما اغلب اگر زنانی مثل شانتال وجود داشته باشند که دارای ارتباط جنسی بدون مرز بوده و یا به عنوان کارگران جنسی از آنها استفاده شود، این وقت را از دست می دهند، چون در واقع هویت شریک جنسی خود را نمی دانند. شانتال میگوید: من میخواهم مردم این بیماری را بشناسند، هر لحظه از وسایل محافظتی استفاده کنند.

مهم نیست که شریک جنسی خود را چند سال است که می شناسید، آزمایش بدهید و دوباره آزمایش بدهید. شما هیچگاه نمی دانید چه پیش خواهد آمد. آیا در مورد این آزمایش در کشور خودمان آگاه هستید؟ آیا شما نیز جهت مراقبتهای بهداشتی در مورد خود و همسرتان به دکتر متخصص مراجعه میکنید؟ آیا موردی از مبتلا شدن به سیفلیس نوزادی را اخیرا در بین آشنایان خود مشاهده کرده اید؟ به نظر شما در جامعه امروزی ما جهت جلوگیری از ورود دوباره اینگونه  بیماریهای مقاربتی که باعث آسیب به مادر و فرزند میشود، چه باید کرد؟ نقش شما در این باره چیست؟

برگردان: سیما آزادفلاح

هرگونه کپی برداری با نام بی بی نیمز و لینک دهی مستقیم مجاز است.

واژه های کلیدی: پیشگیری از بیماری | درمان زنان باردار | زگیل تناسلی | مبتلا شدن | دریافت | بیماری | نوزادان | میتواند | بهداشتی | پزشکی | آزمایش

سیفلیس نوزادان چیست؟

سیفلیس نوزادان چیست؟

اسم های پسرانه بر اساس حروف الفبا

اسم های دخترانه بر اساس حروف الفبا

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی شیمی تحلیلی
  • خرید کتاب فیزیکی از آمازون
  • افست کتاب زبان اصلی
  • چاپ افست کتاب
  • خرید کتاب از گوگل پلی
  • مجله نیوانگلند
  • خرید pdf کتاب خارجی